دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

چگونه میتوان طول عمر لمینت دندان را افزایش داد؟

لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین ترمیم‌های زیبایی در حوزه دندان‌پزشکی محسوب می‌شود. زیبایی دندان‌ها با استفاده از آن‌ها سبب شد که در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیار زیادی را جذب نماید. بسیاری از افراد برای زیباتر نشان دادن دندان‌ها به انجام این کار می‌پردازند. با استفاده از لمینت‌های دندان می‌توانید دندان‌هایی درخشان تر و لبخندی زیباتر را تجربه کنید. پس ‌از لمینت کردن دندان‌ها توجه به نکاتی برای افزایش دوام آن‌ها ضروری است. در ادامه به سوال چگونه می‌توان طول عمر لمینت دندان را افزایش داد پاسخ می‌دهیم و نکاتی را در مورد لمینت‌های دندانی بیان خواهیم کرد.

لمینت دندان و کاربردهای آن

لمینت دندان به لایه‌ای از مواد هم‌رنگ با دندان‌ها گفته می‌شود که به منظور اصلاح فرم دندان‌ها، سفید کردن آن‌ها، افزایش طول دندان‌ها، بستن فاصله میان دندان‌ها و همچنین اصلاح دندان‌های شکسته روی دندان قرار می‌گیرد. لمینت یکی از رایج‌ترین درمان‌هایی است که جهت افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزایش طول عمر لمینت دندان

نوشته های مشابه

برای استفاده از این روش، شرایط خاصی مورد نیاز خواهد بود. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را لمینیت کنید در ابتدا به بهترین دندانپزشک لمینت در تهران مراجعه کرده تا تشخیص داده شود که آیا شرایط دندان‌های شما برای انجام این کار مناسب است یا خیر. اگر مشکلاتی نظیر عفونت لثه یا ناهنجاری های دندانی شدید داشته باشید یا حتی دندان‌های شما نیاز به ارتودنسی دارند نمی‌توانید از لمینت دندان استفاده نمایید.

لمینت دندان در دو مرحله صورت می‌پذیرد. در مرحله اول دندان‌های فرد به اندازه چند میلی‌متر و بدون کوچک‌ترین آسیبی تراش داده می‌شوند و سپس قالب‌گیری انجام می‌گیرد. مرحله دوم را مرحله لابراتوار گویند که توسط لابراتوار دندان انجام خواهد گرفت. لمینت یک لایه بسیار نازک از جنس سرامیک بوده که به جنس دندان‌های طبیعی بسیار نزدیک است. این سرامیک‌ها بسیار مقاوم بوده و ظاهری شبیه دندان‌های فرد دارند. لمینت‌ها به صورت تکی برای دندان‌ها ساخته می‌شوند. پس از ساخت لمینت‌ها این لایه‌های نازک به وسیله چسبی بسیار محکم و با بهره‌گیری از اشعه UVB روی دندان‌های اصلی چسبانده خواهند شد.

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

عمر لمینت دندان برای افرادی که قصد اصلاح دندان‌های کج و بد شکل خود را دارند، بسیار مناسب است. این لمینت‌ها می‌توانند فاصله میان دندان‌ها را پر کنند و دندان‌هایی مرتب را به شما هدیه دهند. افرادی که دارای دندان‌های شکسته هستند، می‌توانند از این روش برای زیباسازی دندان‌های خود استفاده نمایند.

اگر دارای دندان‌هایی هستید که در اثر سایش کوتاه شده‌اند، می‌توانید با استفاده از لمینت دندان این مشکل را برطرف کنید. همچنین اگر دندان‌های شما در اثر عوامل مختلفی لکه‌دار شده‌ یا تغییر رنگ داده‌اند، می‌توانید به پوشاندن آن‌ها با استفاده از لمینت بپردازید.

افزایش طول عمر لمینت دندان

پس ‌از لمینت دندان، انجام اقداماتی برای افزایش طول عمر آن‌ها بسیار ضروری است. برای بسیاری از افراد پس از انجام لمینت سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان طول عمر لمینت دندان را افزایش داد؟ اگر لمینت به شکلی صحیح طراحی شده باشد، به احتمال زیاد از دندان‌ها جدا نخواهد شد. شما باید از سرد و گرم کردن محیط دهان و دندان‌های خود بپرهیزید و با انجام مراقبت‌های لازم به طول عمر دندان های خود کمک کنید. اینکه بهترین نوع لمینت دندان چیست برای هر فرد میتواند متفاوت باشد و متخصص دندانپزشکی زیبایی بهترین نوع درمان را به فرد پیشنهاد خواهد داد.

از گاز زدن و جویدن ته ‌دیگ و میوه‌های سفت خودداری کنید. دندان‌هایی که لمینت شده‌اند، همانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت و رعایت اصول بهداشتی دارند. رعایت این موارد سبب می‌گردد دندان‌های شما سالم بمانند. اگر به‌طور مرتب مسواک نزنید و به رعایت بهداشت دهان و دندان نپردازید، روی دندان‌های لمینت شده پلاک تشکیل شده و منجر به پوسیدگی دندان‌ها خواهد شد.

عمر لمینت دنداناگر عاداتی مانند دندان قروچه دارید، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کرده و نایت گارد ویژه دندان‌های خود را سفارش دهید. دندان ‌قروچه روی دندان‌ها فشار آورده و موجب ساییدگی و بد شکل شدن آن‌ها می‌شود. مصرف سیگار و دخانیات نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر لمینت‌ها دارند. سیگار و سایر دخانیات سبب تغییر رنگ لمینت‌ها شده و منجر به پوسیدگی و بیماری‌های لثه می‌گردند.

اگر اهل ورزش‌های رزمی هستید، احتمال وارد شدن ضربه به دندان‌هایتان وجود دارد. در هنگام ورزش کردن بهتر است از محافظ دندان استفاده نمایید تا به آن‌ها ضربه وارد نشود. پس از انجام لمینت برای اطمینان از سلامت دندان‌ها لازم بوده تا هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. مراجعه مرتب به دندانپزشک سبب می‌گردد که در صورت وجود مشکل، از افزایش آسیب جلوگیری شود.

بهداشت دهان و دندان و رابطه آن در ماندگاری لمینت

استفاده از لمینت برای دندان‌ها نباید باعث شود که بهداشت دهان و دندان را نادیده بگیریم. دندان‌های لمینت شده بسیار حساس بوده و همانند دندان‌های طبیعی مستعد ایجاد پلاک هستند. بنابراین با انجام اقداماتی بسیار ساده می‌توانید به مراقبت از دندان‌های لمینت شده بپردازید. دو بار مسواک زدن در طول روز و استفاده از نخ دندان موجب افزایش طول عمر لمینت‌ها می‌گردد. همچنین دهانشویه‌ها سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها را تضمین می‌کنند.

لمینت‌ها در برابر ایجاد جرم و لکه مقاوم هستند. البته استفاده مکرر از برخی مواد غذایی مانند چای، قهوه، شکلات و … ممکن است منجر به تغییر رنگ لمینت‌ها شوند. پس از مصرف مواد غذایی قلیایی و اسیدی حتما مسواک بزنید. اگر شرایط برای مسواک زدن مهیا نبود، پس از مصرف مواد غذایی نامبرده شده حتما دهان و دندان‌های خود را با آب بشویید.

بهداشت دهان و دندان و رابطه آن در ماندگاری لمینت

سوالات متداول

آیا لمینت‌ها دائمی هستند؟

خیر، لمینت‌ها دائمی نبوده و در صورت رعایت بهداشت دندان‌ها و مراقبت‌های لازم طول عمر بالایی بین 10 تا 15 سال خواهند داشت.

ماندگاری لمینیت‌ها چقدر است؟

لمینت‌ها طول عمری معادل با 15سال دارند. در صورتی‌که در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن نکات گفته شده توسط دندانپزشک، عدم رعایت بهداشت دندان‌ها و همچنین افزایش سن ممکن است نیاز به تعویض لمینت‌ها زودتر از موعد باشد.

جنس دندان چه تأثیری بر افزایش طول عمر لمینت‌ها دارد؟

اگر دارای دندان‌های قوی و سالمی باشید، طول عمر لمینت‌ها نیز افزایش می‌یابد. با سالم بودن دندان‌ها احتمال شکسته شدن یا جدا شدن آن‌ها کاهش خواهد یافت.

سخن پایانی

اگر به فکر افزایش زیبایی دندان‌های خود هستید یا می‌خواهید به اصلاح مشکلات دندانی بپردازید، استفاده از لمینت انتخاب بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شوند. آن‌چه بسیار اهمیت دارد، رعایت نکاتی برای افزایش عمر لمینت‌ها است. از آن‌جایی‌که انجام لمینت بسیار پرهزینه‌ بوده، مراقبت‌های پس از آن نیز اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت. پس از انجام لمینت اطلاع از پاسخ سوال چگونه می‌توان طول عمر لمینت دندان را افزایش داد، بسیار بااهمیت خواهد بود. بنابراین شما باید مانند دندان‌های طبیعی خود از این پوشش‌های سرامیکی محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا