دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

مسیر های مختلف سفر به یزد

مسیرهای یزد

بدون شک یزد یکی از موفق ترین شهرها در حفظ میراث تاریخی ایرانیان بوده است به طوری که در فهرست میراث یونسکو با عنوان نخستین شهر تاریخی ایران به ثبت رسیده است. این شهر جایگاه تداوم فرهنگ بی نظیر ایران باستان، آیین های زرتشتی و معماری سنتی ایران است و همچنین به عنوان یکی از اخلاق مدارترین جوامع کشورمان شناخته می شود.

اگر به این شهر سفر کرده باشید میدانید که دسترسی بدان به جهت قرار گرفتن در در مرکز ایران و همچنین امکانات حمل و نقل آن بسیار آسان است. مسیرهای یزد شامل اشکال جاده ای، هوایی و ریلی می شود که در ادامه درباره ی هریک توضیحات مختصری صورت گرفته است.

سفر جاده ای به یزد

یزد به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و گردشگری ایران بر سر مسیر آزادراه بین المللی خلیج فارس قراررگرفته است و به نوعی تهران و محدوده ی شمالی کشور را به جنوب ایران و قلب آن بندرعباس متصل می کند. بنابر این از هرکجای ایران که تصمیم بگیرید می توانید با استفاده از یکی از ایمن ترین خطوط جاده ای ایران خود را به یزد برسانید.

نوشته های مشابه

سفر به یزد با خودرو: یکی از آسان ترین راه ها برای گذر از مسیرهای منتهی به یزد استفاده از خودروی شخصی است چنانچه با خانوده، دوستان و یا به تنهایی سفر می کنید، حرکت در روز بهترین گزینه است چرا که شما با جاده ای کویری روبه رو هستید که امکان دارد سبب خستگی چشم ها شود و یا در صورت بروز مشکلی خاص، ممکن است بین جاده معطل شوید.

جاده های یزد اغلب امن هستند با این حال رعایت احتیاط شرط سفر به یادماندنی است. فاصله ی یزد تا تهران با خودرو بیش از 6 تا 7 ساعت به طول نخواهد انجامید.

سفر به یزد با اتوبوس: مسیرهای یزد به واسطه ی قرار گرفتن در مرکز ایران بسیار پررفت و امد است. از بیشتر شهرهای ایران به یزد اتوبوس مستقیم وجود دارد و یا اینکه به صورت گذری از یزد عبور می کنند. برای سفر به یزد با اتوبوس کافی است تا با مراجعه به درگاه های انلاین، بلیط این شهر را تهیه کنید. راه دوم استفاده از خدمات اژانس های مسافرتی یزد است که امور تهیه بلیط اتوبوس به یزد را برای شما آسان خواهند کرد.

سفر ریلی به یزد

یزد بر سر مسیر ریلی تهران-خلیج فارس قرار دارد که بخشی از آن استان های تهران، قم، اصفهان، استان یزد، کرمان و بندرعباس را پوشش می دهد و از سوی دیگر به شمال شرق و شمال غرب ایران نیز متصل است. راه اهن یزد در موقعیت مناسبی در داخل شهر در بلوار حمیدیا، میدان راه آهن قرار دارد. راه آهن یزد به مشهد جز یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی ایران است و قطارهای باکیفیتی دارد. با مراجعه به وب سایت اصلی راه ایرانwww.raja.ir  می توانید از مسیرهای ریلی یزد اگاه شوید.

سفر هوایی به یزد

یکی از بهترین روش ها برای سفر به یزد استفاده از خطوط هوایی است. پرواز به یزد از جمله ایمن ترین و اسان ترین راه های سفر به این شهر است. پروازهای تهران به یزد روزانه است و معمولا منظم و بدون تاخیر انجام می شود. علاوه بر تهران خطوط پرواز یزد به کیش، بندرعباس، مشهد، اصفهان و اهواز نیز در ساعات مختلف در طی هفته انجام می گیرد.

به تازگی پرواز یزد به زاهدان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است و موجب تحولی عظیم در گردشگری به ویژه گردشگری سلامت در منطقه چهارم کشور شده است.

جاذبه های گردشی شهر یزد

موقعیت جغرافیایی و جاذبه های گردشگری یزد

شهر جهانی یزد سالانه میزبان هموطنان بسیاری است که از دور و نزدیک با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی- فرهنگی و طبیعی یزد به این شهر سفر می کنند. مسیرهای گردشگری یزد با توجه به قرار گرفتن در سه ضلعی طلایی توریستی یزد، اصفهان و شیراز و همچنین زیرساخت های اقامتی و حمل و نقل ایجاد شده در سال های اخیر از رونق شایسته ای برخوردار است.

برای سفر به یزد بهترین راه استفاده از تورهای گردشگری یزد است که معمولا رویکردهای متفاوت گردشگری تاریخی و طبیعت گردی را دنبال می کنند. شرکت گردشگری مینیاتور یزد با هدف ایجاد زمینه ی حضور گردشگران در یزد، خدماتی با بالاترین کیفیت را در زمینه تورهای یزدگردی و کویر یزد را ارائه می دهد. تورهای یزد مینیاتور به صورت هوایی، ریلی و زمینی انجام می شود و زمینه ی اقامت مسافران در این شهر نیز در انواع هتل های سنتی و مدرن(از جمله هتل والی یزد) فراهم گردیده تا سفری به یادماندنی برای مسافران رقم بخورد.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا