دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

حمل و نقلخودرو

رنجرور ایووک 2019 – شاسی بلندی ساخته شده از 33 کیلوگرم مواد طبیعی و بازیافتی

رنجرور ایووک 2019 از چهره ای جدیدتر، کابینی با طراحی هوشمندانه تر، سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده و موتورهای هیبرید بهره می برد.

ظاهر رنجرور ایووک 2019

در نگاه اول ممکن است مدل جدید با مدل پیشین اشتباه گرفته شود ولی در واقعیت تنها این لولای در است که از مدل قبلی به ارث رسیده است. در جلوی رنجرور ایووک 2019 شاهد چراغ های جلو باریک LED با نمایی مدرن و امضای طراحی مخصوص هستید که تشخیص این خودرو در شب را آسان می کند. در این خودرو نیز همانند آئودی Q5 از چراغ های LED که به تناوب روشن می شوند، استفاده شده است.

در نمای نیمرخ، رنجرور ایووک 2019 همانند مدل قبلی به خودروهای کوپه شباهت دارد. آپشن جدید قابل توجه این خودرو دستگیره های در آن هستند که با باز کردن قفل خودرو از شکاف خود بیرون می آیند و در هنگام قفل بودن خودرو همسطح با بدنه خارجی در هستند.

در قسمت عقب خودرو می توانید چراغ های LED را مشاهده کنید. این چراغ ها بصورت تدریجی و برای نشان دادن مسیر گردش خودرو روشن می شوند. سپر عقب دیفیوز شکل و اسپویلر خودرو نیز در این قسمت خودنمایی می کند. 

از شخصی سازی های قابل انجام در این خودرو،  امکان استفاده از رینگ های 21 اینچی بجای رینگ های 18 اینچی استاندارد خودرو است. البته باید به این نکته توجه داشت که با این کار،  راحتی رنجرور ایووک 2019 فدای ظاهر اسپرت تر آن خواهد شد.

فضای داخلی رنجرور ایووک 2019

داخل این خودرو به اندازه نسل قدیمی مجلل طراحی شده است. در بالاترین نسخه رنجرور ایووک 2019 از صندلی های چرمی، داشبورد چرمی و همچنین تکه های چرم در داخل درها استفاده شده است.  در تریم پایه ای از سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته و چرم خبری نیست ولی با نشستن پشت فرمان خودرو با تریم آلومینیومی و نورپردازی جذابی روبرو خواهید شد.

اگه این متریال ها شما را راضی نمی کند، میتوانید از بافت اکالیپتوس استفاده کنید که تهیه آن آسیب کمتری به محیط زیست می زند. رنجرور از 33 کیلوگرم از مواد طبیعی و بازیافتی در تولید هر خودرو استفاده می کند. البته از مواد دیگری نیز با توجه به سلیقه مشتریان در این خودرو استفاده خواهد شد. اما چیزی که آنرا نمی توان زیاد جالب در نظر گرفت، حداقل وزن 1787 کیلوگرمی رنجرور ایووک 2019 است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی رنجرور ایووک 2019

شرکت لندروور، رنجرور ایووک 2019 را با سه نوع سیستم اطلاعات و سرگرمی عرضه می کند. با این همه، سیستم استفاده شده در پایین ترین نسخه ایووک، انتظارات از آن را برآورده نمی کند. این مدل از صفحه نمایش 10 اینچی مرکزی و قابلیت ارتباط بلوتوث بهره می برد. اما اگر قصد استفاده از سیستم رهیابی ماهواره ای به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو را دارید باید ایووک s را خریداری کنید. مدل s قابلیت ایجاد هات اسپات برای استفاده از وای فای را دارد تا ارتباط اینترنتی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار گیرد. و اگر می خواهید که بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی را در اختیار داشته باشید، باید ایووک نسخه SE و یا نسخه های بالاتر را خریداری کنید.

در کنار استفاده از تکنولوژی های مشترک با دیگر محصولات رنجرور، ایووک 2019 از فناوری های هوشمند مختص به خود نیز برخوردار است. سیستمی جالب و کاربردی به نام Clear Sight Ground View  با استفاده از دوربین های نصب شده در سپر جلو، نمایی از زیر کاپوت خودرو را در سیستم اطلاعات و سرگرمی به نمایش در می آورد.  از این تکنولوژی برای اولین بار در لندروور دیسکاوری 2014 به عنوان ابزاری خارج جاده ای برای عبور از مسیرهای ناهموار استفاده شد.

با استفاده از دوربین نصب شده در قسمت عقب سقف خودرو،  آیینه داخل کابین  به یک  مانیتور تبدیل می شود تا تصاویر دریافتی از پشت خودرو را در آن ببینید. این بدین معنی است که حتی اگر قسمت بارگیری پشت خودرو را کاملاً پر کنید و دید شما از عقب خودرو مسدود شود، با فعال کردن این سیستم نمایی کامل از پشت رنجرور ایووک 2019 برایتان به نمایش در می آید.

قیمت و زمان عرضه رنجرور ایووک 2019

رنجرور ایووک جدید هم اکنون با قیمت 31600 دلار برای مدل دیفرانسیل جلو  150 اسب بخاری 2 لیتری دیزل با جعبه دنده دستی شش سرعته در بازار جهانی عرضه می شود

کاربرد پذیری رنجرور ایووک 2019

کاربرد پذیری رنجرور ایووک در مدل 2019 افزایش یافته است. اولین نکته قابل توجه این است که این خودرو برخلاف ایووک قدیمی تنها بصورت پنج در عرضه می شود و به همین خاطر دسترسی سرنشینان به صندلی های عقب بسیار آسان شده است. در ردیف عقب صندلی های خودرو شاهد 20 میلی متر افزایش فضای پای سرنشینان نسبت به مدل قبلی ایووک هستیم.

تمیز و مرتب ماتدن خودرو به لطف استفاده از محفظه های گوناگون که شامل محل قرار گیری وسایل اضافی و نگهدارنده های نوشیدنی 1.5لیتری  می شود، راحت تر شده است. محفظه بار رنجرور ایووک 2019 نسبت به نسل قبلی خود 10 درصد بزرگتر شده است. در واقع وسایل لازم برای سفر دوهفته ای یک خانواده چهارنفره را می توان در این محفظه جای داد.

موتور رنجرور ایووک 2019

 شش موتور دو لیتری بنزینی یا دیزل برای زنجروور ایووک 2019 قابل خریداری است.  یک سال بعد از عرضه این خودرو، موتور بنزینی -الکتریکی پلاگین هیبرید این خودو که از مصرف سوخت بهینه تری برخوردار است و با حالت برقی آن می توان مسافت های کوتاه را پیمود نیز به بازار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر مدل D150 (عدد نشان دهنده قدرت موتور) بهترین مصرف سوخت را دارد ولی توان پیمایش 42.1 مایل با هر گالون آن در مقایسه با پیمایش 56.5 مایل بر گالون آئودی Q5 چندان مطلوب نیست.  عملکرد این موتور نیز آنچنان مناسب نیست. رنجرور از حالت سکون در 9.9 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت می رسد که دو ثانیه کندتر از آئودی است. این موتور در کنار جعبه دنده نه سرعته اتوماتیک و فناوری هیبرید نیز عرضه می شود ولی به علت مصرف زیاد سوخت در حالت چهارچرخ متحرک، مصرف سوخت بیشتری داشته و از ایووک استاندارد کندتر است. بقیه ایووک ها در این رده با سیستم چهارچرخ متحرک بصورت استاندارد و جعبه دنده اتوماتیک و سیستم هیبرید عرضه می شوند. در نتیجه، مصرف سوخت رسمی زیر 40 مایل بر گالون برای مدل D180 و D240 رقم خورده و به ترتیب از حالت سکون در 8.8 و 7.2 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت می رسند.

مدل های P200، P250 و P300 در رده مدل های بنزینی تولید می شوند. این مدل ها قابلیت پیمایش کمتر از 30مایل با هر گالون بنزین را دارند که 10 مایل بر گالون کمتر از میزان مورد انتظار برای خودروهایی از این دست است و تنها مدل P300 که در 6.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل بر ساعت می رسد نسبت به بالاترین مدل دیزل دارای مزیت است.

می توان دلیل ضعف عملکرد رنجرور ایووک 2019 را وزن بالای آن دانست که بین 1787 تا 1955 کیلوگرم با توجه به مدل انتخابی متغیر است. این وزن نزدیک به 300 کیلوگرم بیشتر از رقبای این خودرو است.

رانندگی با رنجرور ایووک 2019

علیرغم وزن زیاد، رنجرور ایووک 2019 خودرویی با هدایت پذیری مناسب است.  آپشن های جدید دیگری مثل سیستم موسوم به اکتیو درایولاین نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است. این سیستم قدرت موتور را بین چرخ های جلو و عقب بالانس می کند و تنظیماتی را برای هدایت پذیری بهتر خودر در پیچ ها در اختیار راننده قرار می دهد.

قابلیت های خارج جاده ای رنجرور ایووک 2019

 احتمالاً از رنجرور ایووک در خارج جاده استفاده نمی کنید ولی باید بدانید که این خودرو می تواند در خارج از جاده عملکرد خوبی داشته باشد. به این منظور رنجرور ایووک 2019 در مدل چهارچرخ متحرک بصورت استاندارد مجهز به سیستم Terrain Response 2 رنجرور است. با استفاده از این سیستم قابلیت تنظیم خودرو برای شرایط مختلف را خواهید داشت. این شرایط شامل زمین های ماسه ای، چمن، شن، برف و گل است.

با رنجرور ایووک 2019 می توانید حتی از آب با ارتفاع شصت سانتیمتر نیز عبور کنید که این میزان ده سانتیمتر بیشتر از مدل پیشین است و سنسورهای فراصوت خودرو که زیر آینه بغل های آن نصب شده اند می توانند احتمال از کار افتادن موتور در آب را به راننده هشدار دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا