دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

دکوراسیون داخلی

اصول انتخاب و خرید پرده مدرن

این روزها بازار طراحی مدرن داغ داغ است و افراد تمایل دارند دکوراسیون منازل خود را از سبک پرزرق‌وبرق کلاسیک به سبک ساده و مدرن تغییر دهند. خرید پرده مدرن را می‌توان مهم‌ترین گام در این تغییر برشمرد. در سبک مدرن یا مینیمال که سبک مورد توجه نسل امروز است، دیگر از وسایل و اکسسوری‌های لوکس و گران‌قیمت خبری نیست. پرهیز از تنوع رنگی بالا و شلوغی فضا برجسته‌ترین ویژگی مدرنیته است. تلاش برای داشتن فضایی ساده، خلوت و مینیمال که در دنیای پرمشغله امروزی مجالی برای آرامش ذهن فراهم کند.

پرده ها، عضو جدایی‌ناپذیر دکوراسیون خانه‌ها هستند. فرقی نمی‌کند چیدمان خانه به سبک کلاسیک باشد یا مدرن، حضور قدرتمند پرده ها الزامی است. پرده مدرن پرده‌ای ساده، مینیمال و شیک است که معمولا با هزینه کمتری نسبت به پرده های کلاسیک سنگین قابل سفارش است.

 خرید پرده مدرن معمولا ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، دوام بالایی دارد و به دلیل سادگی طرح و رنگ، بدون آن که تکراری به ‌نظر برسد، مدت طولانی‌تری به شما خدمت کند. برای تغییرات کوچک در فضاهای مینیمال معمولا نیازی به سفارش پرده جدید ندارید. افزودن چند اکسسوری با رنگ جدید کافی ا‌ست، تا جانی تازه در کالبد فضا دمیده شود. می‌بینید سادگی چه قدرتی دارد!

انواع پرده مدرن

قبل از خرید پرده مدرن در میان انواع مدل و رنگ‌های موجود در این سبک جستجو کنید. مشخص کنید چه مدل و رنگی می‌تواند از نظر شما فضای کار و زندگیتان را زیباتر کند. سپس بر اساس اصول و قواعدی که برای انتخاب و خرید پرده مدرن وجود دارد اقدام کنید. مطمئن باشید سفارش پرده مدرن متناسب با فضا می‌تواند زیبایی و جلوه سایر آیتم‌های موجود در خانه را دوچندان کند. در ادامه انواع پرده های مدرن را بررسی می‌کنیم.

وقتی صحبت از خرید پرده مدرن می‌شود ذهن ناخودآگاه طیف‌های دو رنگ سفید و مشکی را به یاد می‌آورد؛ شاید به این دلیل که در طراحی مدرن و مینیمال پالت رنگ‌های خنثی پیشنهاد اصلی طراحان است. در واقع سفارش پرده های مدرن معمولا از رنگ خنثی و متناسب با تم رنگی فضا انجام می‌شود تا جلوه بصری خاصی ایجاد کند.

سفید، مدرن و آرام

رنگ سفید انتخابی هوشمندانه برای سفارش پرده مدرن است. رنگی کلاسیک که به سادگی با هر رنگ موجود در فضا هماهنگ می‌شود. طیف رنگی سفید آرامش را به فضای شما می‌آورد. نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی فضای داخلی را با سبکی خاص در محیط بازنشر می‌کند و جلوه‌ای زیبا می‌بخشد. به علت تنوع در بافت و جنس پارچه‌های سفید موجود در بازار، خرید پرده مدرن با کم‌ترین هزینه امکان‌پذیر است. اگر قیمت پرده مدرن یکی از اولویت‌های شماست پرده سفید را بدون تردید در صدر لیست خرید خود قرار دهید.

انواع پرده مدرن | گروه پرده وراتی

طیف رنگی تیره

استفاده از رنگ‌های تیره در کنار طیف رنگی سفید می‌تواند گزینه مناسبی برای کنترل هدفمند نور محیط و ایجاد فضایی خاص باشد. در طراحی مدرن تکیه بر رنگ خاصی وجود ندارد. برخلاف سبک کلاسیک، ترس استفاده از رنگ‌های تیره از بین رفته است؛ رنگ‌های متضاد همان‌قدر هارمونی ایجاد می‌کنند که طیف یک پالت رنگی کنار هم. فقط کافی‌ست کمی رنگ‌ها را بشناسید. هنگام خرید پرده مدرن این شمایید که مشخص می‌کنید پرده با رنگ‌های تیره زیباست یا تلالو نور در میان پرده های روشن و پاستلی.

خنثی اما دل‌ربا

رنگ خاکستری، یک پیشنهاد عالی برای خرید پرده مدرن است. رنگی کلاسیک با طیف رنگی دوست‌داشتنی که می‌تواند آرامش را برای فضای داخلی شما به ارمغان آورد. اگر برای آراستن فضایی مدرن علاقه‌ای به ایجاد تضاد رنگی ندارید پرده های دودی، خاکستری و طوسی بهترین انتخاب‌اند. انتخاب این طیف رنگی برای پرده، محدودیت انتخاب رنگ برای سایر عناصر دکوراسیون را کم می‌کند. با پس‌زمینه‌ای خنثی، امکان انتخاب هر رنگ دیگر برای روح بخشیدن به فضا فراهم است.

خرید پرده مدرن | گروه پرده وراتی

پرده طرح‌دار، جسارت مدرنیته

نقوش زیبا، اشکال هندسی و گل‌های ریز و درشت کلاسیک این‌بار با رنگ های مدرن وارد می‌شوند تا خرید پرده مدرن با جسارت تمام انجام شود. پرده های چشم‌نوازسال‌های 1970 با گل‌های درشت و زیبایش این‌بار با طراحی مجدد و رویکرد مدرنیسم مورد توجه شرکت‌های معتبر قرار گرفته‌اند. از انتخاب این طرح‌ها هنگام خرید پرده مدرن نترسید و زیبایی را همراه با سبک پست‌مدرن به خانه بیاورید.   

ترکیب چند رنگ

اگر هنگام سفارش پرده مدرن نتوانستید در مورد انتخاب یک رنگ به تصمیم قطعی برسید اصلا جای نگرانی نیست. از تمام رنگ‌های دوست‌داشتنی خود یک بلوک رنگی ایجاد کنید و به عنوان پرده‌ای زیبا، جذاب و مدرن از آن استفاده کنید. این بلوک رنگی می‌تواند مجموعه‌ای از رنگ‌های متضاد باشد یا طیف تیره و روشن از یک رنگ. هر دو حالت کاربردی و چشم‌نواز خواهد بود.

استفاده از رنگ‌های متالیک به خصوص روی پارچه‌های ساتن و ابریشم با جلوه‌ای فوق‌العاده می‌تواند نمونه‌ای دیگر از پرده های مدرن باشد.

پرده های زبرا، شیدرول و بامبو

اگر پنجره‌های به‌کاررفته در فضا آنقدر زیباست که علاقه‌ای به پوشاندن یا زیباترکردن آن‌ها با پرده های بلند ندارید، پرده های مدرن شیدرول و زبرا بهترین گزینه است. پرده هایی که قسمت شیشه را پوشش می‌دهد و با ایجاد سایه روشن در فضا علاوه بر تامین نور محیط ظاهری مدرن و شیک به آن می‌بخشد.

پرده های چوبی یک انتخاب بی‌نظیر برای خرید پرده مدرن است. پرده‌ای که با زیبایی چوب، انرژی و شور طبیعت را به فضای خانه می‌آورد. تابش نور از میان نوارهای چوبی می‌تواند فضای داخلی یک خانه مدرن را به بهشتی برای آرامش و مدیتیشن تبدیل کند. اما خرید پرده شید در هر شرایطی مناسب نیست. در این راستا بهتر است از نظر یک مشاوره نیز بهره بگیرید.

قیمت پرده مدرن | گروه پرده وراتی

چند نکته درباره سفارش پرده مدرن

  • جنس و رنگ پرده را براساس کاربردش انتخاب کنید.
  • برای مناطق پرسروصدا یا آب‌وهوای سرد از پارچه ضخیم استفاده کنید.
  • پرده اتاق خواب را طوری انتخاب کنید که با طلوع خورشید از خواب بیدار نشوید.
  • اتاق نشیمن اتاق محبوب خانه است، نور و انرژی این اتاق را با پرده های تیره کم نکنید.
  • هنگام خرید پرده مدرن، توجه کنید که قابلیت شست‌وشو در ماشین لباس‌شویی را داشته باشد تا مجبور نباشید هر بار برای خشک‌شویی هزینه کنید.

قیمت پرده مدرن

قیمت پرده مدرن یکی از موارد مهم و تاثیرگذار بر انتخاب شماست. جنس پرده، کیفیت و ماندگاری، سهولت نصب و شست‌وشو و میزان رضایت مشتریان از یک برند را می‌توان از عوامل تعیین‌کننده قیمت پرده مدرن دانست. قطعا برندی که می‌کوشد با طرح‌های متنوع و به‌روز، کیفیت بالای مواد اولیه و خدمات پس از فروش رضایت مشتریانش را جلب کند هزینه و زحمت بیشتری را در این مسیر متحمل می‌شود. این هزینه گاهی بر قیمت محصول تاثیرگذار است. اگر به دنبال محصولی با کیفیت هستید بهای آن‌ را بپردازید. سبک زندگی مینیمال بر خرید کم با کیفیت بالا تاکید دارد. مصرف‌گرایی در سبک مدرن جایگاهی ندارد.

گروه پرده وراتی یکی از فعالان در حوزه طراحی و اجرای پرده است که تلاش دارد فرآیند خرید پرده را برای شما آسان کند. شما در وراتی امکان در اختیار داشتن برترین انواع پرده اداری، تجاری، هتلی، مسکونی و … را به همراه مشاوره تخصصی دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا