دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک

دمای یخچال باید در یک بازه استاندارد باشد که شرکت های سازنده یخچال آن را تعیین می کنند و در دفترچه راهنمای یخچال هم موجود است. در صورتی که دمای یخچال بالا یا پایین شود باعث خواهد شد که مشکلاتی به وجود بیاید. تنظیم دمای یخچال های برندهای مختلف با یکدیگر کمی متفاوت است، در این مطلب می خواهیم نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک را توضیح دهیم تا با روش های اصولی خود را از تعمیر یخچال جنرال الکتریک بی نیاز نمایید.

انواع تنظیم دما در یخچال جنرال الکتریک

جنرال الکتریک، یخچال های مختلفی با قابلیت های متفاوتی تولید کرده است. تنظیم دما در هر کدام از این یخچال ها متفاوت است. در حالت کلی انواع تنظیم دما را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد :

  • مدل هایی که تنظیم دمای یخچال و فریزر از هم جداست و باید هر کدام را جدا تنظیم کرد.
  • مدل هایی که صفحه نمایش دارند و تنظیم دمای یخچال و فریزر از طریق این صفحه قابل تنظیم است و برای هر قسمت می توان دمای متفاوتی تنظیم کرد.
  • مدل های نسبتا قدیمی تر که یک درجه تنظیم دارند و دمای یخچال و فریزر را با آن می توان کم یا زیاد کرد.

انواع تنظیم دما در یخچال جنرال الکتریک

نوشته های مشابه

مراحل تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک در مدل های لمسی

تنظیم دمای یخچال های ساید بای ساید جنرال الکتریک که نمایشگر لمسی و دکمه ای دارند بسیار راحت است و شما می توانید با مشاهده دمای یخچال در صفحه نمایش، در صورت نیاز دمای مورد نظر خود را بر روی یخچال تنظیم کنید.

در صورتی که دمای یخچال روی صفحه نمایش ثابت است و تغییر نمی کند به صفحه نمایش یخچال دقت کنید. در صورتی که علامت قفل مشاهده می کنید باید برای سه ثانیه دکمه unlock را نگه دارید.

یخچال های ساید که صفحه نمایشگر دیجیتالی دارند ممکن است که گزینه های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال در برخی مدل های یخچال ساید، دکمه Jet Freezing وجود دارد که باعث یک فشار قوی برای فریزر کردن می شود.

برای اینکه با کاربرد هر کدام آشنا شوید می توانید به دفترچه راهنمای یخچال جنرال الکتریک مراجعه کنید و با نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک آشنا شوید.

مراحل تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک در مدل های ترموستاتی

تنظیم دما در یخچال هایی که مدل قدیمی تری دارند از طریق یک ترموستات یا یک شاسی اهرم دار است. برای کنترل دما شما درجه بندی های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که عموما بین 1 تا 5 یا 1 تا 9 خواهد بود. در صورتی که با تنظیم دمای یخچال خود چندان آشنا نیستید بهتر است که آن را در حالت وسط قرار دهید. در صورتی که نیاز به این دارید که دمای یخچال سریعا سرد شود اهرم را روی آخرین شماره قرار دهید تا یخچال با  حداکثر توان خود کار کند.

مراحل تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک در مدل های ترموستاتی

در یخچال های جنرال الکتریک که  برای تنظیم دمای یخچال و فریزر یک دکمه وجود دارد برای تنظیم دما با چند بار زدن دکمه مربوطه دما می توانید دما را کم یا زیاد کنید.

بهترین درجه دمای یخچال جنرال الکتریک

دمای مناسب یخچال از 35 تا 38 درجه فارنهایت (2 تا 3 درجه سانتی گراد) است که در حالت ایده آل بهتر است روی 37 باشد. در صورتی که احساس می کنید با نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک آشنا نیستید یا صفحه نمایش، دما را بدرستی نشان نمی دهد برای آنکه یخچال را در بهترین درجه قرار دهید از یک دماسنج خوب کمک بگیرید. با قرار دادن دماسنج داخل یخچال، می توانید دمای دقیق یخچال را پیدا کنید و کنترل بیشتری بر تنظیم دمای یخچال داشته باشید.

نکات مهم در ارتباط با نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک

دما در لحظه تنظیم، بر روی یخچال اعمال نمی شود: در صورتی که یخچال را تازه به کار انداخته اید یا تغییر دمای زیادی در آن ایجاد شده است باید توجه داشته باشید که ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد که دمای یخچال به دمای مورد نظر شما برسد.

دمای یخچال و فریزر را هنگام مسافرت در حالت معمولی قرار دهید: در صورتی که خانه را به مقصد مسافرت ترک می کنید و قرار است که چند روزی در خانه نباشید از آنجایی که درب یخچال باز و بسته نخواهد شد، سرما از آن خارج نمی شود. بنابراین بهتر است که دمای یخچال و دمای فریزر را در حالت معمولی قرار دهید.

  با تست بهترین دمای مناسب برای یخچال خود را پیدا کنید: نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک تا حد زیادی به محل نصب یخچال دارد. پیشنهاد می کنیم که با آزمایش و خطا و بالا و پایین کردن دما، بهترین دمای یخچال را پیدا کنید.

دمای یخچال را متناسب با فصل تغییر دهید: یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دمای یخچال را باید برحسب نیاز خود تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر در فصل زمستان هستید نیازی نیست که دمای یخچال را خیلی سرد کنید. زیرا دمای محیط هم سرد است و هنگام باز و بسته کردن درب یخچال نسبت به فصل تابستان، هوای گرمتری وارد کابین یخچال می شود.

علت تنظیم نشدن دمای یخچال جنرال الکتریک

در صورتی که با کمک این راهنما دمای یخچال را تغییر دادید اما دما تنظیم نشد، ممکن است که یخچال شما نیاز به تعمیر داشته باشد. تنظیم نشدن دمای یخچال می تواند علت های مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن عبارتند از: معیوب بودن ترموستات یا سنسور، کم شدن گاز یخچال یا نشت آن عیب یابی و تعمیر این موارد نیاز به تجربه کافی دارد. بهتر است برای اطلاع از نحوه تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک و رفع مشکلات احتمالی با نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال جنرال الکتریک در آی پی امداد تماس بگیرید و در خواست اعزام تعمیرکار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا