دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکیسلامت

سوالات متداول پروتز سینه

زنان بسیاری هستند که نسبت به اندازه و فرم سینه های خود رضایت ندارند. برخی از ان ها می خواهند سینه های بزرگتری داشته باشند و برخی دیگر نگران بازسازی پستان خود به دنبال تخلیه ان ها پس از ابتلا به سرطان هستند. جراحی پروتز سینه می تواند راهکاری عالی و ماندگار برای هر دو گروه باشد. بنابراین پروتز سینه تنها یک جراحی زیبایی نیست بلکه راهی درمانی برای بازسازی سینه ها بعد از سرطان نیز هست.

برای بزرگ کردن سینه ها می توان از روش های دیگری مانند برداشت چربی از نواحی شکم و ران و تزریق ان به بافت سینه نیز استفاده کرد اما برای کسانی که بعد از سرطان مجبور به تخلیه کامل بافت سینه خود شده اند جراحی پروتز سینه راه حلی ایمن و قطعی با کمترین عوارض می باشد.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک فرم مصنوعی سینه است که جایگزین شکل تمام یا بخشی از سینه برداشته شده می شود. اکثر پروتزهای سینه از ژل سیلیکونی نرم که در یک لایه نازک محصور شده ساخته می شوند. آن ها به گونه ای ساخته شده اند که شبیه شکل طبیعی سینه یک زن یا بخشی از سینه باشد. سطح بیرونی نرم و صاف به نظر می رسد و ممکن است شامل یک طرح کلی نوک پستان باشد.

نوشته های مشابه

آیا پروتز سینه باعث لیفت سینه می شود؟

خیر عمل پروتز سینه منجر به فرم دهی و افزایش حجم سینه ها می شود و لیفت سینه منجر به بالا رفتن سینه ها و کشیدگی آن ها به سمت بالا می شود و عمل ترکیبی در صورت نیاز برای شما انجام می شود.

آیا می توان رنگی متناسب با رنگ پوست تهیه کرد؟

به گفته BreastCancer.org، فرد می تواند پروتزی را سفارش دهد یا خریداری کند که با رنگ پوست او مطابقت داشته باشد یا نزدیک به آن باشد. پروتزهای سفارشی از لاتکس یا سیلیکون تشکیل شده اند.

فردی که علاقه مند به هماهنگی دقیق پروتز با رنگ پوست خود است، ممکن است بهترین شانس را با یک پروتز سفارشی داشته باشد. ست های غیر سفارشی می توانند در رنگ های نزدیک باشند اما ممکن است دقیقاً با رنگ پوست افراد مطابقت نداشته باشند. با این حال، پروتزهای سفارشی گران تر هستند.

آیا می توان بدون عمل جراحی، پروتز سینه را انجام داد؟

در صورتی که شرایط انجام جراحی پروتز را ندارید می توانید از انواع پروتزهای خارجی سینه برای تغییر سایز سینه های خود استفاده کنید. این پروتزهای خارجی زیر لباس جاسازی شده و سینه را برجسته تر نشان می دهند اما امکان دارد که در صورت استفاده از آن ها دچار حساسیت پوستی و خارش شوید.

ایا تنها راه بزرگ کردن سینه ها جراحی است؟

خیر راه های دیگری غیر از جراحی هم برای بزرگ کردن سینه ها وجود دارد که بهترین و راحت ترین گزینه استفاده از پروتزهای خارجی می باشد. شما می توانید این پروتز ها را با سایزهای مختلف خریداری نموده و در لباس زیر خود جاسازی کنید.

آیا جراحی پروتز سینه خطرناک است؟

عمل پروتز سینه به خودی خود خطرناک نبوده و حتی یک جراحی سرپایی شناخته می شود با این حال اگر عوارض موقت پس از عمل برای طولانی مدت باقی بماند یا بافت دچار عفونت جدی شود می تواند برای سلامت بیمار خطرناک باشد. وجود درد غیر قابل کنترل، ترشحات بدبو و عفونی از محل جراحی، احساس تنگی نفس، تب بالا، ضعف و بی حالی شدید و مشاهده سایر علائم جدی مانند ضربان نامنظم قلب می تواند خطرناک باشد.

آیا پروتز سینه عمل لیفت را هم انجام می دهد؟

خیر جراحی پروتز سینه با لیفت پستان تفاوت دارد. اگرچه در افتادگی های خفیف پروتز سینه نیز می تواند تا حدی این افتادگی را کاهش دهد اما نمی توان جراحی پروتز سینه را با هدف لیفت کردن پستان انجام داد.

اگر بعد از جراحی پروتز سینه دوران شیر دهی داشته باشم سینه ها مجددأ بد فرم می شوند؟

بعد از دوران بارداری و شیردهی سینه ها دچار افتادگی می شوند اما اگر پروتز در جای مناسب و به طور صحیح قرار گرفته باشد؛ افتادگی سینه ها کم تر نشان داده می شود.

آیا جراحی پروتز سینه با درد بسیار زیادی همراه است؟

در حین عمل هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد زیرا تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید. پس از جراحی نیز پزشک معالج برای کنترل درد مسکن های قوی برای شما تجویز می کند.

چه تفاوتی بین پروتز سینه سیلیکونی با تزریق چربی وجود دارد؟

در مواردی که فرد تمایل دارد سینه ها حجم زیادی پیدا کنند، جراحی پروتز توصیه می شود اما با تزریق چربی، سینه ها حجم کم تری پیدا می کنند. در این روش، چربی از سایر نقاط بدن به سینه تزریق می شود و این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی مقداری از چربی تزریق شده جذب شود اما در جراحی پروتز سینه با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوید.

آیا پروتز سینه سیلیکونی زمینه ابتلا به سرطان سینه را ایجاد می کند؟

این که قرار گرفتن پروتز سینه سیلیکونی باعث سرطان می شود یک باور اشتباه است زیرا طبق تحقیقات انجام شده از سوی انجمن های معتبر جراحی زیبایی، بین جراحی پروتز سینه و ابتلا به سرطان هیچ رابطه ای وجود ندارد. چه بسا به دلیل قرار گرفتن پروتز در سینه و کاهش جریان خون، ریسک ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

پروتز سینه

آیا پروتز سینه سیلیکونی مانع از شیردهی می شود؟

خیر زیرا پزشک در زمان جراحی، برش ها را با دقت در سینه ایجاد می کند بنابراین هیچ آسیبی به غدد شیردهی وارد نمی شود.

پروتز سینه سیلیکونی بهتر است یا سالین؟

در حال حاضر به دلیل مرغوب بودن پروتز سیلیکونی و عوارض کم و تولید آن مطابق با استانداردهای روز دنیا، در اکثر جراحی های پروتز سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتز گرد بهتر است یا قطره اشکی؟

برای قرار دادن پروتز قطره اشکی در سینه نیاز به برش بیشتری هست و اگر در سینه بچرخد نیاز به جراحی مجدد برای ترمیم دارد اما پروتز گرد در صورت چرخش در سینه مشکلی ایجاد نمی‌کند. به علاوه پروتز گرد نیاز به برش زیادی ندارد اما ظاهر پروتز قطره اشکی طبیعی تر است. افرادی که تمایل به سینه بزرگ‌تر از حد طبیعی دارند؛ پروتز گرد و افرادی که شکل طبیعی سینه را ترجیح می‌دهند پروتز قطره اشکی را انتخاب می کنند.

آیا بعد از عمل پروتز نیاز به بستری هست؟

ممکن است با توجه به شرایط عمومی بیمار، پزشک 1 شب بستری در مرکز درمانی را تجویز کند.

طول مدت عمل پروتز سینه چه قدر است؟

بین 45 دقیقه تا 1 ساعت

هر چندوقت یکبار باید پروتز سینه را عوض کرد؟

طول عمر اکثر پروتزهای سینه بین 10 الی 20 سال است. بیشتر افراد در طول عمر خود تنها باید یک الی دو بار پروتزهای سینه خود را تعویض کنند. پس از گذاشتن پروتز های سینه، پزشک جراح هر چند سال یک بار از طریق سونوگرافی یا MRI وضعیت و سلامت پروتز سینه را بررسی می کند تا در صورت نشت یا پارگی پروتز ها سریعا آن را تعویض کند.

آیا بیمه هزینه عمل جراحی پروتز سینه را پوشش می دهد؟

خیر، بیمه هزینه عمل های زیبایی را پوشش نمی دهد.

با مشاهده چه علائمی پس از جراحی پروتز سینه باید به پزشک مراجعه کنیم؟

پروتز سینه در حالت کلی یک جراحی کوتاه مدت و تقریبا سرپایی است که نیاز به بستری ندارد و در صورتی که مراقبت های بعد از عمل را به درستی دنبال کنید دوره نقاهت ان خیلی زود به پایان خواهد رسید. کبودی، تورم و درد از عوارض شایع جراحی پروتز سینه هستند که معمولا تا دو هفته بعد از جراحی به تدریج از بین می روند ولی در صورتی که عوارض دیگری مانند ترشحات عفونی و بدبو از محل زخم، تنگی نفس و تب بالا، سفت شدن غیر طبیعی و یک طرفه سینه ها، علائم قلبی و بی حالی شدید یا درد غیر قابل تحمل را تجربه کردید لازم است که خیلی زود با پزشک خود تماس بگیرید.

  • این عمل باید توسط پزشک و جراح پلاستیک انجام شود.
  • مراقبت های اختصاصی بعد از این جراحی، به درستی انجام شده باشند.
  • از آنجا که این نوع عمل برای هر نوع چاقی مناسب نیست، از طریق مشورت با پزشک آن را انتخاب کرده باشید.
  • در مناطق محدودی از بدن این عمل انجام شود.
  • عمل با بی حسی موضعی انجام شود و فرد بیهوش نشود.

پروتز سینه

جمع بندی

پروتز سینه می تواند معجزه زیبایی برای زنانی باشد که به طور ژنتیکی از داشتن سینه هایی کوچک رنج می برند و یا بعد از سرطان، پستان های خود را از دست داده اند. عوارض روانی تخلیه سینه ها می تواند اعتماد به نفس، کیفیت رابطه جنسی با همسر و تمام ابعاد زندگی اجتماعی یک زن را تحت تاثیر خود قرار دهد. در چنین شرایطی است که یک جراحی نسبتا آسان با کمترین عوارض ممکن مانند پروتز سینه راه حلی طلایی برای به دست اوردن دوباره زیبایی و تناسب اندام است. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا