دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

اسباب بازی پسرانه و دخترانه را چگونه انتخاب کنیم؟

اسباب بازی ها می توانند وسیله ای مناسب برای شروع بازی کودکان و حمایت از رشد ذهنی و جسمی آنها باشند. اسباب ‌بازی پسرانه ایده ال و همچنین اسباب بازی دخترانه برای کودکان معمولا اسباب بازی های هستند که اصطلاحا به آنها اسباب بازی های پایان باز گویند. اینها اسباب بازی هایی هستند که کودک شما می تواند به روش های مختلف با آنها بازی کرده و از آنها استفاده کنند. این سبک از اسباب بازی ها کودک را تشویق می کنند تا از قوه تخیل، خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود استفاده کنند و همین امر موجب رشد ذهن و خلاقیت آنها می شود.

تقریبا تمام افرادی که قصد خرید اسباب بازی دخترانه و یا  اسباب بازی پسرانه برای کودک خود را دارند به رفع نیاز کودک توجه می کنند چون فلسفه رشد ذهنی و بدنی در آن است که کودک بیشتر بازی کند تا بیشتر یاد بگیرد. در دنیای مدرن امروزه تنوع اسباب بازی ها و بازی ها به شدت افزایش یافته است. اما همچنان برخی از آنها از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. در ادامه به برخی از این اسباب بازی های هیجان انگیز و نحوه گزینش اسباب بازی پسرانه و دخترانه مناسب می پردازیم.

انواع اسباب بازی ها

توپ ها : این وسیله بازی برای پریدن، نگاه کردن، غلتیدن، نگه داشتن و پرتاب کردن عالی است. امروزه توپ ها بیشتر به دید یک اسباب بازی پسرانه دیده می شوند اما تجربه نشان داده است که هر دو جنسیت دختر و پسر علاقه خاصی به آنها دارند.

آموزشی-مهارتی: برخی از اسباب بازی ها نظیر بسته های خیاطی ، قالی بافی، نجاری، بسته های باغبانی کودک مریان جزو اسباب بازی های مهارتی- آموزشی هستند که کودکان می توانند علاوه بر بازی، یک مهارت یا دانش جدید را بیاموزند.

کلکسیون : فرزند شما می تواند دکمه ها، مهره ها یا سکه ها را جمع آوری کند و بر اساس رنگ، الگو، اندازه یا شکل مرتب کند.

لگوها : فرزندان شما می توانند از لگو ها برای چیدن و ساختن خانه، حیواناتو یا اشکال مختلف دیگر استفاده کنند.

انتخاب اسباب بازی دخترانه

انتخاب اسباب بازی مناسب برای سنین مختلف

بسیاری از اسباب‌بازی ‌ها اطلاعات مربوط به محدوده سنی مناسب را  بر روی بسته‌بندی خود چاپ کرده اند. این  امر می تواند هنگام خرید اسباب بازی برای والدین بسیار مفید باشد. اما کافی نیست. برای انتخاب صحیح وسیله بازی مورد نیاز برای کودکان، علایق و مراحل رشد کودکان را باید در نظر گرفت تا بتوان انتخاب بهینه ای انجام داد. این امر به ویژه وقتی که بحث ایمنی کودک مطرح باشد از اهمیت والایی برخوردار است. به عنوان مثال، وقتی اسباب بازی ها حاوی قطعات کوچکی هستند که کودک می تواند آن را ببلعند و به خودش صدمه بزند.

برای نوزادان، بازی تماماً در مورد تعامل با اعضای خانواده و یا سایر مراقبانش است. نوزاد از تماشای صورت شما، گوش دادن به صدای شما و بودن با شما لذت می برد. حتی فعالیت‌های بازی مانندی نظیر نگاه کردن به یک موبایل با رنگ‌های روشن، گوش دادن به یک اسباب‌بازی موزیکال بادی و یادگیری دست بردن به جغجغه زمانی که شما و کودکتان آن‌ها را با هم انجام دهید، برای کودکان سرگرم‌کننده‌تر و جذابتر هستند.

کودکان نوپا عاشق بازی با جعبه ها، بلوک های ساختمانی، گیره ها، سطل ها و ظروف و لباس هایی برای پوشیدن هستند. کودکان نوپا همچنین از آلات موسیقی ساده ای لذت می برند که می توانند آن ها را تکان دهند و بکوبند، مانند طبلی که از یک دیگ وارونه و یک قاشق چوبی ساخته شده است.

اما بچه های بزرگتر اغلب دوست دارند مسائل را حل کنند و از تخیل خود استفاده کنند. پازل ها یا بازی هایی که کودک شما را به بازی با دیگران تشویق می کند نیز انتخاب های خوبی برای سنین بالاتر هستند.

انتخاب اسباب بازی پسرانه

اسباب بازی پسرانه و دخترانه و ارزش های خانواده

این شما هستید که تصمیم می‌گیرید فرزندانتان با چه اسباب‌بازی‌ هایی در خانه بازی کند. اگر احساسات  منفی شدیدی نسبت به برخی اسباب بازی ها دارید، بهتر است با کودک صحبت کنید و او را قانع کنید که از این نوع اسباب بازی ها دوری کند. می توانید ارزش های خانوادگی خود را ذکر کنید. به عنوان مثال، “تفنگ باعث ترس مردم می شود و ممکن است به آنها صدمه بزند.” هیچ کس در خانواده ما تفنگ ندارد.

اما باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید، جلب توجه بیش از حد به اسباب‌بازی‌ها – به عنوان مثال با ممنوع کردن یا امتناع از خرید آنها برای کودکان – در واقع می‌تواند باعث می شود که کودک بیشتر به آنها علاقه پیدا کند. شاید بهتر باشد سعی کنید ارزش های خانوادگی خود را با نحوه بازی و استفاده کودکان از اسباب بازی ها در زندگی روزمره مرتبط کنید. به عنوان مثال، پسر شما یک اسباب بازی پسرانه پلاستیکی جدید می خواهد، اما بحث  محیط زیست و مواد سبز برای شما مهم است. به جای خرید اسباب ‌بازی، می‌توانید به پسرتان کمک کنید تا از وسایل  قابل بازیافت موجود در خانه اسباب‌بازی بسازد و با آنها بازی کند.

هر ارزشی که در خانواده تصمیم دارید با فرزندتان در میان بگذارید، ایده خوبی است که در این زمینه ثابت قدم باشید. به عنوان مثال، اگر کودکان اجازه تماشای برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز یا بازی های ویدیویی خشونت آمیز را داشته باشند اما اجازه نداشته باشند با اسباب بازی پسرانه تفنگی بازی کنند، ممکن است گیج شوند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا