دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

10 نکته در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک

ایده‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک ممکن است حجم کمی داشته باشند، اما می‌توانند در سبک بزرگ باشند. طراحان داخلی مورد علاقه ما نکات و ترفندهای برتر خود را برای اتاق های نشیمن کوچک به اشتراک می گذارند.

هزاران ایده و ترفند برای طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک وجود دارد که به تبدیل آن دکور ناهنجار و کوچک پذیرایی به چیزی شیک و پیچیده، هر شکل و نسبتی که دارد کمک می کند.

اگرچه اتاق‌های پذیرایی کوچک می‌توانند چالش‌هایی را ایجاد کنند، اما مزایای متعددی برای زندگی فشرده وجود دارد. یک طرح خوب طراحی شده می تواند به اندازه یک فضای بزرگتر احساس راحتی کند، با تمام آرامش و راحتی مرتبط با زندگی خانوادگی.

طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک

یکی از مزیت های اصلی دسترسی راحت به هر چیزی است که مورد نیاز است. تعمیر و نگهداری آسان یک امتیاز دیگر است.

در یک فضای زندگی کوچک، منطقه بندی کلیدی است. بنابراین در اینجا ایده های مورد علاقه ما برای اتاق پذیرایی کوچکتر و نحوه طراحی و تزئین یک فضای جمع و جور با بهترین ایده های پذیرایی کوچک وجود دارد.

ایده های دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک

با برنامه ریزی یک دکوراسیون سخت، به حداقل رساندن لوازم جانبی و انتخاب طرح رنگ مناسب، از یک اتاق پذیرایی کوچک نهایت استفاده را ببرید. بنابراین چه با یک اتاق پذیرایی آپارتمانی کوچک یا یک اتاق پذیرایی جمع و جور در یک خانه حیاط دار کار می کنید، می توانید فضا را به بهترین نحو برای خود ایجاد کنید.

1. از همان رنگ روی دیوارها، کارهای چوبی و مبلمان استفاده کنید

هنگامی که یک طرح رنگ اتاق نشیمن هم روی دیوارها و هم روی کارهای چوبی استفاده می شود، یک اتاق ناگهان بزرگتر به نظر می رسد، زیرا بدون کنتراست به این معنی است که شما از محدودیت های فضا کمتر آگاه هستید. برای ثبت رنگ دوم متوقف نمی‌شود و مستقیماً از پنجره به سمت منظره می‌لغزد و باغ و اتاق را با هم ترکیب می‌کند.

2. یک اتاق پذیرایی کوچک را با طبیعت زیبا و شیک کنید

یک اتاق پذیرایی کوچک را با طبیعت زیبا و شیک کنید

ما در زیر به این اشاره می کنیم که چگونه استفاده از آینه ها می تواند واقعاً یک اتاق پذیرایی کوچک را باز کند، و می توانید ببینید که چقدر خوب کار می کند. با این حال، سایر عناصر کلیدی همراه با این ترفند طراحی نیز کمک خواهد کرد.

انتخاب طرح‌های رنگی اتاق پذیرایی سبک و مطبوع (از جمله کف چوبی کم‌رنگ ) با سایه برجسته، اتاق کوچک را زیبا می‌کند.

همچنین آینه‌ها که اتاق را بزرگ‌تر می‌کنند، سبزی بیرون را نیز منعکس می‌کنند و آن را وارد می‌کنند.

3. یک طرح خنثی مبتنی بر تقارن برای دکوراسیون پذیرایی کوچک انتخاب کنید

تقارن در طراحی داخلی برای ایجاد تعادل و احساس آرامش معرفی شده است. این در اتاق های پذیرایی طولانی کاملاً کار می کند و برای افزایش فضای زندگی کوچک ایده آل است. اگر از رنگ های خنثی آرام برای تزئین استفاده می کنید، احساس آرامش را به حداکثر برسانید.
ظاهر زیبای برنجی که یکی از ویژگی‌های اصلی طراحی در این فضا هستند، به منحرف کردن چشم از اندازه اتاق پذیرایی کمک می‌کنند.

4. به هم ریختگی را در دکوراسیون پذیرایی کوچک قطع کنید

دکوراسیون پذیرایی کوچک

اگر چیزی وجود داشته باشد که توهم فضای بیشتر را ایجاد کند، آن چیز بی نظم است . در واقع می تواند فضای اتاق را در عرض چند ثانیه عریض تر کند. اطمینان حاصل کنید که اتاق خود را با حذف اسباب‌بازی‌ها، گیاهان، جواهرات و سایر موارد غیرضروری مرتب و منظم نگه می‌دارید تا فضای شما فورا بزرگ‌تر و دلپذیرتر به نظر برسد. و البته، ایده‌های درخشان برای ذخیره‌سازی اتاق پذیرایی کوچک برای حفظ این احساس بدون درهم و برهمی و فضای افزایش‌یافته، کلیدی هستند.

با چیدمان منظم و دور از دید لوازم ضروری، فضا به زودی مرتب و باز می شود. اتاقی که مملو از “وسائل” است فضا را اشغال می کند و باعث می شود احساس بی نظمی، شلوغی و کوچکی در آن ایجاد شود. سعی کنید تا جایی که ممکن است کف را شفاف نگه دارید، زیرا این یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ حس جاداری است، بنابراین فرش های بزرگ را بردارید.

5. یک اتاق پذیرایی کوچک را روشن کنید

نور به روشن‌تر شدن فوراً اتاق کمک می‌کند، بنابراین قبل از هر چیز اجازه دهید هر نور طبیعی با از بین بردن پوشش‌های سنگین و تیره پنجره در داخل خانه جریان پیدا کند. پنجره‌های شفاف را امتحان کنید یا پرده‌های چوبی یا کرکره‌های سفید را نصب کنید تا نور طبیعی در طول روز به اتاق شما جریان یابد و به طور همزمان حریم خصوصی شبانه را فراهم کنید.

به علاوه، نوارهای افقی عریض به بزرگ‌نمایی توهم یک اتاق عریض‌تر کمک می‌کنند. گوشه‌های تاریک می‌توانند اتاق را کوچک و تنگ جلوه دهند، بنابراین یک چراغ کف یا رومیزی را در گوشه‌ای خالی قرار دهید تا بصری منطقه را گسترش دهید، در حالی که چراغ‌های سقفی فرورفته می‌توانند کل اتاق را بدون اشغال فضای زیادی روشن کنند.

6. برای کم کردن اندازه اتاق پذیرایی از یک ترفند مسدود کننده رنگ استفاده کنید

پیدا کردن کاناپه مناسب برای یک اتاق پذیرایی کوچک کلید احساس فضای شماست.
اگر نمی توانید مبل جدیدی را که دوست دارید پیدا کنید، اما کاناپه قدیمی شما کمی خسته به نظر می رسد و لبه های آن کمی نازک به نظر می رسد، پس چرا به جای سرمایه گذاری روی مبل جدید، آن را دوباره روکش نکنید؟ پایدارتر است و اگر راحتی و سبک آن را دوست دارید، به آن جان تازه ای بدهید.

و اینجاست که ترفند وارد می شود.  اگر مبل خود را نقطه کانونی اتاق پذیرایی خود قرار دهید، چشم را از اندازه فضای شما کم می کند. یک سایه پررنگ و پر جنب و جوش به اتاق پذیرایی شما تأثیر می گذارد. سپس لوازم جانبی را متناسب با آن اضافه کنید تا رنگ کلید را در بقیه طرح بکشید.

7. با مبلمان دلسرد باشید

دکوراسیون پذیرایی

مبلمان می تواند یک تجارت دست و پا گیر باشد، به خصوص در اتاق های باریک، بنابراین چیدمان و خرید صحیح اقلام مفید است.
یکی از راه های عالی برای استفاده بهینه از فضای کوچکتر، استفاده از مبلمان چند منظوره است، مانند صندوقچه ای که می توان از آن به عنوان میز قهوه خوری، محل میزها و صندلی های تاشو استفاده کرد که در مواقعی که به آن ها نیاز ندارید، می توان آنها را در جای خود قرار داد.

نکته مهم دیگر این است که قطعات بزرگ مبلمان را روی دیوارها قرار دهید تا فضای باز در وسط شکسته نشود. همیشه سعی کنید قبل از بازسازی ساختمان خود اقدام به خرید مبلمان نکنید.

8. از آینه ها برای گسترش فضای فشرده در دکوراسیون پذیرایی کوچک استفاده کنید

جای تعجب نیست که آینه ها می توانند اتاق را بسیار بزرگتر نشان دهند. هنگام تزیین فضاهای کوچک، آینه ای را روی دیوار روبروی پنجره یا خیلی نزدیک آن آویزان کنید تا فضای بیرون را منعکس کند و حس اتاق شما را وسیع تر کند. همچنین می توانید از یک نقطه کانونی استفاده کنید و آینه های خود را به سمت آن زاویه دهید، که باعث ایجاد توهم عمق می شود.

آینه‌ها هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی را منعکس می‌کنند تا اتاق را در طول روز و شب روشن‌تر کنند و نور را به عمق اتاق می‌تابانند و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. آینه‌های روی دیوارها و میزهای شیشه‌ای باعث می‌شود جریان بازتری به نظر برسد. همچنین می توانید از درهای کابینت آینه ای استفاده کنید تا فضاها بزرگ و نامرتب به نظر برسند.

9. از رنگ های برای طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک استفاده کنید

می توانید با ایده های هوشمندانه رنگ اتاق پذیرایی مانند رنگ آمیزی دو دیوار انتهایی به رنگ تیره تر از دو دیوار دیگر، یک اتاق مستطیلی شکل را به صورت بصری گسترش دهید. درجه بندی سایه و رنگ روی دیوارهای مقابل می تواند با استفاده از سایه روشن تر فاصله را طولانی تر کند یا با سایه تیره تر فاصله را کوتاه کند.
رنگ‌های روشن مانند سفید کرمی یا خاکستری روشن به روشن‌تر شدن اتاق کمک می‌کنند و آن را بزرگ‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های ساتن نور بیشتری را منعکس می‌کنند.

10. تقلید از تقارن معماری اتاق در دکوراسیون پذیرایی کوچک

اتاق های پذیرایی کوچکتر از نظم و احساس بی نظمی بیشتر بهره می برند. اینجاست که تقارن می تواند بهترین دوست شما باشد.

تقارن تعادل را در یک اتاق فراهم می کند و اغلب از یک نقطه کانونی مانند شومینه یا پنجره در اتاق پذیرایی شروع می شود. این حس آرامش و ریتم را به فضا می بخشد که بخشی جدایی ناپذیر از رویکرد طراحی ما است. می‌توان از آن تا جزئیات کوچک‌تر اتاق، کوسن‌های روی مبل تا لامپ‌های روی کمد استفاده کرد.

جمع بندی: طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک

در این نوشته نکاتی را برای طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک زیبا و شیک بیان نمودیم. اگر برای بازسازی پذیرایی و همچنین بازسازی ساختمان نیاز به مهندسین معمار دارید گروه آتلیه معماری مسعودیان در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا