دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

12 ایده‌ای که ممکن است از انجامشان پشیمان شوید.

نوسازی آشپزخانه از هزینه‌برترین کارهای ممکن است. شاید شما هم به این مسئله پی برده باشید که هنگام خرید خانه، توجه بسیاری به آشپزخانه جلب می‌شود. اما یک سری از ترند‌ها باعث می‌شوند که آشپزخانه‌ی شما جالب به نظر نرسد و بعدا از انجام چنین تغییراتی، پشیمان شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه ساخت کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مایکروویو در سطوح فوقانی آشپزخانه:

نصب مایکروویو در قسمت‌های بالایی آشپزخانه، باعث می‌شود که شما فضای بیشتری برای سایر وسایل داشته باشید اما دیزاینرها تصمیم گرفتند که مایکروویو را به قسمت پایینی کانتر منتقل کنند تا تمام اعضای خانواده بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

جای ظروف:

سابقا جایی در بالای جزیره تعبیه می‌شد تا ظروف آشپزی از آنجا آویزان شوند اما جدیدا ظروف در کشوها قرار می‌گیرند تا آشپزخانه ظاهری مرتب‌تر به خود بگیرد.

میز در آشپزخانه:

قرار دادن میز کار در آشپزخانه، برای دهه‌ها رایج بود. برای اینکه اعضای خانواده بیش از هر جایی در منزل، در آشپزخانه دور هم جمع می‌شدند. مشکل اینجا بود این میز در نهایت پر از کاغذ و وسایل می‌شد و ظاهری ناخوشایند به آشپزخانه می‌داد. انتقال این میز به اتاق‌های دیگر، این مشکل را حل کرد.

میز آشپزخانه

ابزارآلات از جنس برنج:

خوش‌بختانه فلز جایگزین برنج شد که راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرد و ارزان‌تر است. 

کابینت‌های با نمای کهنه:

این نوع نما، در دهه‌ی اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفت ولیکن امروزه از مد افتاده است. برای تعویض کابینت‌های خود، از رنگ‌های یک دست و مدرن، استفاده کنید.

سینک‌های قدیمی:

مدتی بود که افراد از سینک‌هایی با الهام از خانه‌های روستایی، استفاده می‌کردند اما امروزه بهتر است از سینک‌های مدرن و استیل استفاده کرد که هیچ وقت دمده نمی‌شوند و همیشه کاربرد دارند.

نماهای کاذب:

امروزه، زیبایی در سادگی است و توجه به این امر، شما را در رسیدن به یک آشپزخانه‌ی شیک، یاری می‌کند. از نماهای کاذب استفاده نکنید و از رنگ‌های ساده و کاغذدیواری بهره بگیرید.

قرار دادن وسایل در معرض دید:

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که وسایل خود را روی کانتر قرار دهند اما این کار باعث می‌شود که فضای زیادی نیز اشغال گردد. بهتر است کانتر را خلوت نگه دارید و وسایلی نظیر تستر را در کشوها بگذارید.

دیوار پشت سینک:

استفاده از کاشی‌های مختلف بر روی دیوار پشت سینک، امروزه بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

پنجره های اشپزخانه

عدم توجه به پنجره‌ها:

استفاده نکردن از پرده و باز گذاشتن پنجره‌ها، مدت‌ها مورد توجه بود. این کار به این منظور انجام می‌شد تا یادآور زندگی روستایی باشد. اما امروزه این امر، باعث می‌شود که به حریم شخصی افراد توجهی نگردد. خوش‌بختانه این ترند دیگر مورد استفاده نیست و پنجره‌های آشپزخانه با پرده‌های معمولی یا کرکره‌ای پوشانده شده‌اند.

پیشخوان‌های کاشی‌کاری شده:

این گونه پیشخوان‌ها در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی بسیار مورد توجه بود. اما تمیز کردن این نوع از کانترها سخت است پس استفاده از گرانیت و سایر سنگ‌ها برای رویه، کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

وسایل آشپزخانه با رنگ روشن:

جدیدا استفاده از رنگ‌های شاد برای وسایل آشپزخانه مطرح شده است اما توجه کنید که ترندها همیشگی نیستند و بعد از مدتی جای خود را به ترند دیگری می‌دهند. پس بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که تا مدت‌ها از مد نیفتند.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا