دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کسب و کار

سایت های معتبر اینترنت ایرانی را چگونه تشخیص دهیم ؟

برای بسیاری از کاربران شاید دغدغه پی بردن به این سوال که سایت های ایرانی معتبر کدام هستند؟ وجود داشته باشد. در این نوشته به بررسی معیار هایی که سایت های معتبر ایران دارند پرداخته ایم که می توانید با مطالعه آن و همچنین کمک گرفتن از سایت نظرکده در تعیین اعتبار سایت ها به جواب این سوال برسید.

بهترین سایت های معتبر اینترنت در ایران

سایت هایی که کاربران و محبوبیت زیادی دارند معمولا معتبر نیز می باشند. برای اینکه بهترین سایت های اینترنتی ایران در هر حوزه کاری را پیدا کنید یک سری معیار ها را بررسی کرده ایم تا بتوانید به درستی انتخاب کنید. اگر توانایی بررسی موارد گفته شده در زیر را دارید می توانید موارد را خود بررسی کنید و اگر وقت کمتری دارید برای فهمیدن اعتبار هر سایت می توانید صفحه مورد نظر آن سایت را در نظرکده بخوانید.

مشخصات سایت های معتبر ایرانی از نظر ظاهر

نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد نشان دهنده اعتبار یک سایت از نظر مراجع قانونی می باشد. اینماد توسط نهاد توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی داده می شود. این نهاد که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است اطلاعات سایت همراه با مشخصات صاحب سایت را ثبت می کند که در صورت پیش آمدن مشکل می توان از طریق مراجع قانونی اقدام کرد. آیا داشتن اینماد در هر سایتی نشان دهنده معتبر بودن آن سایت است؟

نوشته های مشابه

گواهینامه ssl

گواهی ssl یک پروتکل امنیت اینترنت بر مبنای رمزگذاری است که در سایت ها برای حفظ امنیت کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار این پروتکل به این شکل است که باعث رمزگذاری اطلاعات میان سرویس گیرنده و سرویس دهنده می شود. این کار باعث حفظ امنیت کاربر در مواجه با هک شدن و تغییر هر گونه اطلاعات در حال انتقال مانند اطلاعات کارت های بانکی و ورود به سیستم و … می شود.

برای اینکه بدانید سایت مورد نظر دارای ssl می باشد در قسمت بالای مرورگر جایی که آدرس سایت را تایپ می کنید باید نماد قفل داشته باشد یا ابتدار شروع لینک پروتکل https داشته باشد. معمولا تمام سایت های اینترنتی معتبر دارای این پروتکل هستند.

دقت به سوابق دامنه

آیا نوع دامنه و سوابق دامنه نشان دهنده اعتبار آن سایت است؟ جواب به این سوال در حالت کلی نه است ولی معمولا سایت های غیر معتبر و سایت هایی که بر خلاف قوانین ایران کار می کنند معمولا پسوند دامنه های غیر رسمی و غیر ایرانی دارند و بیشتر دامنه های کشورهای دیگر را استفاده می کنند. دامنه ایران با ir پایان می یابد و دامنه های عمومی جهانی مثل com، net، org و … هستند که معمولا سه حرف و یا بیشتر دارند. سایت های معتبر معمولا از دامنه های ملی و عمومی جهانی استفاده می کنند. البته هر سایتی که از این دامنه ها استفاده کرد ممکن است معتبر نباشد.

رتبه سایت در گوگل آیا دلیل بر اعتبار سایت است؟

رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل می تواند دلیلی بر محبوب بودن سایت در بین مردم نیز باشد. البته بر اساس هزاران فاکتور رتبه بندی و بهینه سازی صفحات سایت در موتورهای جستجو که به اصطلاح سئو نامیده می شود برند و محبوب بودن یکی از آن فاکتورها می باشد.

رتبه الکسا دلیل بر معتبر بودن سایت است؟

رتبه سایت در سایت های رتبه دهی مانند الکسا و سیملار وب بر اساس الگوریتم های خاصی صورت می گیرد که در بعضی موارد به صورت مصنوعی می توان این رتبه ها را بهبود بخشید که در حالت کلی رتبه خوب در این موتورهای جستجو دلیل بر معتبر بودن سایت نیست ولی اکثر سایت های معتبر ایرانی رتبه خوبی دارند.

عاری بودن سایت معتبر از مشکلات فنی

مشکلات فنی در هر سایتی اعتبار آن را به خطر می اندازد مثل قطعی سایت، عدم اتصال به سرور، عدم ارسال و دریافت داده ها مشکلات مربوط به هاست و سرور، مشکلات مربوط به کدنویسی و … را می توان نام برد. سایت های معتبر معمولا خطای کد نویسی کمی دارن و از بهترین هاست ایرانی برای میزبانی سایت خود استفاده می کنند.

رابط کاربری و تجربه کاربری خوب

رابط کاربری به مجموعه صفحات، تصاویر و المان ها گفته می شود که ارتباط کاربر با سایت را راحت تر می کند. ولی تجربه کاربری به تجربه کاربر در تعامل با سایت مربوط می شود و هرچه این تجربه بهتر باشد کارکردن با سایت برای کاربر لذت بخش تر است.

سایت های معتبر ایرانی رابط کاربری خود را بهبود می بخشند تا کارکردن کاربر با سایت راحت تر شود و همچنین به فکر فراهم کردن بهترین تجربه کاربر از برخورد با سایت خود هستند.

اطلات تماس و مکان

سایت های معتبر دارای اطلاعات تماس که معمولا در فوتر و یا صفحه تماس با ما می باشد، هستند. معمولا شماره تلفن ها و آدرس خود را درج می کنند. این کار به کاربر این اطمینان را می دهد که شخصی که مکان و اطلاعات تماسش در دسترس هست پشت صحنه سایت قرار دارد و در صورت برخورد با مشکل می تواند آن را حل کند.

آپدیت بودن سایت

سایت هایی معتبر معمولا محصولات و خدمات خود را به روز نگه می دارند تا کاربران بتوانند بر اساس آن تصمیم خود را برای استفاده از آن بگیرند. سایت هایی که محصولات و خدمات خود را به ندرت آپدیت می کنند به نیاز های کاربران خود توجه کافی را ندارند.

دارا بودن شبکه های اجتماعی

سایت های معتبر ایرانی آدرس شبکه های اجتماعی خود را برای تعامل بیشتر با کاربر قرار می دهند. کاربر با استفاده از آنها می تواند با دیگر خدمات آن سایت آشنا شود و همچنین با گردانندگان سایت ارتباط برقرار کند.

مشخصات خدمات سایت های معتبر ایرانی

خواندن نظرات و تجربه خرید کاربران از سایت ها در نظرکده

کاربرانی که در برخورد با سایت های مختلف تجربه منفی و یا مثبتی داشته اند نظرات خود را در سایت نظرکده می نویسند تا دیگر کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. نظرکده این امکان را فراهم کرده تا بتوانید نظرات و تجربه خرید و یا استفاده از خدمات سایت ها را بخوانید و یا بتوانید نظر خود را ثبت کنید. سایت های معتبر ایرانی دارای نظرات مثبت بیشتر مشترکان و کاربران خود هستند.

خدمات و یا محصولات با کیفیت

سایت هایی که اعتبار خوبی دارند خدمات و یا محصولاتی که به کاربران خود ارائه می دهند دارای کیفیت خوبی می باشد. برای اینکه از اصل بودن و کیفیت بالای خدمات سایت ها مطلع شوید یا باید خود آن را تجربه کنید و یا از تجربیات کاربران قبلی استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از نظرات کاربران دیگر هستید می توانید صفحه مربوط به آن سایت را در نظرکده بخوانید.

راهنمایی در هنگام ارائه خدمت و یا محصول

سایت های که به کاربران خود اهمیت می دهند سعی می کنند بهترین خدمات و یا محصولات را متناسب با نیاز های آن ها ارائه دهند. برای رسیدن به این هدف سایت های معتبر قبل از خرید و یا استفاده کاربر از خدمات خود، مشاوره هایی ارائه می دهند که در تصمیم گیری درست کاربر نقش مهمی دارد.

پشتیبانی

سایت های که اعتبار بالایی دارند پشتیبانی خوبی نیز دارند. تمامی مراحل خرید را به کاربر پشتیبانی می دهند. از پشتیبانی چت آنلاین و تماس تلفنی گرفته تا پشتیبانی پیامکی و … به کاربران خود ارائه می دهند. پشتیبانی درست و اصولی باعث تجربه خرید مناسب در کاربر می شود.

سرعت ارائه خدمات و یا ارسال محصولات

سایت هایی که محصولات خوبی به کاربران می فروشند اگر از اعتبار بالایی برخوردار باشند در اسرع وقت کالای مورد نظر را به مقصد ارسال می کنند تا کاربر حس آن را داشته باشد که تجربه خرید اینترنتی و تجربه حضوری در سرعت تحویل گرفتن کالا چندان تفاوتی با هم ندارن.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین بخش های هر تجارتی می باشد. این خدمات باید به صورتی باشد که کاربر حس کند در صورت برخورد مشکل بعد از خرید کالا می تواند به پشتیبانی این خدمات مشکل خود را حل کند. سایت های معتبر اینترنت دارای خدمات پس از فروش مناسبی هستند.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا