دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ارز دیجیتال

چگونگی افزایش امنیت حساب کاربری صرافی های رمز ارز با فعال سازی شناسه دو عاملی

در آموزش های قبل مربوط به رمز ارزها شما را با مباحث رمز ارز چیست و از چه طریق می توانید وارد این بازار شوید آشنا نموده ایم، اگر آموزش های قبلی را مطالعه ننموده اید ابتدا از طریق نوار سری آموزش های رمز ارز که در انتهای این مقاله آمده مباحث اولیه را مطالعه کنید و سپس به ترتیب سایر آموزش ها را دنبال نمایید. در این آموزش از پروماگ قصد داریم چگونگی افزایش امنیت صرافی های رمز ارز را با فعال سازی شناسه دو عاملی بیان کنیم تا بتوانید با خیال راحتر و بدون استرس در این صرافی ها به معاملات خود بپردازید.

اهمیت امنیت در بازار رمز ارزها

همانگونه که در آموزش اولیه ارزهای دیجیتال مطرح شد پایه و اساس ارزهای دیجیتال برنامه های کامپیوتری به نام بلاک چین هستند و همچنین تمام صرافی ها از طریق کدهای برنامه نویسی شده خدمات خود را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، کدهای برنامه نویسی معمولاً دچار باگ هایی هستند که هکرها می توانند از طریق آنها وارد بلاک چین و یا صرافی شوند و مشکلاتی مانند ربودن ارزها یا هک حساب کاربران یک صرافی را ایجاد کنند.

برای جلوگیری از این اتفاقات و ایجاد سد در برابر هکرها صرافی ها خدمات امنیتی در اختیار کاربران خود قرار می دهند که باید پس از ثبت نام آنها را فعال کنید تا حساب خود را در برابر هک مستحکم کنید، پس برای افزایش امنیت کار خود در ادامه با این آموزش همراه باشید.

نوشته های مشابه

افزایش امنیت در صرافی های رمز ارز

پس از ثبت نام در صرافی و ایجاد حساب کاربری طبق آموزش کسب درآمد دلاری از بازار رمز ارزها از طریق صرافی نوبیتکس و کوینکس باید از قسمت های موجود در این صرافی ها امنیت حساب خود را افزایش دهید، برای اینکار مراحل زیر را طی کنید :

ابتدا باید روی گوشی خود نرم افزار کد ساز گوگل آتنیتکیتور را نصب کنید تا بتوانید حساب های خود در صرافی ها را از نظر امنیتی ارتقاء دهید، این نرم افزار قادر است در هر دقیقه یک کد شناسایی دو عاملی ایجاد کند تا بتوانید از طریق آن علاوه بر پسورد به حساب خود در صرافی وارد شوید، برای نصب این اپلیکیشن در گوشی های اندروید به گوگل پلی (Play Store) و در گوشی های آیفون به اپ استور مراجعه کنید و در آنجا Google Authenticator را سرچ کنید و سپس نرم افزار را نصب کنید.

گوگل آتنتیکیتور

صفحه نصب گوگل آتنیتکیتور نسخه اندروید

پس از نصب نرم افزار گزینه Get Started را بزنید تا وارد بخش Setup your first account  شوید عکس زیر :

فعال سازی کد دوعاملی در گوگل آتنیتکیتور

حال برای فعال سازی کد شناسایی دو عاملی صرافی مراحل زیر را طی کنید :

صرافی نوبیتکس :

پس از ورود به حساب خود در صرافی نوبیتکس از طریق منوی “امنیت” وارد بخش “وضعیت امنیتی” شوید، در پنجره باز شده در کادر شناسایی دوعاملی روی دکمه “فعال سازی” کلیک کنید (توجه قبل از انجام این مراحل از بخش احراز هویت باید حتماً شماره موبایل خود را ثبت کرده باشید در غیراینصورت اجازه فعال سازی شناسه دو عاملی داده نخواهد شد)‌ طبق عکس زیر مراحل یک تا چهار را انجام دهید :

شناسایی دوعاملی نوبیتکس

پس از زدن کلیک فعال سازی در پنجره باز شده کلید “فعال سازی شناسایی دو عاملی” را بزنید، مجدداً کلید “شروع فعال سازی” را بزنید پنجره زیر باز می شود :

شناسه دو عاملی نوبیتکس

طبق عکس بالا مراحل زیر را طی کنید :

  1. اگر از طریق وب سایت نوبیتکس وارد مراحل فوق شده اید از طریق نرم افزار Google Authenticator و زدن دکمه Scan QR code کد QR سایت نوبیتکس را اسکن کنید، پس از اسکن اکانت شناسه ساز دوعاملی در گوگل آتنیتکیتور ساخته می شود، این اکانت هر 60 ثانیه یک کد در اختیار شما قرار می دهید.
  2. اگر از طریق گوشی وارد سایت نوبیتکس شده‌اید امکان اسکن کد QR برایتان وجود ندارد، لذا بایستی از قسمت 2 کد را کپی کنید و سپس وارد نرم افزار گوگل آتنیتکیتور شوید و با استفاده از گزینه Enter a setup key  پنجره ورود کد را باز کنید، در این پنجره در نوار Account Name نام نوبیتکس را وارد کنید و در نوار Your Key کد کپی شده را پیست (الصاق) کنید و در نهایت کلید Add را بزنید.
  3. پس از انجام مراحل یک و یا دو اکانت ساخته شده در آتنیتکیتور یک کد در اختیار شما قرار می دهد آن را در بخش 3 عکس بالا وارد کنید.
  4. کدی که برای شما از نوبیتکس اس ام اس شده است را در بخش چهار وارد کنید.
  5. کلید تایید کد را بزنید اگر مراحل را درست طی کرده باشید کد دوعاملی نوبیتکس فعال شده است.

از این پس در هنگام ورود به نوبیتکس و یا انجام هر تراکنشی اعم از خرید ارز و یا انتقال ارز کد دوعاملی لحظه‌ای از شما خواسته می شود که باید سریع آن را وارد کنید و ادامه کار را انجام دهید.

صرافی کوینکس :

پس از ورود به حساب خود در صرافی کوینکس که طبق آموزش قبل آن را ایجاد نموده‌اید، وارد بخش Account شوید (اگر از اپلیکیشن کوینکس استفاده می کنید از طریق آیکون آدمک بالا سمت چپ) وارد بخش تنظیمات اکانت خود شوید :

فعال سازی کد دوعاملی کوینکس در گوگل آتنیتکیتور

  1. Account وارد شوید.
  2. Account Settings  را بزنید.

در پنجره باز شده در وب سایت از بخش Security Settings و اگر از اپلیکیشن استفاده می کنید از بخش Security وارد بخش TOTP Authentication شوید و گزینه Bind  را بزنید در پنجره باز شده گزینه Send Code  را بزنید حال یک کد به ایمیل شما ارسال می شود آن کد را در نوار Confirm Email وارد کنید و کلید Next را بزنید، پنجره زیر باز می شود :

شناسه دو عاملی کوینکس

  1. اگر از طریق وب سایت وارد کوینکس شده‌اید نرم افزار گوگل اتنیتکیتور گوشی خود را باز کنید و کلید + پایین صفحه را بزنید و گزینه Scan a QR Code را بزنید، دوربین گوشی فعال می شود کد QR بخش 1 تصویر بالا را اکسن کنید، اکانت دوعاملی کوینکس شما در Google Authenticator ایجاد می شود.
  2. اگر از طریق گوشی وارد نوبیتکس شده‌اید باید کد بخش دوم را کپی کنید و بعد وارد گوگل اتنیتکیتور شوید و کلید + را بزنید اینبار گزینه Enter a setup key را بزنید، در این پنجره در نوار Account Name نام کوینکس را وارد کنید و در نوار Your Key کد کپی شده را پیست (الصاق) کنید و در نهایت کلید Add را بزنید.
  3. اکانت ساخته شده در آتنیتکیتور یک کد در اختیار شما قرار می دهد آن را در بخش 3 عکس بالا وارد کنید و کلید Next را بزنید.

اگر مراحل بالا را بدرستی طی کرده باشید کد دوعاملی شما در صرافی کوینکس ایجاد می شود، منبعد برای ورود به اکانت خود در کوینکس و انتقال و یا برداشت ارز بایستی کد دوعاملی را از نرم افزار Google Authenticator برداشت کنید و در بخش درخواستی الصاق یا تایپ کنید تا بتوانید ادامه کار را انجام دهید.

نکته بسیار مهم در فعال سازی کد دو عاملی صرافی ها :

نرم افزار Google Authenticator ممکن است هر لحظه از گوشی شما پاک شود و یا گوشی شما دچار آسیب شده و این نرم افزار خراب شود، در این صورت شما دیگر نمی توانید از حساب های صرافی خود استفاده کنید، برای جلوگیری از این اتفاق دو راهکار وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد :

روش اول :

کد های داده شده توسط سایت های نوبیتکس و کوینکس که در تصاویر بالا در بخش های 2 تصویر در مورد آن صحبت کردیم را روی کاغذ یادداشت کنید و در جای امنی نگهداری کنید، اگر به هر دلیلی نرم افزار گوگل آتنیتکیتور شما دچار مشکل شد می توانید مجدداً آن را نصب و طبق روش های ذکر شده در آموزش بالا مجدداً شناسه دو عاملی صرافی های خود را در این نرم افزار ایجاد کنید.

روش دوم :

از طریق نرم افزار Google Authenticator پس از ایجاد کدهای دوعاملی با زدن منوی سه نقطه در نرم افزار یک منو باز می شود در این منو گزینه Transfer accounts را انتخاب کنید، در پنجره باز شده دو گزینه نمایان می شود، Export accounts که می توانید از حساب کدهای دو عاملی نرم افزار یک کد QR بگیرید و در صورت خرابی نرم افزار گوگل آتنیتکیتور از طریق گزینه Import accounts آن را در گوشی جدید و یا پس از رفع خرابی گوشی خود مجدداً وارد نرم افزار کنید. (QR تولید شده توسط نرم افزار قابلیت اسکرین شات ندارد باید از آن توسط یک گوشی دیگر عکس بگیرید و آن عکس را در جای امن نگهداری کنید).

کلام آخر :

بحث امنیت در بازار رمز ارزها بسیار مهم است، لذا خواهشمندیم در صورت فعالیت در صرافی های رمز ارز سیستم شناسه دوعاملی را طبق آموزش های بالا فعال کنید، تا در برابر حمله هکرها مصون شوید، در ادامه سری آموزش های بازار رمز ارزها با ما همراه باشید. 

‫2 دیدگاه ها

  1. آموزش بسیار کاربردی و مهمی بود ممنون بابت ارائه آموزش های مربوط به ارزهای دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا