دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

خواص عسل ناشتا چیست؟ + ترکیب معجزه آسا آب و عسل

خواص عسل ناشتا چیست؟ چرا در بسیاری از کشورهای پیشرفتهٔ جهان، از عسل به‌صورت ناشتا و حتی در طی روز استفاده می‌کنند؟ عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای بدن است که از گذشته تابه‌حال، از آن استفاده‌های خوراکی و دارویی زیادی شده‌است. حتی در بسیاری از مکمل‌های دارویی نیز، این مادهٔ طبیعی به‌کار می‌رود.

اما چرا بسیاری از متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند عسل را باید قبل از خوردن صبحانه و به‌صورت ناشتا همراه با آب ولرم مصرف کرد؟ اگر شما هم می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، ادامهٔ این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با مزیت‌های خواص عسل ناشتا

در ادامه با مهم‌ترین دلایل مصرف عسل به صورت ناشتا آشنا می‌شوید. این دلایل شامل موارد زیر هستند:

نوشته های مشابه

پیشگیری از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی

بیماری‌های قلبی و عروقی از مهم‌ترین مشکلات رایج عصر حاضر هستند. استرس، استفاده از انواع مواد غذایی ناسالم، عدم تحرک و… باعث شده‌است تا افراد زیادی از بیماری‌های قلبی در کشورهای مختلف رنج ببرند. اگر آمارها را نگاه کنید، خواهید دید که بیشتر دلایل مرگ افراد در جهان، از بیماری‌های قلبی بوده‌است.

عسل دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که اثر مواد مضر غذایی و محیطی را بر عروق شما خنثی می‌کند. همچنین اگر آن را به‌صورت ناشتا مصرف کنید، کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) در بدن شما افزایش می‌یابد.

هضم و جذب بهتر غذا

از مهم‌ترین خواص عسل ناشتا، کمک به هضم و جذب بهتر مواد غذایی است. بسیاری از افراد از مشکل تنبلی روده و معده رنج می‌برند. این موضوع باعث شده‌است تا دستگاه گوارش آن‌ها نتواند به‌خوبی مواد غذایی را هضم و جذب کند. هنگامی که این افراد به‌صورت ناشتا عسل مصرف می‌کنند، معده و رودهٔ آن‌ها فعال شده و هضم و جذب غذا به‌خوبی انجام می‌شود. همچنین افرادی که از یبوست رنج می‌برند، با مصرف عسل به‌صورت ناشتا، از شر این مشکل خلاص می‌شوند.

درمان سرفه و گلودرد از خواص عسل ناشتا

فرقی نمی‌کند که سرفهٔ خشک و یا خلط‌دار داشته باشید؛ مصرف عسل به‌صورت ناشتا، تأثیر بسیار زیادی در درمان این سرفه‌ها دارد. همچنین اگر سرما خورده‌اید و می‌خواهید گلودرد شما زودتر خوب شود، حتماً عسل را به‌صورت ناشتا مصرف کنید. برطرف کردن مشکلات مربوط به سرفه و گلودرد، به دلیل خواص آنتی‌باکتریالی عسل است.

درمان مشکلات پوستی با استفاده از عسل

از مهم‌ترین خواص عسل به‌صورت ناشتا، خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسان بودن آن است. شما اگر ترکیبات بسیاری از کرم‌های خارج و ایرانی را نگاه کنید متوجه می‌شوید؛ در ترکیبات بسیاری از این کرم‌ها، عسل نیز وجود دارد. حتی اگر دستور ساخت بسیاری از ماسک‌های گیاهی خانگی و حتی آماده بازار را مشاهده کنید خواهید دید که عسل یکی از ترکیبات اصلی آن ماسک‌ها است.

عسل به دلیل خواص آنتی‌باکتریالی خود، تأثیر زیادی در درمان آکنه‌های شما دارد. همچنین اگر لب‌های شما به دلایل مختلفی دچار خشکی شده، می‌توانید از عسل برای رفع خشکی آن استفاده کنید.

هیدراته نگه‌داشتن بدن از خواص عسل ناشتا

هیدراته نگه‌داشتن بدن از خواص عسل ناشتا

یکی از مشکلات رایجی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند، عدم‌آبرسانی و هیدراته کردن بدن است. اگر بدن شما به‌خوبی آبرسانی و هیدراته نشود، دچار غلظت خون و بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی می‌شوید. بسیاری از افرادی که در خواب دچار سکته می‌شوند، همان کسانی هستند که بدن آن‌ها هیدراته نیست. از مهم‌ترین خواص عسل ناشتا، هیدراته کردن بدن شما در طول شبانه‌روز است.

سیستم ایمنی قوی‌تر از خواص عسل ناشتا

وجود یک سیستم ایمنی ضعیف، باعث می‌شود تا شما به انواع بیماری مبتلا شوید. از مهم‌ترین بیماری‌های رایج که در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهند، سرما خوردگی و آنفولانزا هستند. عسل با خواص آنتی‌باکتریالی، آنتی‌اکسیدن‌ها و ویتامین‌های مختلف باعث تقویت سیستم ایمنی و بالا رفتن مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصاً بیماری‌های فصول سرد مانند سرماخوردگی و… می‌شود.

درمان سریع نفخ شکم

یکی از مشکلات رایج در دستگاه گوارش نفخ است. برای درمان این مشکل، می‌توانید به‌صورت ناشتا عسل همراه آب ولرم مصرف کنید. نفخ شکم و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش، به علت سردی معده است. عسل طبع گرمی دارد و به همین دلیل با مصرف آن همراه با آب ولرم، نفخ شما برطرف می‌شود. حتماً به این نکتهٔ مهم توجه داشته باشید که عسل در صورتی مزیت‌های بالا را برای شما دارد که آن را به‌صورت اصل و اورجینال بخرید.

بهترین فروشگاه خرید عسل با کیفیت و اصل

این روزها در بازار، تشخیص انواع عسل تقلبی و اصل بسیار مشکل است. تنها راه خرید عسل اصل و اورجینال، خرید از یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه اینترنتی آهوتا، دارای سال‌ها فعالیت در ارائه محصولات باکیفیت و اورجینال به مشتریان خود است. کلیهٔ محصولات این فروشگاه با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌گردند. به همین دلیل شما نباید ازلحاظ فیک یا تقلبی بودن عسل خریداری‌شده نگرانی داشته باشید.

خواص آب ولرم با عسل صبح ناشتا

آشنایی با خواص آب ولرم با عسل صبح ناشتا

خواص آب ولرم با عسل صبح ناشتا چیست؟ گاهی اوقات بعضی از افراد در هنگام مصرف عسل‌های اصل و ارگانیک، کمی دچار دل‌پیچه می‌شوند. این موضوع طبیعی بوده و در مجموع باید عسل درجه یک را کم‌کم وارد چرخهٔ غذایی خود کنید و یا آن را همراه با آب ولرم مصرف کنید. همچنین هرگز نباید عسل را با آبجوش مخلوط کنید، آب ولرم یا همان آب فاطر بهترین انتخاب برای مخلوط کردن عسل با آب است، زیرا عسل با آبجوش واکنش نشان داده و دیگر آن خواص اولیه را ندارد.

حتی ممکن است ترکیب عسل با آبجوش حالت سمی پیدا کرده و برای سلامت شما مضر باشد. به همین دلیل متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که حتماً عسل را همراه با آب ولرم مصرف کنید.

نگاهی اجمالی به خواص عسل ناشتا

خواص عسل ناشتا به قدری زیاد است که شما با استفاده از آن کمتر بیمار می‌شوید. از مهم‌ترین این خواص می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، هیدراته کردن بدن، پیشگیری از بیماری‌های گوارشی، درمان انواع مشکلات پوستی، پاکسازی بدن و دفع سموم اشاره کرد. امیدواریم با خواندن این مقاله، اطلاعات لازم دربارهٔ خواص عسل برای مصرف به‌صورت ناشتا را به‌دست آورده باشید.

منابع متن:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0975947616300092

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6115915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا