دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

درمان کم خونی در طب سنتی | 5 روش قطعی و تست شده

کم خونی یکی از مشکلاتی است که اکثر بانوان و برخی از آقایان دچار آن هستند و دوست دارند تا با درمان کم خونی در طب سنتی آشنا شوند. اگر شما هم دچار کم خونی هستید و با قرص و دارو نتوانستید این مشکل را حل کنید، این مقاله را مطالعه کنید تا با درمان کم خونی در طب سنتی بطور قطعی آشنا شوید.

انواع مدل های کم خونی در بدن

قبل از شروع به آموزش درمان کم خونی در طب سنتی  بهتر است تا با انواع کم خونی آشنا شوید تا بتوانید با سرعت بیشتری اقدام به درمان کم خونی خود کنید. مهم ترین دلیل کم خونی مربوط به ژنتیک شما است و این ژنتیک نیز از پدر و مادر به شما ارث می رسد.

یکی از انواع کم خونی، پرنیشیوز نام دارد و دلیل آن نیز کمبود ویتامین B12  در بدن انسان است. همچنین اگر معده خود را عمل کرده باشید ممکن است دچار این نوع کم خونی شوید.

نوشته های مشابه

نوع دیگر کم خونی آنمی نام دارد که در آن تعداد گلبول های قرمز کم شده و اندازه آنها بزرگتر می شود. این کم خونی ممکن است مادرزادی و یا به دلیل  کم بود ویتامین‌های C، E و B1 رخ بدهد.

فقرآهن نیز نوع دیگر کم خونی است که بیشتر در دوران بارداری رخ می دهد و زنان باید در این دوران نزد پزشک متخصص مراجعه کنند.

درمان کم خونی در طب سنتی

در بالا انواع کم خونی را به شما معرفی کرده ایم. ممکن است بسیاری از شما در دراز مدت از دارو استفاده کرده باشید ولی به نتیجه مطلوب نرسیده باشید، در این صورت بهتر است درمان کم خونی در طب سنتی را امتحان کنید. در ادامه روش های درمان کم خونی با طب سنتی را به شما آموزش خواهیم داد.

مهم ترین نکته در درمان کم خونی مربوط به نوع خوراک شما و ظروفی است که در آن این خوراک های را می خورید. مهم ترین غذاها و خوراک هایی که می تواند به شما در درمان کم خونی کمک کند شامل ، نخود، زرده تخم مرغ، انجیر و انار می باشد. طب سنتی تاکید زیادی به قرار دادن مواد غذایی بالا در لیست غذایی هفتگی دارد.

علاوه بر موارد بالا می توان از گیاه گزنه، کنجد ، اسفناج ، خرما و جعفری نیز برای کم بود کم خونی استفاده کرد.

نکات مهم:

زرده تخم مرغ منبع آهن است و بهتر است که سالمندان و کودکانی که دارای کم بود آهن هستند این ماده غذایی را هفته ای 3 بار میل کنند.

مَویز یک خوردنی است که اکثر پزشکان طب سنتی آن را برای رفع کم خونی در بدن پیشنهاد می کنند. شما می توانید مویز را چند روز در آب قرار دهید تا نرم شود و به مدت چند هفته روزانه یکی را بخورید. بعد از گذشت یک ماه آزمایش کم خونی بدهید و شاهد یک معجزه باشید.

سیب به همراه گلاب معجزه می کند. این دو ترکیب را هر شب قبل از خواب بخورید و به یک تکه سیب مقداری گلاب اضافه کنید و آن را بخورید تا شاهد درمان کم خونی خود باشید.

برای درمان کم خونی در چه ظروفی غذا بخوریم؟

لیوان مسی

یکی از مهم ترین نکاتی که بسیاری از وب سایت ها فراموش می کنند تا آن را در مقاله های خود بنویسند، این است که باید برای درمان کم خونی در چه ظروفی غذا بخوریم؟

در گذشته از ظروف مسی بسیار استفاده می شد و به همین دلیل بسیاری از بیماری هایی که اکنون وجود دارند وجود نداشت. مس یکی از عناصری است که برای بدن انسان لازم و ضروری است. این ماده می تواند در درمان کم خونی بسیار پرکاربرد باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که به مدت 2 الی 3 ماه فقط از لیوان مسی برای نوشیدن آب استفاده کنید تا شاهد درمان آرام آرام کم خونی خودتان باشید.

اگر در خانه خود لیوان مسی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه ظروف مسی که در سطح شهرتان وجود دارند اقدام به خرید لیوان مسی کنید اما باید حواستان باشد که حتما لیوان مسی ای که خریداری می کنید اصل باشد، در غیر این صورت کارآمد نخواهد بود. برای مثال لیوان های مسی ساخته شده در زنجان را اگر از فروشگاه های معتبر در زنجان خریداری کنید خیالتان از اصل بودن آنها راحت خواهد بود.

اگر دوست دارید که لیوان های مسی اصل زنجان را تهیه کنید، ما در وب سایت پروماگ پیشنهاد می کنیم که از وب سایت های اکسیرمس و یا بانی مس ظروف خود را خریداری کنید و برای خرید از آنها کافی است عبارت اکسیرمس یا بانی مس را در اینترنت جست و جو کنید و با مقایسه قیمت های این دو فروشگاه اقدام به خرید لیوان مسی از یکی از آنها کنید.

شما می توانید سیب را داخل آب و در درون لیوان مسی قرار دهید و اندکی نیز گلاب درون آن بریزید و بعد آن را درون یخچال قرار بدهید و از گذشت دو ساعت تمام آن را بخورید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره روش های درمان کم خونی در طب سنتی صحبت کردیم و ذکر کردیم که باید چه مواد غذایی را در چه ظروفی بخورید تا بعد از چند ماه شاهد بهبود کم خونی خودتان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا