دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

حمل و نقلخودرولوکید ایر

لوکید ایر خودروی بدون سرنشین و رقیب به القوه خودروهای تسلا

معرفی لوکید موتور

شرکت لوکید موتور یک خودرو ساز آمریکایی است که در سال 2007 تاسیس شده و مرکز فعلی آن در نیوارک کالیفورنیا است لوکید موتور توسط سرمایه گذارانی که اصالتاً چینی هستند راه اندازی گردید که این نشان از رقیب جوئی چینی ها و میل ورود به بازار خودروهای بدون راننده و خودران آنها دارد  ، این شرکت در زمینه ساخت باطری های مخصوص خودروهای برقی و همچنین ساخت خودرو های برقی و بدون سرنشین فعالیت می کند . گفتنی است شرکت لوکید موتور یک رقیب سرسخت برای شرکت تسلا که خودرو خودران بدون راننده تولید می کند می باشد.

معرفی اولین خودروی بدون سرنشین ساخته شده توسط لوکید موتور

در دسامبر سال 2016 لوکید موتور از خودروی بدون سرنشین خود به نام لوکید ایر رونمایی کرد و  در آن زمان اطلاعاتی از این خودرو ارائه نشد و قیمت آن نیز نامشخص ماند مسئولان این شرکت اعلام داشتند که لوکید ایر دو سال دیگر در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

در طول این مدت کارشناسان و هواداران تسلا لوکید ایر را رقیب به القوه محصولات تسلا معرفی کردند و حالا یک تازه وارد برای یکه تاز میدان خودروهای برقی و بدون سرنشین یعنی تسلا عرض اندام نموده و تسلا را به نبرد دعوت می کند. در این خصوص تبلیغات گسترده ای در شبکه های اجتماعی صورت گرفت . سرانجام در روزهای پایانی سال 2017 لوکید موتور بطور رسمی خودروی بدون سرنشین لوکید ایر خود را معرفی کرد و اطلاعات آن را در سایت خود قرار داد پس از اعلام اطلاعات و قیمت این خودرو رقابت بین تسلا و لوکید موتور بصورت آشکار اعلام شد.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

LUCID AIR

ساده و راحت

بدون آلایندگی

کارآمد

لوکید موتور یک ماشین بدون راننده لوکس ساخته است که فراتر از محدودیت های درک شده فضا ، انرژی و زمان است. لوکید ایر خودروی کاملاً برقی و پاک بدون هرگونه آلایندگی برای ایجاد یک کلاس جدید خودرو طراحی و ساخته شده است.

لوکید ایر لوکس و پیشرفته

فضای داخلی لوکید ایر

فضای خودورهای برقی آزادانه و بدون محدودیت های خودروهای بنزینی طراحی می شود و این باعث شده که فضای داخلی لوکید ایر به گونه ای متفاوت ، جادار و لوکس طراحی گردد که خود حاکی از ایجاد یک کلاس جدید است.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

استراحت و آرامش در ردیف عقب

صندلی های عقب لوکید ایر با الهام از صندلی های کلاس درجه یک هواپیماهای مسافربری بسیار راحت و مجهز طراحی گردیده اند این صندلی ها می توانند تا 55 درجه خم شوند و یک صندلی نیمه تخت و راحت برای استراحت و آرامش در اختیار سرنشین قرار دهند.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

سواری بدون تنش

سیستم تعلیق لوکید ایر یک سیستم ترکیبی متشکل از کمک فنرهای هوائی و سیستم بالانس هوا برای دفع ضربات وارد به چرخ ها که توسط یک یونیت الکترونیکی کنترل می شود است . این سیستم تعلیق بهمراه مرکز ثقل پایین خودرو باعث نرمی و هندلینگ بالای لوکیدایر شده است.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

فراتر از انتظار

تمامی قطعات سنتی خودروها بگونه ای لوکس در فضای جادار لوکید ایر جای گرفته اند فضای داخلی این خودرو آنگونه که از یک خودروی لوکس انتظار می رود و حتی فراتر از آن بزرگ و جادار است جلو پای سرنشینان نیز آزدانه و راحت در نظر گرفته شده است.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

پخش موزیک با کیفیت و وضوح بالا

معمولاً سر و صدای جاده و باد حس لوکس و آرامش داخل خودرو را از بین می برد لوکید ایر مجهز به یک سیستم صوتی پیشرفته با 29 بلندگو است که فیلترهای نویزگیر و شفاف سازی صدا برای آن درنظر گرفته شده است بدنه داخلی این خودرو بطور کامل آکوستیک طراحی شده است.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

نیروی محرکه

نیروی حرکتی لوکید ایر توسط موتورهای الکتریکی نصب شده بر روی چهار چرخ تامین می شود طراحی اختصاصی این موتورها باعث شده که لوکید ایر از شتاب و کارایی بالای برخوارد شود ضمن اینکه تجربه بی نظیر رانندگی با این خودرو برای راننده و مسافر بطور یکسان ارائه می شود.

گالری تصاویر

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

سیستم روشنایی چراغهای جلو

در ساخت چراغهای جلو لوکید ایر از هزاران میکرو لنز استفاده شده که باریکترین سیستم نورپردازی را بوجود آورده این چراغها 50 درصد کارایی بالاتری نسبت به چراغهای LED دارند و بصورت اتوماتیک خود را برای هر نوع وضعیت رانندگی تنظیم می نمایند.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

شارژ سریع و عمر طولانی

ده سال فعالیت شرکت لوکیدموتور بر روی طراحی و ساخت باطری های مختص خودروهای برقی و بدون سرنشین باعث تولید یک پک باطری منحصر بفرد شده که قادر است 0 تا 100 لوکید ایر 2.5 ثانیه و مسافت قابل طی با هر بار شارژ باطری 650 کیلومتر را تامین نماید. نوع طراحی شیمیایی باطری ها بگونه ای است که در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ باطری ها انجام می شود.

خودروی بدون سرنشین لوکید ایر

قابلیت شارژ در هر زمان و هر مکان

لوکید ایر مجهز به سیستم شارژ استاندارد است این خودروی برقی در هر مکان و هر زمان خانه ، هنگام سفر در جاده و داخل شهر براحتی با استفاده از سیم شارژ خودرو شارژ می شود علاوه بر این سیستم شارژ سریع نیز در نظر گرفته شده است.

قیمت و شرایط عرضه 

در زمان رونمایی لوکید ایر گمان می رفت که قیمت آن بالای 100 هزار دلار اعلام شود اما در کمال ناباوری قیمت لوکید ایر برای مدل پایه شامل پک باطری با توان 298 کیلو وات برابر با 400 اسب بخار که توانایی طی 386 کیلومتر مسافت را با هربار شارژ دارد و دوموتور نصب شده بر روی چرخ های عقب آن  60 هزار دلار اعلام شد که در مقایسه با قیمت شرکت تسلا برای مدل S خود 68 هزار دلار و امکانات و تجهیزات تسلا S قیمت لوکید ایر بسیار مناسب است.

لوکید موتور قابلیت سفارشی سازی برای این خودرو را نیز در دسترس گذاشته است که مشتری می تواند درخواست پک باطری 746 کیلووات و نصب چهار موتور الکتریکی بهمراه شیشه های الکتروکرومیک و صندلی های سفارشی را دهد، قیمت احتمالی برای لوکید ایر سفارشی 100 هزار دلار تخمین زده می شود و تا کنون لوکید موتور قیمتی برای آن اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا