دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

معرفی اتو بخار و انواع آن به عنوان یک وسیله ی ضروری و کاربردی

حتما میدانید که اتو یکی از اساسی ترین و مهمترین وسیله های هر خانه ای محسوب میشود. چرا که تمایل به زیبایی و آراسته بودن، یکی از صفات بارز انسان می باشد. و اتو وسیله ای کاربردی برای رسیدن به این زیبایی و آراستگی و ظاهری خوش پوش می باشد. اتو از قدیم الایام وجود داشته و اتو بخار یکی از جدیدترین انواع اتو ها می باشد. همانطور که میدانید، اتو در طول زمان دچار تغییرات بسیاری شده تا به  مدل های جدید رسیده و با این تغییرات، کمک شایانی به راحتی و آسایش انسان ها شده است. چرا که اتوهای سنگین و ذغالی قدیمی جای خود را به اتو بخار های سبک، با کارایی و مزایای بیشتر داده اند.

حرارت و گرمای اتو علاوه بر صاف کردن چین و چروک های لباس، به باکتری زدایی آن نیز کمک می کند. امروزه هر فردی که اندکی به ظاهر خود اهمیت می دهد، ضرورت و لزوم وجود اتو بخار را درک میکند. علاوه بر این با وجود اتو بخار در منزل، می توان با صرفه جویی در وقت و هزینه، بدون مراجعه به خشکشویی، لباسهای خود را اتو کرده و با ظاهری شیک و آراسته در مجالس و محل کار خود بدرخشیم.

 برای فروش لوازم خانگی لازم است فروشندگان نکاتی را در خصوص هر کدام از وسایل در اختیار خریداران قرار دهند. همچنین برای خرید اتو بخار هم مانند سایر لوازم برقی دیگر، نیاز به شناخت این وسیله پرکاربرد و کسب اطلاعات کافی در خصوص آن وجود دارد. در این محتوا سعی میکنیم نکات اساسی برای خرید اتو بخار را بیان کنیم، تا حدودی با این وسیله ضروری خانگی آشنا شوید.

نوشته های مشابه

اتو بخار ها انواع مختلفی دارند و به طور کلی به چهار دسته تقسیم میشوند که عبارتند از:

اتو بخار ساده

این اتو ها همان اتو های رایج مورد استفاده در بین اکثر افراد می باشد، که در داخل خود مخزن کوچکی برای نگهداری و تولید بخار آب دارند.

اتو بخار مخزن دار

این اتو بخار ها هم با ظاهری پیشرفته و حرفه ای تر نسبت به اتو بخار های ساده، دارای یک مخزن آب اضافی هستند. که وجود این مخزن اضافی امکان ذخیره مقدار آب بیشتری در حدود بیش از سه لیتر را به کاربران می دهد. این امکان باعث میشود برای مدت زمان طولانی، یک اتوکشی پر قدرت و پر بخار را تجربه کنید. چرا که این اتو، بخار بیشتر و قدرتمند تری را نسبت به اتو های ساده تولید می کند. با این حال طبیعی است که این اتو مصرف برق بیشتری را هم داشته باشد.

اتو بخار مخزن دار

اتو بخار پرسی

همانطور که از نام آن نیز مشخص است، این اتو بخار هم با قابلیت پرسی بودن، یک اتوکشی بی نقص و بدون چروک را برای شما به ارمغان می آورد. زیرا این اتو با یک حرکت، سرعت اتو کشی را به بیشترین حد خود می رساند و سبب صرفه جویی در زمان می شود. همچنین توسط این نوع اتو ها، با امکانات و تنظیمات مخصوصی که دارند، می توانید با توجه به نوع پارچه، حرارت و دمای مطلوب را تنظیم کنید تا به بهترین نحو، اتوکشی انجام گیرد. با این حال، این اتو از قیمت بالا و مصرف انرژی برق بالایی نیز برخوردار است. همچنین این اتو ها از وزن بالا و اشغال فضای بیشتر برخوردارند. که این عیوب باعث کاهش تمایل بیشتر افراد برای خرید این نوع اتو بخار ها میشود.

اتو بخار ایستاده

این نوع اتو هم یکی از جدید ترین نسل های اتو بخار می باشد، که با عنوان بخارگر نیز شناخته میشود. بخارگر برای اتو کشی و از بین بردن چین و چروک های لباس ها، نیازی به میز ندارد و لباس توسط پایه ای نگهداشته شده و با حرکت اتو روی لباس و تولید بخار لازم، لباس اتو می شود. همچنین این نوع اتو برای اتوکشی پرده ها بسیار مناسب می باشد.

با تمام توصیفاتی که از انواع اتو بخار ها ذکر شد، به نظر بسیاری از فروشندگان و کاربران، اتو های دستی مخزن دار و بدون مخزن، بهترین نوع اتو برای مصارف خانگی می باشند. که با قابلیت تنظیم دما و حرارت به راحتی میتوان متناسب با نوع پارچه، اتوکشی لباس ها انجام گیرد.

اتو بخار ایستاده

نکات لازم برای خرید یک اتوی مناسب و با کیفیت

ویژگی ها و نکاتی برای خرید اتو بخار مناسب وجود دارد. در این بخش به ذکر نکات کاربردی و راهنمای خرید اتو بخار میپردازیم تا اطلاعات کافی را برای خرید این وسیله ی اساسی و کاربردی داشته باشید. از جمله عوامل و ویژگی هایی که در کیفیت اتو بخار دخیل هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاموش کن خودکار

این قابلیت را نباید با ترموستات اشتباه گرفت. چرا که ترموستات با توجه به میزان حرارت کف اتو سبب روشن یا خاموش شدن المنت های آن میشود، ولی سیستم خاموش کن خودکار،  مبتنی بر حرکات اتو می باشد. به طوری که اگر اتو برای مدتی بی حرکت باشد یا در برخی مدل ها اگر به طرفین افتاده باشد، این سیستم، اتو را خاموش می کند. بنابراین این قابلیت، خطرات آتش سوزی یا سوختگی لباس ها و فرش ها را به حداقل می رساند.

ضد رسوب

این قابلیت این امکان را میدهد که نیازی به محلول های ضد رسوب برای پاک سازی اتو بخار از رسوبات آب نداشته باشید. در نتیجه اتویی با طول عمر بالا خواهید داشت.

ضد چکه

این قابلیت با جلوگیری از چکه کردن اتو، مانع لکه شدن لباس ها می شود.

توان مصرفی

با توجه به اینکه امروزه اتو بخار به یکی از پر مصرف ترین وسایل برقی تبدیل شده است، نباید اتویی با توان مصرفی بالا را خریداری کنید. چرا که توان مصرفی بالا سبب افزایش مصرف برق می شود. همچنین با افزایش میزان بخاردهی، توان مصرفی بالا رفته و منجر به افزایش مصرف انرژی برق می شود. توان مصرفی مناسب برای اتو های خانگی در حدود 2000 الی 3000 وات می باشد.

گنجایش مخزن آب

گنجایش مخزن آب هم یکی دیگر از فاکتور های اساسی برای انتخاب اتو می باشد. که با توجه به نوع استفاده و اهمیت تعداد دفعاتی که می خواهید مخزن را پر کنید، می توانید آن را هنگام خرید در اولویت قرار دهید.

وزن اتو بخار

برای بسیاری از افراد سبکی اتو بخار یکی از معیار های مهم می باشد که در خرید آن این معیار را در نظر میگیرند. البته سبکی بیش اندازه اتو باعث میشود میزان فشار و سنگینی برای اتوکشی و از بین بردن چروک های لباس مناسب نباشد. در مقابل، سنگینی بیش از حد اتو هم باعث حرکت سخت و کند اتو روی لباس میشود. بنابراین این معیار باید با توجه به قدرت بدنی هر فرد مورد ملاحظه قرار گیرد.

اتو بخار

جنس کفی مناسب

در حالت کلی کفی اتو بخار ها از جنس های استیل، تیتانیوم، آلومینیوم و سرامیک ساخته می شوند. که امروزه دیگر کفی های استیل از رده خارج شده اند. و کفی های تیتانیوم و سرامیک با حرکت آسان روی لباس، بهترین گزینه و انتخاب می باشند. چرا که این کفی ها به راحتی تمیز شده و به لباس ها نمی چسبند و آسیب وارد نمی کنند و در برابر خط و خش و پوسیدگی مقاوم اند.

همچنین هر چقدر کفی اتو بزرگ تر و عریض تر باشد، امکان اتوکشی بخش زیادی از لباس را در کمترین زمان ممکن می دهد.

اتو بخار ها هم از جمله لوازمی هستند که از تنوع و طیف وسیعی برخوردارند و با توجه به این تنوع، طبیعی است که قیمت های متنوعی را شامل شوند. با توجه به اطلاعات مختصری که در مورد انواع اتو بخار ها و نکات مهم و اساسی برای خرید اتو بخار ذکر کردیم، شما میتوانید با کسب اطلاعات از قیمت و مدل های انواع اتو بخار ، از مراجع فروش لوازم خانگی، با خرید و انتخاب یک اتو بخار با کیفیت و با امکانات منحصر به فرد، برازندگی و آراستگی را همواره در طول زندگی خود تجربه کنید و از این مرتب بودن نهایت لذت را ببرید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا