دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکیسلامت

11 غذای مفید برای افراد مبتلا به دیابت که باید روزانه مصرف شوند

11 مواد غذایی مفید که افراد مبتلا به دیابت باید آنها را بشناسند

داشتن یک رژیم غذایی سالم، و غنی از مواد مغذی حاوی وعده های غذایی سالم و تازه برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، غذاهای خاصی وجود دارند که نه تنها به کنترل عوارض دیابت کمک می کنند، بلکه برای بهبود وضعیت و تقویت سیستم ایمنی ما برای سلامت بدن و روان نیز مفید هستند.

محققان مزایای خوردن چند سوپر فود را عنوان کرده اند که به نظر می رسد وضعیت افراد مبتلا به بیماری های دیابتی را همراه با کاهش عوامل خطر برای ارائه مراقبت های پیشگیرانه موثر بهبود می بخشند.

ما 11 سوپر فود قدرتمند را انتخاب کردیم که باید به رژیم غذایی خود برای کنترل دیابت اضافه کنید. با ما در مقاله ای دیگر از مجله اینترنتی پروماگ همراه باشید تا این 11 سوپر فود را به شما معرفی کنیم:

نوشته های مشابه

1- زغال اخته

مصرف این مواد غذایی بسیار کوچک و شیرین، بهترین راه برای به دست آوردن مقدار زیادی مواد مغذی ضروری بدن و برخی از کربوهیدرات های روزانه بدن است. تحقیقات نشان می دهند که مصرف زغال اخته، همراه با سایر انواع توت ها، به طور منظم به بهبود حساسیت به انسولین و از بین بردن عوارض دیابت کمک می کند.

اساسا، بهبود حساسیت به انسولین نشان می دهد که سلول های ما بیشتر از آنچه فکرش را کنید پذیرای انسولین تولید شده توسط بدن ما هستند. محققان همچنین معتقدند که انواع توت ها غنی از مواد شیمیایی حفاظتی هستند که باعث تقویت خواص ضد التهابی قوی می شوند که به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی منجر می گردند که معمولا با دیابت نوع 2 همراه است.

زغال اخته

2- پرتقال

تحقیقات نشان می دهند که استفاده از میوه هایی از خانواده مرکبات مانند پرتقال، نارنگی و گریپ فروت به تثبیت میزان کلسترول و میزان قند خون کمک می کند و از طریق خواص ضد التهابی قوی آنها، تسکین طولانی مدتی را فراهم می کند. علاوه بر این، این میوه ها غنی از یک ترکیب ضد التهابی قوی، به نام هسپریدین هستند.

تحقیقات بیشتر نشان می دهند که مصرف کل میوه به جای نوشیدن آب میوه در کاهش عوامل خطر بسیار موثر است که منجر به توسعه دیابت نوع 2 می شود.

دیابت

3- نخود

نخود همراه با عدس و لوبیا، به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی و شاخص گلیسمی بسیار پایین محبوب هستند، که باعث می شود آنها یک ماده ضروری برای هر رژیم غذایی مخصوص کنترل دیابت باشند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که مصرف حبوبات به طور مرتب نه تنها باعث افزایش سلامتی می شود، بلکه همچنین مزایای درمانی بسیار زیادی نیز دارد.

یکی دیگر از مطالعات به بررسی مزایای استفاده از حبوبات برای بیماران مبتلا به دیابت با دادن یک فنجان حبوبات به صورت روزانه برای نظارت بر مصرف کربوهیدرات آنها در مدت سه ماه پرداخت. نتایج نشان دادند که مصرف کنندگان حبوبات به صورت روزانه کاهش قابل ملاحظه ای در میزان هموگلوبین A1c خود و همچنین کاهش شدید فشار خون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان در این مطالعه داشتند.

دیابت

4- شکلات تلخ

اگر شما یکی از طرفداران شکلات تلخ هستید، در اینجا یک خبر شگفت انگیز برای شما داریم: این درمان دوست داشتنی می تواند به بهبود و کنترل قند خون شما کمک کند. محققان متعددی این واقعیت را عنوان کرده اند که مصرف شکلات تلخ با درصد تلخی حداقل 70٪ یا بیشتر می تواند به کاهش سطح انسولین ناشتا و عادی کردن سطح فشار خون کمک کند.

تحقیقات نشان می دهند که شکلات تلخ باعث تقویت همه این مزایا می شود، زیرا غنی از ترکیبات قوی به نام پلی فنول های محافظتی است. توصیه می شود که تمام قند مورد نیاز بدن خود را با شکلات تلخ کم قند به جای دیگر کربوهیدرات های پر از شکر جایگزین کنید.

شکلات تلخ با درصد تلخی بالا می تواند به شما در رفع نیاز به قند با افزایش سطح گلوکز سالم کمک کند، با این وجود، حتما باید این تغییرات غذایی را با پزشک یا متخصص تغذیه خود در میان بگذارید.

دیابت

5- غذاهای گیاهی

تحقیقات نشان می دهند که احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 در گیاهخواران بسیار پائین است. مطالعه اخیر به بررسی مزایای یک رژیم غذایی با تراکم بالای مواد غذایی، عمدتا شامل میوه ها، حبوبات، سبزیجات و آجیل و حذف انواع گوشت ها در بیماران مبتلا به دیابت پرداخته است.

پس از داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای یک دوره طولانی مدت هفت ماهه، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در فشار خون، تری گلیسیرید و سطح HgbA1c و همچنین افزایش قابل توجهی در میزان کلسترول خوب یا HDL خود داشتند و 62٪ همچنین سطح قند خون خود را نیز تنظیم کرده اند.

دیابت

6- روغن زیتون

کارشناسان بر این باورند که جایگزینی چربی های ترانس و چربی های اشباع شده با چربی های غیر اشباع سالم برای هر فردی بسیار ضروری است، اما اگر شما به دیابت نوع 2 مبتلا باشید، چربی های مصرفی شما نقش مهمی در تنظیم سلامت و میزان قند خون شما دارند.

همانطور که می بینید دیابت به طور مستقیم با افزایش عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد. بنابراین برای بیماران مبتلا به دیابت ضروری است که وزن خود را کنترل کنند، شیوه زندگی فعالی داشته باشند و با کمک رژیم غذایی سالم، سطح گلوکز خود را کنترل کنند.

چربی های مفید و روغن های سالم، چربی های بسیار ضروری برای رژیم غذایی کنترل کننده قند خون هستند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف روغن زیتون نه تنها به کاهش عوامل خطر ابتلا به دیابت کمک می کند، بلکه همچنین در بهبود استفاده از گلوکز سلول های ما به علت مزایای ضد التهابی قوی خود مفید است.

توصیه می شود که از روغن زیتون برای تمام غذاهای خود استفاده کنید، همچنین می توانید آن را به سس سالاد خود، ماهی ها، دانه ها و حتی سس آووکادو اضافه کنید.

دیابت

7- سبزیجات سبز

افزایش مصرف سبزیجات برگ سبز و غیر نشاسته ای به تنظیم قند خون به دلیل مقدار زیاد مواد مغذی آنها کمک می کند. محققان در مطالعه ای به بررسی این مزایا با دادن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات سبز به بیماران مبتلا به دیابت بالای 65 سال پرداختند. نتایج نشان دهنده کاهش شدید عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی همراه با کاهش سطح HgbA1c بودند.

محققان معتقدند که سبزیجات سبز می توانند این اثرات مفید را به دلیل مقدار زیاد مواد مغذی خود فراهم کنند. آنها دوزهای بالایی از ویتامین A، C و E را به همراه منیزیم و سایر مواد معدنی فراهم می آورند که به طور مستقیم با کنترل گلیسمی مرتبط است.

توصیه می شود که تمام وعده های غذایی حاوی کربوهیدرات خود را با سبزیجات غنی از مواد مغذی جایگزین کنید. برای به دست آوردن نتایج بهتر، مطمئن شوید که حداقل 200 گرم سبزی در هر روز مصرف می کنید، که حداقل 70 گرم آن باید از گروه سبزیجات برگ سبز باشد.

دیابت

8- کره بادام زمینی و آجیل

مطالعه انجام شده در این زمینه نشان داده است که مصرف 5 مرتبه آجیل هر هفته می تواند موجب کاهش قابل توجهی در عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 شود. اگر شما طرفدار آجیل نیستید، می توانید از کره بادام زمینی نیز استفاده کنید، زیرا تحقیقات نشان می دهند که یک مرتبه مصرف آجیل معادل یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روزانه 2 اونس آجیل مخلوط به جای کربوهیدرات های سنگین به بیماران مبتلا به دیابت در کنترل قند خون و بهبود چربی های خون کمک می کند. بهتر است به جای مصرف تنقلات و غذاهای بسته بندی شده پر از کربوهیدرات های تصفیه شده، از گردو، کره بادام زمینی خانگی یا آجیل استفاده کنید.

دیابت

9- پروبیوتیک ها

مکانیسم های پروبیوتیک ها در تنظیم سطوح قند خون به شدت مشهور شده اند و بسیاری از محققان تأثیرات مثبت مصرف باکتری های خوب را برای حفظ اثربخشی قند خون موثر دانسته اند.

در برخی مطالعات، بر مزایای استفاده از پروبیوتیک ها با افزایش مصرف ماست حاوی پروبیوتیک تاکید شده است، در حالی که برخی دیگر بر منابع مختلف مصرف پروبیوتیک تمرکز دارند.

بیشتر شواهد علمی در این زمینه نشان می دهند که مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک ها، مانند ماست، به تنظیم سطح گلوکز و HgbA1c با مصرف منظم کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که شما باید بیش از هشت هفته به طور منظم از پروبیوتیک ها استفاده کنید تا بتوانید شاهد نتایج مثبت آن باشید.

دیابت

10- دارچین

دارچین یک ادویه شیرین است که منجر به افزایش حساسیت به انسولین می شود که به تنظیم و کاهش میزان قند خون کمک می کند. محققان همچنان تلاش می کنند تا مکانیزم دقیق و دوز مفید دارچین را تعیین کند، اما تحقیقات موجود نشان می دهند که دارچین می تواند به صورت روزانه مقدار قند خون را کنترل و کاهش دهد تا بهبود طولانی مدت را فراهم آورد. بهترین بخش این مسئله این است که این ادویه جادویی دارای هیچ عارضه ای ندارد و یک طعم دهنده عالی است.

دیابت

11- خیار چنبر تلخ

خیار چنبر تلخ حاوی حداقل 3 عنصر فعال با داروی ضد دیابت است که اثرات کاهش قند خون، و یک ترکیب شبیه به انسولین به نام پلی پپتید-p دارد.

این میوه حاوی مواد مغذی متعددی است که می تواند برای سلامت عمومی شما مفید باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خیار چنبر تلخ موثرترین غذا برای کاهش قند خون به طور طبیعی است.

دیابت

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم فواید استفاده از 11 سوپر فود را برای افراد مبتلا به دیابت عنوان کنیم مصرف این غذاها بصورت روزانه توصیه شده است. امیدواریم شما نیز با مطالعه و مصرف این سوپر فودها هر چه زودتر سلامت خود را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا