دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کالای ورزشیورزشی

خاص‌ترین ورزش جهان توسط حامدیان اسپرت لو رفت!

ورزش پیلاتس توسط جوزف در آلمان اختراع شد. این ورزش با روش‌های سنتی مانند ژیمناستیک طبی و تمرینات اصلاحی مرتبط می‌باشد. در واقع پیلاتس ورزشی کششی است که در آن ذهن و جسم با هم درگیر می‌شوند. این ورزش عضلات میان تنه را تقویت می‌کند. این ورزش برای کنترل ذهن و آمادگی جسمانی تمام بدن، بسیار موثر می‌باشد و در واقع سبب انعطاف‌پذیری بدن و حفظ تعادل آن می‌گردد. احتمال آسیب‌دیدگی در این ورزش نسبت به ورزش‌های دیگر کمتر است.

در این ورزش شما می‌توانید از جوراب پیلاتس، دستکش پیلاتس، فوم رولر و رینگ پیلاتس استفاده نمایید. برای تجهیز باشگاه پیلاتس با در نظر گرفتن تجهیزات ضروری از لوازم ورزشی و بدنسازی معتبر مانند برند حامدیان اسپرت استفاده‌کنید تا استانداردهای لازم در آن به‌کار رفته‌باشند.

وسایل و محصولات پیلاتس

برای انجام ورزش پیلاتس نیازمند وسایل پیلاتس می‌باشید که در اینجا به توضیح تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

رینگ پیلاتس

رینگ پیلاتس حلقه‌ای کوچک است که می‌توانید به آسانی آن را در دست خود گرفته و بین ران‌ها یا مچ پا قرار دهید و به آن فشار وارد نمایید. فشاری که بر این رینگ وارد می‌شود، سبب می‌گردد تا عضلات شما قوی شوند. برای این‌که همه عضلات بدن خود که شامل بالاتنه و پایین‌تنه هستند را تقویت کنید، می‌توانید از این رینگ استفاده نمایید. از مزایای خرید این حلقه می‌توان به سبک بودن، قابل حمل بودن و جاگیر نبودن آن اشاره کرد.

این مزایا باعث شده‌اند که رینگ پیلاتس به یک ابزار ورزشی متداول در خانه و باشگاه تبدیل گردد. این حلقه به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد، به نام حلقه قدرت یا حلقه سحر و جادو معروف است. حلقه پیلاتس یک قطعه از تجهیزات لوازم ورزشی و بدنسازی و یوگا می‌باشد. این حلقه به فرمان اتومبیل شباهت داشته و به دلیل مقاومت بالا، باعث افزایش تعادل و عملکرد بهتر ماهیچه‌ها با انجام تمرین‌های ساده می‌شود.

حلقه پیلاتس

جوراب پیلاتس

جوراب پیلاتس نوعی جوراب ورزشی می‌باشد که برای انجام تمرینات پیلاتس ابداع شده‌است. در قسمت کف و انگشتان این جوراب ترمزهای ضد لغزشی تعبیه شده‌اند که سبب می‌گردند تا پاها به راحتی روی تشک یا زمین محکم شوند. این جوراب باعث کم‌کردن خطر آسیب‌دیدگی، افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود عملکرد تمرینات پیلاتس می‌شود.

کف این جوراب‌ها به‌وسیله دانه‌های پلاستیکی و سیلیکونی که به آن‌ها استپ می‌گویند، پوشش داده‌شده و به همین دلیل در زمان تماس با سطح زمین، اصطکاک ایجاد‌ می‌کند و مانع از سر خوردن می‌شود. همچنین این جوراب‌ها سبب گرم نگهداشتن پاهای شما می‌گردد و در زمان مدیتیشن طولانی، می‌تواند باعث شود تا تمرکز شما بر اثر سرما از بین نرود. این جوراب‌ها در تمرین‌های ایروبیک و تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تجهیز باشگاه پیلاتس این وسیله شاید خیلی ضروری نباشد؛ اما برخورداری از آن می‌تواند کمک فراوانی به بالابردن تمرکز نماید.

دستکش پیلاتس

دستکش پیلاتس نیز یکی دیگر از وسایل پیلاتس می‌باشد که از کفی مناسبی تشکیل شده‌است و از نوع ۵ انگشت می‌باشد. این وسیله برای انجام تمرینات پیلاتس در باشگاه و منزل و در فضاهایی که سرامیکی و پارکت دارند و سُر هستند، مناسب می‌باشد. این دستکش قدرت جذب بالای تعریق بدن را دارد. از ماده پنبه‌ای نرم تشکیل شده‌است که مانع از لغزش می‌شود.

همچنین این دستکش دست‌ها را تقویت می‌کند و نیاز شما را به مت از بین می‌برد. دستکش پیلاتس باعث محافظت از دستان شما می‌شود و از آسیب احتمالی جلوگیری می‌کند. در واقع استپی که زیر طراحی نیم انگشتی دستکش قرار داده‌شده‌ است، سبب می‌گردد تا انعطاف‌پذیری بدن بیشتر شود و احساس امنیت در هنگام تمرین را افزایش یابد.

فوم رولر

فوم‌ رولر که نام دیگر آن غلطک فومی نیز است، برای ماساژ دادن عمیق بافت‌های بدن مورد‌استفاده‌ قرار می‌گیرد. این وسیله می‌تواند گره‌های عضلانی دردناک را باز کند و با تحریک جریان خون، عملکرد بدن را بالا‌برده و فرآیند ریکاوری را تسریع بخشد. در صورتی که این وسیله را در پشت کمر یا قسمت‌های حساس بدن قرار دهید، دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.

استفاده از این وسیله روی شبکه ارتباطی بافتی عضلانی باعث می‌شود تا مانند تار رشته‌ای منظم در جای خود ثابت بمانند. از مزایای این وسیله می‌توان به مواردی مانند تسکین درد و گرفتگی عضلات، افزایش انعطاف پذیری عضلات، کاهش علائم فیبرومالاژی، بالابردن دامنه حرکتی، بهبود جریان خون، ممانعت از آسیب دیدگی، کاهش سلولیت و کاهش تنش عضلانی اشاره‌کرد.

اندازه این وسیله متفاوت می‌باشد و برای ماساژ عضلات کوچک تر مانند ساعد و بازو از مدل‌های کوچک آن استفاده می‌شود و برای عضلات چهار سر ران از مدل بزرگ‌تر استفاده می‌گردد. فوم رولرها به دو دسته بدون آج و آجدار تقسیم می‌شوند که جنس بدون آج آن از پلاستیک فشرده می‌باشد و استوانه‌ای شکل و توپر است. این مدل فوم رولر برجستگی‌های دکمه‌ای شکلی دارد و برای افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای مناسب می‌باشد.

فوم رولر بدون آج برای افرادی که از درد و کوفتگی رنج می‌برند بسیار مناسب است و قیمت آن نیز در مقایسه با سایر فوم رولرها، بیشتر می‌باشد. روی نوع آجدار آن برجستگی‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند تا گره‌های رشته‌ای و بافتی عضلات بدن آزاد شوند. این فوم رولرها به دلیل داشتن برجستگی و شکاف‌های عمیق، می‌توانند بر نقاط مختلف بدن تاثیر بگذارند. همچنین در سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند. در تجهیز باشگاه پیلاتس این .

کش پیلاتس

کش پیلاتس که اندازه آن تا دو متر نیز می‌رسد، ضخامت‌های مختلفی دارد که به کمک آن می‌توان حرکات کششی مانند کشش پاها، کشش عضلات بازو و عضلات پشت را انجام داد. در صورتی که برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید، باعث می‌شود تا عضلات شما تقویت شده و قدرت بدنی شما افزایش یابد. همچنین استقامت و انعطاف پذیری بدن شما هم بالا خواهد رفت.

هنگام ورزش با آن، تمام چیزهایی را که برای تمرین نیاز دارید شامل باند کشی و تشک نرم می‌‌باشند. این وسیله را می‌توان یک وسیله قابل دسترس از لوازم ورزشی و بدنسازی دانست. شکل کش پیلاتس به‌صورت یک نوار پهن است که در رنگ‌های مختلفی وجود دارد. ضخامت این کش را می‌توانید بسته‌به میزان قدرتی که می‌خواهید به عضلات خود وارد کنید، انتخاب نمایید.

کش‌های پیلاتس جزء لوازمی هستند که می‌توانید در تجهیز باشگاه پیلاتس خانگی نیز از آن استفاده کنید. این کش‌ها در گذشته در مراکز درمانی و توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ زیرا بیماران ناتوان به‌وسیله این کش‌ها اندام‌های ضعیف خود را تحریک می‌کردند. یکی از مزایای مهم این کش‌ها افزایش گردش خون و بهبودی افراد مصدوم و آسیب دیده با سرعت بالاتر است.

خرید کش پیلاتس حامدیان اسپرت

توپ پیلاتس

توپ پیلاتس هم یک توپ کوچک بادی است که معمولا قطری برابر با ۹ اینچ دارد و در زمان تمرینات پیلاتس باعث پیشگیری از آسیب می‌شود. تمرینات پیلاتس گاهی اوقات به‌وسیله این توپ‌ها انجام می‌گیرند تا چالش آن را بیشتر کنند. توپ‌های پیلاتس به‌راحتی قابل حمل می‌باشند؛ زیرا امکان خالی کردن هوای داخل آن وجود دارد. همچنین قیمت آن‌ها ارزان است. این توپ‌ها سبب می‌گردند تا تعادل شما افزایش یافته و بتوانید بذ کنترل خود تمرکز بیشتری داشته باشید. معمولاً بدن در هنگام تمرینات پیلاتس فعالیت زیادی می‌کند که این توپ‌ها باعث می‌شوند تا هسته مرکزی بدن شما نیز فعال گردد.

این توپ‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که برای کاهش وزن و تناسب اندام می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین جنس آن‌ها محکم می‌باشد و در صورتی که خود را روی آن‌ها بیندازید مشکل خاصی برای توپ به وجود نمی‌آید. نام‌های دیگر آن توپ ایروبیک، توپ تعادلی، توپ یوگا و توپ بدنسازی هستند. این توپ‌ها در دو مدل خاردار و ساده وجود دارند که نوع خاردار آن اصطکاک بیشتری را با بدن ایجاد می‌کند و بنابراین بدن کمتر روی آن سُر می‌خورد؛ در نتیجه ورزشکار می‌تواند به راحتی حرکات ورزشی را انجام دهد.

همچنین جهت ماساژ و خونرسانی بهتر عضلات نیر مفید می‌باشد. البته از توب‌های خاردار نمی‌توان برای انجام حرکات یوگا استفاده کرد. توپ پیلاتس ساده سطح صافی داشته و هیچ برجستگی روی آن وجود ندارد و به آن توپ یوگا نیز می‌گویند. در هنگام انجام حرکات یوگا به آسانی می‌توانید روی آن بنشینید. متاسفانه سطح آن به‌دلیل صاف بودن، اصطکاک کمی با بدن و سطح زمین ایجاد می‌کند؛ در نتیجه انجام حرکات ژیمناستیک با آن سخت است.

سخن پایانی

ورزش پیلاتس از ورزش‌هایی است که می‌تواند سبب آرامش جسم و روح گردد. اگر شما جزء افرادی هستید که نمی‌توانید برای انجام این ورزش به باشگاه بروید، قادر خواهید بود تا در خانه به انجام این ورزش بپردازید. برای تجهیز باشگاه پیلاتس در خانه می‌توانید وسایل پیلاتس خود را از حامدیان اسپرت تهیه کنید. برند حامدیان اسپرت از برندهای فعال می‌باشد که بی‌نظیرترین نمونه از وسایل ورزشی را دارد و با قیمت‌های مناسبی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. قبل از تهیه وسایل پیلاتس می‌توانید با تیم حامدیان اسپرت مشورت کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌ببرید.

شماره تماس: 09027292001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا