دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

سفر خوبی خواهیم داشت اگر این داروها همراهمان باشند

مسافرت می تواند با یک بیماری ساده به یک کابوس تبدیل شود !!

سفر در آخر هفته یک تفریح مناسب است که شما را برای یک ماه پر مشغله آماده می‌کند. این تفریح با یک حساسیت غذایی یا سردرد می‌تواند به کابوس تبدیل شود. برای یک سرماخوردگی یا حشره‌زدگی آماده هستید؟ جعبه کمک‌های اولیه یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که باید به سفر ببرید. 

سفر علاوه بر تجربیات و خاطرات خوبی که برای افراد رقم می‌زند، گاهی می‌تواند با تغییرات آب و هوایی و غذاها و یا حرکت مداوم ماشین، سلامتی افراد را مورد تهدید قرار دهد؛  توصیه می‌شود افراد برای سفر با خودروهای شخصی جعبه کمک‌های اولیه را در فهرست لوازم موردنیاز خود قرار دهند که علاوه بر مواردی مانند باند استریل و مواد ضد عفونی‌ کننده باید شامل داروهای مناسب سفر باشد که در ادامه این مقاله از سری مقالات مجله پروماگ به معرفی این نوع از داروها که می‌توانند در مداوای بیماری‌های سفر راهگشا باشند، می‌پردازیم.

دارو ها در سفر

داروهایی که ممکن است در سفر به کار بیاید

داروهای مناسب سفر را می‌توان به دودسته تقسیم کرد. دسته اول داروهایی هستند که افراد بر اساس توصیه پزشک برای درمان بیماری خاصی مصرف می‌کنند که به همراه داشتن آن‌ها ضروری است و دسته دوم شامل داروهایی می‌شود که به‌راحتی می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد و برای درمان بیماری‌های سفر مانند پرواززدگی، سرگیجه و بی‌خوابی استفاده می‌شوند. البته به همراه داشتن برخی از انواع گیاهان دارویی این‌چنینی نیز برای درمان بیماری‌های سفر مؤثر خواهد بود. افراد باید توجه داشته باشند که قبل از سفر اطلاعاتی درباره تداخل دارویی در مورد داروهایی که به همراه دارند کسب کنند. همچنین افرادی که آلرژی دارند و خانم‌های باردار در این زمینه نیازمند دقت بیشتر و مشورت با پزشک هستند.

نوشته های مشابه

داروهای بیماری حرکت

بیماری حرکت به دلیل حرکت‌های نامنظم و غیرطبیعی بروز می‌کند و می‌تواند در طول سفر شرایط پیچیده‌ای را برای افراد به وجود آورد که معمولاً اندام‌های گوش میانی را درگیر خواهد کرد و علائمی مانند عدم حفظ تعادل، تهوع، سرگیجه، سردرد و عرق سرد دارد که مصرف داروهای زیر برای درمان آن توصیه می‌شود.

زنجبیل

 زنجبیل نیز به‌عنوان یک ماده غذایی و گیاه دارویی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در درمان بیماری حرکت داشته باشد. یک کپسول زنجبیل با دوز 500 تا 700 میلی‌گرم می‌تواند در بیماری حرکت مؤثر باشد. همچنین زنجبیل از لخته شدن خون نیز جلوگیری می‌کند که البته مسافرانی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند یا بیماران هموفیلی باید از مصرف آن اجتناب کنند و بدون مشورت با پزشک از آن استفاده نکنند.

دیمن هیدرینات و مکلیزین

 این داروها دو مورد از داروهایی هستند که برای بیماری حرکت و یا ماشین‌گرفتگی مناسب خواهند بود.

هیوسین

 استفاده از هیوسین (اسکوپولامین) نیز برای درمان بیماری حرکت روشی مؤثر است. هیوسین پدی دایره‌ای شکل است که پشت گوش چسبانده می‌شود و از میزان فعالیت عصب گوش میانی می‌کاهد و با این ترفند علائم بیماری را کاهش می‌دهد.

داروهای مورد نیاز در سفر

معرفی داروهای خواب آور

نداشتن خواب کافی از مشکلات دیگری است که امکان دارد در طول سفر پیش بیاید. معمولاً در هواپیما سروصدای کابین، صندلی‌های تنگ و وقفه‌های مختلف می‌توانند از دلایل نداشتن خواب کافی و راحت باشند. پس بهتر است افرادی که با مشکل کم‌خوابی در سفر مواجه هستند، در این نوع از سفرها قبل از ایجاد مشکل داروهای مناسبی را که در ادامه معرفی می‌شوند مصرف کنند.

زولیپدم zolpidem

این دارو به‌عنوان یکی از بهترین داروهای خواب‌آور شناخته می‌شود و مزیت آن نسبت به داروهای خواب‌آور دیگر این است که اعتیادآور نبوده و افراد با مصرف آن احساس گیجی نخواهند کرد که البته مصرف این دارو باید بر اساس تجویز پزشک باشد. داروی خواب آور در سفر می‌تواند به اندازه غذا ضروری باشد.

آنتی هیستامین‌ها

 آنتی هیستامین‌ها مانند Sominex و Benadryl با دارا بودن HCI از داروهایی هستند که افراد می‌توانند بدون نسخه پزشک از آن‌ها استفاده کنند. همچنین مصرف داروهای مکلیزین و دیمن هیدرینات به دلیل اینکه نیاز به نسخه پزشک ندارند و می‌توانند خواب‌آور نیز باشند، پیشنهاد می‌شود. آنتی‌هیستامین‌ها نجات‌دهنده‌هایی در سفر هستند.

 

ملاتونین

 ملاتونین قرص خواب‌آور دیگری است که به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. علاوه بر این ملاتونین نام هورمونی در بدن است که وظیفه تنظیم چرخه خواب را در بدن کنترل می‌کند و نقش آرامش‌بخشی دارد. استفاده از قرص ملاتونین نیز به افزایش این هورمون و برخورداری از خوابی راحت کمک خواهد کرد و همچنین برای درمان بیماری پروازدگی نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

جعبه کمک های اولیه در سفر

سایر داروهای مناسب برای مسافرت

داروی  Co-E۱ NADH  و یا Enada NADH

  این دارو به‌عنوان یکی از مکمل‌های ویتامین B شناخته می‌شود و از داروهای بدون نسخه‌ای است که در درمان پروازدگی و همچنین افزایش حافظه کاربرد دارد.

لوپرامید

 یکی از داروهای مسافرتی که در درمان بیرون‌روی و یا اسهال بسیار مفید خواهد بود، لوپرامید است. اسهال به خصوص در سفر بسیار آزار دهنده است. از طرف دیگر طولانی بودن این بیماری بدن را ضعیف خواهد کرد. پس به سرعت به فکر درمان آن باشید. یک قرص در سفر می‌تواند از مشکلات زیادی جلوگیری کند.

 استامینوفن، آسپیرین و ایبوپروفن

 این نوع از مسکن‌ها می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای جلوگیری از سردرد در مکان‌های شلوغ و یا سردردهایی به دلایل دیگر باشند. دردهای مقطعی و سردرد به احتمال زیاد مسئله جدی و بغرنجی نیستند ولی اگر این دردها را درمان نکنید نمی‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

 لوراتادین، ستیریزین و دیفن‌هیدرامین

 این داروها نیز برای درمان حساسیت‌ها و آلرژی‌های مختلف توصیه می‌شوند و افراد می‌توانند بدون نسخه پزشک نیز آن‌ها را تهیه کنند. حساسیت غذایی، حساسیت به گیاهان، فصل یا حیواتات محتلف مانند گربه مسئله رایجی است. اگرچه حساسیت بیماری محسوب نمی‌شود ولی برای برطرف کردن علائم نخوشایند آن لازم است دارو مصرف کنید. 

سفر

داروهایی که در سفر نجاتتان می دهند

سفر به‌خودی‌خود می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی را رقم بزند ولی گاهی برخی از حوادث پیش‌بینی‌نشده مانند بیماری‌های سفر ممکن است از شیرینی این تجربه خوب بکاهند. در این راستا لازم است افراد اگر بیماری‌های خاصی دارند حتماً قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند و علاوه بر آن به همراه خود و در جعبه کمک‌های اولیه داروهایی مربوط به بیماری سفر، سردرد و بی‌خوابی را به همراه داشته باشند. البته اگر به مسافرت‌ های خارجی می‌روند باید دقت داشته باشند که داروهایی را انتخاب نمایند که حمل آن‌ها در کشور مقصد اشکالی نداشته باشد. چراکه حتی حمل برخی از داروهای مسکن در بعضی از کشورها ممکن است جریمه‌های سنگینی را نیز داشته باشد. همچنین علاوه بر این‌ها افراد برای اجتناب از بیماری‌های مختلف باید در طول سفر مرتب دستان خود را بشویند و از غذاهای سالم نیز استفاده کنند.

بیشتربخوانید :

با تشکر از شما مخاطبان همیشگی پروماگ که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. پیشاپیش از نظرات شما درباره این مطلب سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا