دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

از کاشت مو چه می دانید ؟

یکی از مهم‎ترین مشخصه‌‎های زیبایی که تاثیر به سزایی بر چهره می گذارد، داشتن موهایی سالم است. همان‎گونه که داشتن موهای سالم و زیبا چهره را جذاب‎تر و گیراتر نشان ‎می دهد، نبود آن نیز از جذابیت فرد می کاهد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ممکن است دچار ریزش مو شوند و اگرچه ریزش مو هم در مردان و هم در زنان اتفاق می‎افتد، اما این موضوع در میان مردان شایع‎تر است. خوشبختانه راه‎های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. یکی از بهترین روش‎ها کاشت مو است. در این مقاله به بررسی عوامل مختلف درباره این موضوع خواهیم پرداخت.

دلایل زیادی برای ایجاد ریزش مو وجود دارد که از میان آنها می‎توان به سن، تغییرات هورمونی، بارداری، زمینه ارثی و خانوادگی، استفاده از داروها و یا درمان‎های خاص، بیماری‎، استرس و روش‎ زندگی اشاره کرد.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشی است که برای درمان ریزش مو استفاده می‎شود. تکنیک‎های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. به طور کلی، برای انجام این‎ کار از موهای موجود در بدن و یا سر فرد متقاضی استفاده می شود. تقریبا در همه آنها پوست قسمتی از سر و یا بدن که دارای فولیکول های موی زیادی است برداشته می شود و به قسمت هایی که دچار ریزش، طاسی و یا آسیب شده باشند، پیوند داده می‎شود. از روش های جایگزین کاشت مو می‎توان به روش‎های ترمیمی، پکیج های تقویتی، مزوتراپی و لیزر نیز اشاره نمود. در مورد بهترین روش برای درمان مسئله طاسی و ریزش مو بهتر از با پزشک مشورت کنید.

 پیش از کاشت مو، این نکات را در نظر بگیرید

  • انتظارات واقع ‎بینانه داشته باشید. اگر موهای شما زیاد نباشد، کاشت مو نمی تواند برای شما موهایی پرپشت را به وجود بیاورد. هرچه موهای باقی مانده ضخیمم تر و متراکم ‎تر باشد، نتیجه کاشت شما بهتر خواهد بود.
  • به طور کلی، نتیجه کاشت مو برای موهای ضخیم با رنگ روشن نسبت موهای نازک با رنگ تیره رضایت‎ بخش ‎تر است.
  • پس از کاشت مو، ممکن است 9 ماه طول بکشد تا موها شروع به پر شدن کنند.
  • افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد در معرض عوارض ناشی از جراحی کاشت مو قرار دارند.
  • پس از کاشت مو، ممکن است همچنان نیاز به ادامه درمان دارویی داشته باشید.
  • وضعیت سلامت جسمی خود را به پزشک اطلاع دهید. وی با معاینه می‎تواند به شما بگوید که آیا درمان مورد نظر برای شما مناسب است یا نه.
  • سابقه پزشکی شما، مانند شرایط جراحی های گذشته و نوع بی‎هوشی استفاده شده در آنها می‎تواند در تصمیم نهایی مربوط به عمل کاشت مو تاثیر بگذارد.
  • الگوی رشد مو، میزان ریزش مو، سابقه ریزش در خانواده و هرگونه جراحی و یا دارویی که برای این مشکل مصرف کرده اید را باید به اطلاع پزشک برسانید.
  • لازم است که نسبت به خطرات و عوارض پس از کاشت مو آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.
  • هرگونه دارویی که مصرف می‎کنید و یا اخیرا مصرف کرده‎اید؛ از جمله داروهای بدون نسخه، مکمل‎های ویتامینی یا روغن‎ها را باید به پزشک اطلاع دهید.
  • هرگونه واکنش آلرژیک به دارو‎ها و یا عوارض مختلف ناشی از مصرف آنها و همچنین موارد مربوط به گذشته را با پزشک خود در میان بگذارید.

پیش از انجام کاشت مو، پزشک شما دستورالعمل‎هایی را شامل آنچه که باید در خانه انجام دهید به شما ارائه می‎کند. به‎عنوان مثال، ممکن است نیاز باشد که شما داروی خاصی را مصرف کنید. دقت داشته باشید که لازم است که این دستورالعمل‎ها را موبه‌مو و به دقت انجام دهید.

خانه سفید کلینیک تخصصی پوست و مو

انتخاب روش کاشت مو

این‎که برای انجام کاشت مو از چه روشی استفاده شود، بسیار حائز اهمیت است. روش‎ های مختلفی از جمله  استخراج واحد فولیکولی (FUE)، پیوند واحد فولیکولی (FUT)، جداسازی فولیکولی (FIT)، SUT و … وجود دارد که برخی از آنها قدیمی‎تر هستند و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‎گیرند. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

روش FUT

این روش، یکی از قدیمی‎ترین روش‎ها برای کشت مو است. . در این روش، پس از آن‎که جراح قسمت مورد نظر که معمولا از پشت سر انتخاب می شود را به طور موضعی بی حس نمود؛ یک نوار باریک به اندازه 6 تا 10 اینچ را از پشت سر جدا کرده و آن قسمت را بخیه می‎کند. در مرحله بعد، نوار جدا شده را به قسمت‎های کوچک‎تری تقسیم می‎کند. این کار به رشد طبیعی موها پس از کاشت کمک می‎کند. سپس تکه‌‎های جدا شده به قسمت‎های مورد نظر پیوند داده می‎شود.

کاشت مو به این روش بین 4 تا 8 ساعت طول می‎کشد. کاشت مو به روش FUE به نسبت FUT سریع‎تر انجام می‎شود و از بی‎حسی موضعی به‌‎جای بیهوشی استفاده می‎شود.اگر نیاز است که تعداد زیادی فولیکول مو پیوند داده شود، این روش، ممکن است گزینه بهتری باشد. زمان جراحی و همچنین هزینه کمتر از دیگر مزایای این روش می‎باشند.

روش FUE

کاشت مو به روش FUE نیز تقریبا مشابه روش FUT می‎باشد، با این تفاوت که در این روش فولیکول‌‎های مو به طور مستقیم و بدون برش از قسمت مشخص شده برداشته شده و به قسمت مورد نظر پیوند داده می‎شود. روش FUE نسبت به FUT در حال حاضر رایج‎تر است.مزایای این روش شامل بهبود سریع‎تر، درد کمتر، عدم ایجاد زخم‎های قابل توجه و استفاده از فولیکول‌‎های مو از سایر قسمت‎های بدن می‎باشد. لازم به ذکر است که از این روش در صورتی که موها متراکم نباشند نیز می‎توان استفاده کرد.

کلینیک تخصصی پوست و مو

روش FIT

در این روش، پس از انجام بی‎حسی، فولیکول‎های مو به صورت تکی از پشت سر فرد به وسیله پانچ‎های دستی برداشته می شود. سپس به وسیله تیغ های میلی‎متری در محل مورد نظر برش های کوچک ایجاد می ‎شود و فولیکول‎ها در آن قسمت قرار می‎گیرند. یکی از معایب این روش، سرعت پایین انجام آن است. در یک جلسه نمی ‎توان فولیکول‎های زیادی را پیوند داد، در نتیجه کاشت به این روش طی چندین جلسه انجام می‎شود. احتمال بروز تورم، قرمزی و خون‎ریزی نیز در این روش وجود دارد.

روش SUT

روش SUT، یکی از جدیدترین روش ‎های کاشت مو در جهان می‎ باشد. در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی و بیهوشی نیست و کاملا بدون زخم، برش و یا هرگونه‎ عارضه‎ ای انجام می‎شود.

در این روش، با استفاده از میکروموتورهای تمام اتوماتیک در یک جلسه، حدود 14 هزار تار مو را می‎توان پیوند داد. این روش، 3 برابر موثرتر از روش‎های قدیمی است. احتمال آسیب دیدن و از دست رفتن سلول‎های پیوندی بسیار کم است و تا جایی که ممکن است از ظرفیت و تراکم بانک مو برای پیوند استفاده می‎شود. روش SUE عوارض ناشی از پیوند را تا حد زیادی کم کرده است و افراد می‎توانند یک یا دو روز پس از انجام پیوند به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

دقت داشته باشید که پس از کاشت مو کبودی و تورم، بی حسی، درد، ضربان قبل بالا، احساس ناراحتی، احساس کشیدگی در پوست سر و ایجاد گال‎های کوچک در مناطق تحت درمان پوست سر طبیعی است. همچنین ممکن است که نیاز باشد که برای چند روز از پانسمان و یا بانداژ استفاده کنید. 

عوارض جراحی کاشت مو

توجه به این نکته ضروری است که تمامی عمل‌های جراحی تا حدی عوارض دارند. برخی از عوارض احتمالی جراحی کاشت مو عبارت است از:

  • خونریزی و عفونت
  • زخم‎هایی که ممکن است شدید، برجسته، قرمز و خارش‎دار باشند.
  • آسیب‎های عصبی از جمله از دست دادن دائمی حس در ناحیه جراحی شده
  • از بین رفتن گرافت‎های پوستی

این موارد، تنها بخشی از عوارضی هستند که افراد ممکن است پس از جراحی با آن روبه‌‎رو شوند. سابقه پزشکی و یا شیوه زندگی شما ممکن است شما را در معرض خطر و یا عوارض بیشتری قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های پس از کاشت مو

مراقبت های پس از کاشت مو

پزشکان مراقبت‎های لازم پس از انجام کاشت مو را به افراد اطلاع می‎دهند، اما به‌طور کلی لازم است که موارد زیر را رعایت کنید:

  • از زخم‎ها پیش از بهبود آنها به دقت مراقبت کنید.
  • ورزش و یا هر گونه فعالیتی که باعث افزایش جریان خون می‎شود را انجام ندهید. توجه داشته باشید که این کار ممکن است باعث خونریزی زخم‎های شما شود.
  • هرگونه درد شدید، خونریزی و یا علائم غیر معمول را به پزشک خود اطلاع دهید.

در آخر توجه داشته باشید که اکثر پیوند‎های مو با موفقیت انجام می‎شوند. پس از انجام کاشت، ممکن است 9 ماه طول بکشد تا موها ریشه دار شوند و شروع به پر شدن کنند. ریزش موهای کاشته شده پس از چند ماه، کاملا طبیعی است و این موها مجددا رشد خواهند کرد.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا