دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکیخانومانه

16 خوراکی که خانم ها نباید نادیده بگیرند! – ابر غذاهایی سرشار از مواد غذایی

بدن خانم ها نیازهای غذایی متفاوتی دارند!

تغذیه سالم برای همه افراد بسیار مهم است، اما برخی از خوراکی ها به ویژه به دلیل تمام موارد کوچک و بزرگی که بدن زنان را تحت تاثیر قرار می دهند (مانند استخوان های شکننده، بارداری و سرطان سینه)، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این “سوپر فودها (یا ابر خوراکی ها)” سرشار از مواد مغذی (اغلب بیش از یک ماده مغذی!) هستند که به محافظت از بدن شما کمک می کنند و حتی باعث می شوند تمام اعضای بدن شما به خوبی کار کنند.

سوپر فودها

ما در این مطلب از مجله اینترنتی پروماگ می خواهیم در مورد این 16 خوراکی که سرشار از مواد مغذی هستن و مصرف آنها برای هر انسانی به ویژه خانم ها بسیار مهم است برای شما صحبت کنیم و این ابر خوراکی ها را معرفی کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

خوراکی شماره 1 : ادامامه (سویای نارس یا لوبیا)

این غلاف های سویای خوشمزه سرشار از فیبر، چربی های مفید و ترکیباتی مانند استروژن به نام ایزوفلاون ها هستند. ایزوفلاون ها می توانند در دوران یائسگی دوست و همراه همیشگی شما باشند. به عنوان مثال، ادامامه می تواند گٌر گرفتگی بدن شما را از بین ببرد.

سوپر فودها

خوراکی شماره 2 : کلم پیچ

این برگ های سبز سرشار از ویتامین K هستند که با کلسیم و ویتامین D سر و کار داشته تا استخوان های شما را قوی و سالم نگه دارند. یک وعده غذایی همراه با کلم پیچ دارای بیش از 20٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A و C است.

سوپر فودها

خوراکی شماره 3 : مارچوبه

آیا به دنبال راه دیگری هستید تا استخوان های شما بتوانند ویتامین K خود را بسازند؟ مارچوبه بهترین خوراکی است که می توانید از آن برای داشتن استخوانهای محکم استفاده کنید. کافی است نصف فنجان آب مارچوبه بنوشید حالا یک سوم آنچه در طول روز نیاز دارید را به دست آورده اید. مارچوبه همچنین سرشار از فولات است، که به جلوگیری از نقائص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند.

سوپر فودها

خوراکی شماره 4 : لوبیا

لوبیاها پروتئین زیادی در خود جای داده اند، هیچ چربی ندارند (و اغلب جزء خوراکی های ارزان هستند) که سرشار از فیبر نیز هستند. لوبیاها می توانند فشار خون، قند خون و ضربان قلب را کاهش دهند (در واقع می توان گفت لوبیاها کاهش دهنده همه مواردی هستند که ممکن است به بیماری های قلبی منجر شوند، مشکلات قلبی سالانه جان بسیاری از انسان ها را می گیرند).

سوپر فودها

خوراکی شماره 5 : گریپ فروت

گریپ فروت غنی از “فلاونوئیدها” است که به کاهش احتمال برخی از سکته های مغزی در زنان و همچنین ممکن است به سلامت قلب نیز کمک کنند. (پرتقال نیز گزینه خوبی است، اما گریپ فروت شکر کمتری دارد.) گریپ فروت ممکن است ترکیب خوبی با داروهای شما نباشد، پس قبل از اینکه بخواهید این میوه با ارزش را در منوی غذایی خود قرار دهید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. لازم بذکر است این میوه و سایر میوه های خانواده مرکبات در بیمارن دیابتی نیز بسیار مفید هستند و پیشنهاد می شود جهت اطلاع مطلب 11 غذای مفید برای افراد دیابتی را حتماً مطالعه نمایید.

سوپر فودها

خوراکی شماره 6 : توت و گیلاس

این خوارکی ها نه تنها رنگ صورتی و بنفش، و قرمز و آبی زیبایی دارند …. بلکه این میوه ها سرشار از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از سلول های سالم بدن شما در برابر آسیب محافظت کنند. هنگامی سن شما بالا می رود، توت ها به هشیارتر و سالم تر بودن مغز شما کمک بسزایی می کنند. علاوه بر این، شما به ویتامین C آنها را برای ساخت کلاژن نیاز دارید، پروتئینی که پوست شما را سالم و سفت و صاف نگه می دارد.

سوپر فودها

خوراکی شماره 7 : پاپایا (نوعی میوه استوایی)

رنگ قرمز / نارنجی پاپایا به خاطر بتا کاروتن (ماده ای که در هویج موجود ست) و لیکوپن (که در گوجه فرنگی و هندوانه نیز وجود دارد) است. لیکوپن احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می دهد. این میوه یک آنتی اکسیدان است و کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه می دارد تا از بیماری قلبی جلوگیری کند.

سوپر فودها

خوراکی شماره 8 : ماست کم چرب

افراد بالای 50 سال به کلسیم بیشتری نیاز خواهند داشت. ماست دارای مقدار زیادی کلسیم است، تنها مقدار کمی ماست بیشتر از یک سوم کلسیم نیاز روزانه شما را تامین خواهد کرد. به دنبال ماستی باشید که با ویتامین D غنی شده باشد تا بدن شما بهتر بتواند از مواد معدنی استفاده کند. استفاده از ماست های پروبیوتیک می توانند هم در تامین کلسیم بدن موثر باشند و هم در تامین باکتری های مورد نیاز بدن.

سوپر فودها

خوراکی شماره 9 : ماهی ساردین

این ماهی های کوچک سرشار از اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم هستند. چربی های امگا 3 خود می توانند کیفیت شیر مادر را بهبود بخشند و ساردین ها برای نوزادانی مناسب هستند که مادرانشان هنگام بارداری از این ماهی های کوچک تغذیه می کردند. آنها همچنین جیوه کمتری نسبت به سایر ماهیان دارند.

سوپر فودها

خوراکی شماره 10 : بذر کتان

بذر کتان غنی از فیبر و همچنین لیگنان ها است، که ترکیبات گیاهی هستند که مانند استروژن عمل می کنند. این ترکیبات گیاهی می توانند خطر ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله سرطان سینه را کاهش دهند. روغن بذر کتان راهی بسیار عالی برای تامین امگا 3 بدن می باشد، اما این روغن نمی تواند با سرطان مبارزه کند. قبل از افزودن بذر کتان به رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنید، چرا که این خوراکی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی برخی داروها داشته باشد.

سوپر فودها

خوراکی شماره 11 : گردو

گردو نیز سرشار از اسیدهای چرب سالم می باشد و ممکن است از سرطان جلوگیری کند. از گردو به عنوان چاشنی برای ماست استفاده کنید (یا بذر کتان): یک تیر و دو نشان!

سوپر فودها

خوراکی شماره 12 : آووکادو

بله، آووکادو پر از چربی است، اما چربی مفید! در واقع، مطالعات نشان می دهند رژیم غذایی غنی از آووکادو می تواند به خلاص شدن از چربی شکم و محافظت از چشمان و پوست شما کمک کند. آووکادو حتی ممکن است به کاهش کلسترول “مضر” و افزایش کلسترول “مفید” کمک بسزایی کند.

سوپر فودها

خوراکی شماره 13 : سیب زمینی شیرین

مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم، آهن … سیب زمینی شیرین تمام این مواد مود نیاز بدن را در خود جای داده است. از همه مهم تر، این ماده خوراکی سرشار از بتاکاروتن، یا همان منبع ویتامین A است. اگر در دوران بارداری و شیر دهی به نوزاد از سیب زمینی شیرین استفاده کنید، دیگر نیازی نیست نگران ریه های کودک خود باشید، چرا که دراین صورت نوزاد شما دارای ریه هایی سالم و قوی خواهد بود.

سوپر فودها

خوراکی شماره 14 : اسفناج

فولات دوست همیشگی شما است. استفاده از اسفناج در دوران بارداری که منبع خوبی برای فولات است، احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری های قلبی و سرطان روده را کاهش می دهد. این آنتی اکسیدان از لنز و شبکیه چشم شما محافظت می کند و حتی ممکن است چین و چروک های صورت را از بین ببرد.

سوپر فودها

خوراکی شماره 15 : جگر گوساله

این خوراکی ممکن است در بالای لیست غذاهای مورد نیاز شما قرار نگیرد، اما جگر گوساله یک منبع عالی برای اسید فولیک و فولات است.

سوپر فودها

خوراکی شماره 16 : گوشت گاو نر بدون چربی

برای جذب آهن، این گوشت گاو نر، گوشت قرمز است که حرفی برای گفتن دارد. و پس از سن 18 سالگی، شما به مقدار زیادی آهن نیاز خواهید داشت (نیاز به آهن در زنان بیشتر از مردان است!). گوشت گاو غنی از آهن است و همچنین باعث افزایش روی و ویتامین B می شود. اما حواستان باشد بیش از اندازه گوشت گاو مصرف نکنید! این احتمال وجود دارد که خوردن بیش از اندازه گوشت قرمز به بیماری فیبروئید رحم منجر شود.

سوپر فودها

سخن آخر

از شما همراهان همیشگی پروماگ متشکریم که بار دیگر ما را همراهی کردید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و شما نیز بتوانید با مصرف این 16 ماده خوراکی بدنی سالم و شاداب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا