دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگریمسافرت

ترمینال و پایانه‌های مسافربری رشت کجاست؟

راه‌های زیادی برای سفر به رشت پیش‌روی گردشگران وجود دارد که با توجه به انتظارات‌شان، می‌توانند هریک از آن‌ها را انتخاب کنند؛ از تهیه بلیط قطار رشت مشهد و استفاده از خطوط ریلی گرفته، تا خرید بلیط هواپیما. در میان تمامی این‌ها، یکی از روش‌هایی که هنوز محبوبیت خود را از دست نداده و بسیاری از گردشگران آن را انتخاب می‌کنند، استفاده از اتوبوس و آغاز سفری جاده‌ای است؛ اگر شما نیز قصد دارید تا به‌وسیله اتوبوس به رشت سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل‌از شروع مسافرت با ترمینال‌های این شهر آشنا شوید.

تاریخچه ترمینال رشت

با وجود اینکه رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمال کشور به‌حساب می‌آید و تردد زیادی با مناطق دیگر دارد، اما فقط یک ترمینال برای آن ساخته شده است. البته وسعت این ترمینال به‌اندازه‌ای است که تمامی نیازها را پوشش داده و الزامی برای ساخت پایانه‌های مسافربری دیگر وجود ندارد.

ترمینال گیل رشت که به‌اختصار با نام ترمینال رشت نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۳۷۲ ساخته شد و بعد از آن، وظیفه هماهنگی و مدیریت تمامی سفرهای درون و برون‌استانی را بر‌عهده گرفت. در سال‌های ابتدایی ساخت، محیط ترمینال تفاوت زیادی با محیط فعلی داشت؛ اما به‌مرور و با تشخیص نیازها، تغییرات فراوانی در آن ایجاد شد. ازجمله این تغییرات می‌توان به افزایش ظرفیت پارکینگ اتوبوس‌ها به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد.

نوشته های مشابه

امکانات رفاهی ترمینال رشت

گاهی اوقات گردشگران مجبور هستند تا چندین ساعت را در ترمینال سپری کنند و به همین خاطر، وجود امکانات رفاهی کافی از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه ترمینال رشت از این لحاظ در جایگاه خوبی قرار دارد. تمامی امکانات اولیه ازجمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه مواد غذایی، سالن استراحت و… برای این ترمینال در نظر گرفته شده‌ است.

نکته مثبتی که در مورد ترمینال رشت وجود دارد، شیوه معماری و نحوه قرارگیری شرکت‌های مسافربری در آن است. ترمینال از چندین سالن با مساحت‌های متوسط تشکیل شده که در هرکدام از آن‌ها تعداد ۲ تا ۴ شرکت مسافربری مشغول‌به‌کار هستند. در هرکدام از این سالن‌ها، تعدادی صندلی قرار داده شده‌ است. مزیتی که این چیدمان دارد این است که به‌خاطر پراکندگی این سالن‌ها، تقریباً در هر نقطه از ترمینال که قرار داشته باشید می‌توانید وارد یکی از آن‌ها شده و استراحت کنید. همچنین در کنار هرکدام از سکوهایی که برای سوارشدن مسافران در نظر گرفته شده‌، صندلی‌های زیادی قرار داده شده است.

ترمینال رشت

شرکت‌های مسافربری ترمینال رشت

در هر‌یک از ترمینال‌های کشور، تعدادی شرکت مسافربری مشغول‌به‌کار هستند و تنها اتوبوس‌هایی در ترمینال رفت‌وآمد می‌کنند که متعلق به یکی از این شرکت‌ها باشند. وظیفه اصلی شرکت‌های مسافربری، ایجاد هماهنگی بین سفرها و مدیریت آن‌ها است. اتوبوس‌های هرکدام از این شرکت‌ها در مسیرهای مشخصی تردد می‌کنند. بسته به اینکه مقصدتان کدام شهر باشد، باید به شرکت به‌خصوصی مراجعه کنید.

شرکت‌های مسافربری که در ترمینال رشت مشغول‌به‌کار هستند عبارت‌اند از گیلان پیما، ستاره سفر، آزادی، سیروسفر، ایران‌مهر، جهان‌رشت، شریفیان، شاهین گیلان، عادل سفر، رویال سفر ایرانیان، اطمینان‌گستر پرویز، صفای گیلان، فرید‌سفر رشت، جوان‌سیر ایثار و سحر‌سفر گیل.

نحوه دسترسی به ترمینال رشت

برای رفتن به ترمینال رشت به‌غیر از استفاده از تاکسی، هیچ راه دیگری وجود ندارد. می‌توانید در هر نقطه از شهر نسبت به گرفتن تاکسی دربست یا درخواست تاکسی اینترنتی اقدام کنید. متأسفانه تاکسی‌های خطی و اتوبوس‌های شهری در نزدیکی این پایانه ایستگاهی ندارند.

پایانه مسافربری رشت در حدفاصل میدان امام علی و میدان صنایع‌دستی گیل واقع شده است. برای اینکه بتوانید ترمینال را در نقشه پیدا کنید، باید در ناحیه جنوب‌شرقی رشت به جستجو بپردازید. البته اگر قصد دارید تاکسی دربست بگیرید، همین‌که به راننده بگویید قصد رفتن به ترمینال را دارید کافی است.

سفر با قطار بهتر است یا اتوبوس؟

معمولاً برای رفتن به هر شهر، وسایل نقلیه فراوانی وجود دارد. هرکدام از این وسایل نقلیه، دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند که مسافران قبل‌از شروع سفر باید تمامی آن‌ها را مد نظر داشته باشند. استفاده از اتوبوس معمولاً برای مسیرهای کوتاه گزینه بسیار خوبی است. اتوبوس‌ها امروزه کیفیت بسیار بالایی دارند و امکانات رفاهی زیادی در آن‌ها برای مسافران در نظر گرفته شده‌ است؛ اما متأسفانه همچنان برای مسیرهای طولانی مناسب نیستند و سفر با آن‌ها سختی فراوانی را به‌همراه دارد.

از دیگر وسایل نقلیه محبوب، می‌توان به قطار اشاره کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد قطارها وجود دارد این است که ساده‌ترین و کم‌امکانات‌ترین قطارها نیز سفری راحت‌تر را نسبت به اتوبوس‌ها برای مسافران خود رقم می‌زنند. اگر مسیری طولانی مانند رشت-مشهد را در پی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای تهیه بلیط اتوبوس، نسبت به خرید بلیط قطار رشت مشهد اقدام کنید.

توجه داشته باشید که قطارها معمولاً درجه‌بندی‌های متفاوتی دارند و کیفیت هر قطار با تعدادی ستاره مشخص می‌شود. برای اینکه سفر آسوده‌تری را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که بلیط یکی از قطارهای چهار یا پنج‌ستاره را تهیه کنید؛ البته همان‌طور که گفته شد، ساده‌ترین قطارها (قطارهای سه‌ستاره) نیز امکانات بیشتری را نسبت به اتوبوس‌ها در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

برنامه‌ریزی برای سفر از طریق فلای تودی

امروزه بسیاری از افراد بیشتر خدمات مورد نیازشان را به‌واسطه اینترنت دریافت می‌کنند. صنعت گردشگری نیز از این موضوع دور نمانده و تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی، خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند. اگر شما نیز می‌خواهید نسبت به خرید بلیط قطار رشت و قطار رشت مشهد یا دریافت هرگونه خدمات مرتبط با گردشگری اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بدون معطلی به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی به‌عنوان معتبرترین آژانس مسافرتی آنلاین، همواره در تلاش بوده است تا علاوه‌بر پوشش تمامی نیازهای گردشگران، خدمات خود را با قیمتی بهینه به ایشان عرضه کند. علاوه‌بر اینکه دائماً تخفیف‌های متفاوتی روی هر‌یک از خدمات فلای تودی اعمال می‌شود، کاربران به ازای هر خریدی که انجام می‌دهند میزان معینی امتیاز دریافت می‌کنند که در خریدهای بعدی خود می‌توانند این امتیازات را به تخفیف تبدیل کرده و سفری اقتصادی‌تر را برای خود رقم بزنند. با توجه به این امر، پیشنهاد می‌کنیم که همواره تمامی ملزومات سفرتان را از فلای تودی تهیه کنید تا هم اطمینان خاطر داشته باشید و هم هزینه کم‌تری را متحمل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا