دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

پزشکی

ژل رویال معجون اسرار آمیز ملکه زنبور عسل، عنصر کلیدی برای جوان نگه داشتن سلول های بنیادی

ژل رویال معجون اسرار آمیز ملکه زنبور عسل عنصر کلیدی است که می تواند سلول های بنیادی را جوان نگه دارد!

ژله سلطنتی یا ژل رویال مفید و پر از خاصیت چیزی است که ملکه زنبور عسل را از بقیه زنبورهای عسل جدا می کند. این زنبورهای خوش شانس (ملکه زنبور عسل) در طی مرحله لارو توسط کلنی انتخاب و در مواد شیری و مغذی پنهان شده و سپس به رهبران بزرگ و بارور تبدیل می شوند. دانشمندان دانشگاه استنفورد برای اولین بار پروتئین پنهان پشت این رشد باور نکردنی ملکه زنبور عسل را شناسایی کرده و از ساختار آن برای شناسایی پروتئین مشابه در پستانداران استفاده کرده اند.

اگرچه مدتی طولانی است که ژل رویال به عنوان ماده جادویی در ظهور و رشد ملکه زنبور عسل در نظر گرفته می شود، اما دانشمندان قادر به تعیین فرآیندهای دقیق موجود پشت اثرات آن نیستند. به همین ترتیب، بسیاری از تاثیرات مفید ژله سلطنتی ملکه زنبور عسل بر روی انسان همچنین ناشناخته باقی مانده اند، اما این مسئله نتوانسته باعث عدم استفاده از این معجون اسرار آمیز برای درمان انواع بیماری ها، از جمله کاهش وزن، ناباروری، و اختلالات پوستی از زمان های قدیم تا به الان شود.

ملکه زنبور عسل

نوشته های مشابه

دانشمندان دانشگاه استنفورد با کمک کوین وانگ پروفسور و استاد دانشگاه در زمینه امراض پوستی به سراغ بررسی رویالاکتین رفتند، که معتقد هستند پروتئین فعال موجود در در ژله سلطنتی ملکه زنبور عسل است. آنها این خط فکری را با اعمال پروتئین به سلول های بنیادی جنینی موش مورد بررسی قرار دادند تا ببینند آیا می توانند شباهت هایی در نحوه پاسخ دهی سلول های آن حیوان پیدا کنند یا خیر!

وانگ می گوید: “برای اینکه ژل رویال تأثیری در رشد ملکه زنبور عسل داشته باشد، باید بر روی سلول های اولیه در لارو زنبور عسل تاثیر گذارد.” “بنابراین ما می خواهیم بررسی کنیم که آیا این ژله سلطنتی (ژل رویال) ملکه زنبور عسل تأثیری بر روی سلول های بنیادی جنینی دارد یا خیر.”

با توانایی تمایز در انواع سلول هایی که کارکردهای تخصصی مانند سلول های عضلانی، گلبول های قرمز یا سلول های مغزی دارند ، سلول های بنیادی جنینی دارای پتانسیل باور نکردنی هستند. اما رشد آنها در آزمایشگاه دشوار است، زیرا نهاد طبیعی آنها بدین شکل است که حالت چند توانی آنها به سرعت تکامل می یابد و به چیز دیگری تبدیل می شوند. دانشمندان باید برای حفظ این حالت چند توانی، از مولکول های خاصی استفاده کنند که باعث مهار این رفتار می شوند.

ملکه زنبور عسل

وانگ و گروهش متوجه شدند که با افزودن رویالاکتین می توانند از متمایز شدن سلول های بنیادی جنینی جلوگیری کنند. در واقع دریافتند که آنها قادر به حفظ سلول های موجود در حالت جنینی خود تا 20 نسل بدون نیاز به مهار کننده ها هستند.

وانگ گفت: “این امر کاملا غیر منتظره بود.” وی ادامه داد: “به طور معمول، این سلول های بنیادی جنینی در حضور مهار کننده ای به نام فاکتور مهار کننده لوسمی رشد می کنند که مانع از تمایز نادرست آنها می شود، اما ما دریافتیم که رویالاکتین حتی در فقدان پروتئین های کد LIF نیز مانع از تمایز سلول ها می گردد.”

تحقیقات بیشتر نشان داد که سلول های بنیادی درمان شده، به صورت فعال شبکه ای از ژن هایی را فعال می کنند که برای پروتئین های مرتبط با حفظ حالت چند توانی کدگذاری شده اند. اما آنها می دانستند که پستانداران رویالاکتین را تولید نمی کنند، پس این مهم چه می تواند باشد؟ گروه وانگ از طریق پایگاه داده های علمی تا زمانی کار کردند که به پروتئینی در انسان ها با ساختار مشابهی به رویالاکتین به نام NHLRC دست یافتند، که در طول رشد جنین تولید می شود.

سپس آنها آزمایشات خود را روی سلول های بنیادی جنینی موش با NHLRC به جای رویالاکتین تکرار کردند و دریافتند که آن اثر مشابهی در حفظ چند توانی دارد و همچنین شبکه مشابهی از ژن ها را ایجاد می کند. آنها به سرعت پروتئین Regina را جایگزین کردند که کلمه لاتین ملکه (ملکه زنبور عسل) است.

وانگ می گوید: “این امر بسیار جالب است.” “آزمایشات ما نشان می دهند Regina مولکولی بسیار مهم است که چند توانی سلول و تولید سلول های اولیه را کنترل می کند که سبب ایجاد بافت جنین می شود. ما توانستیم افسانه را به واقعیت متصل سازیم.”

وانگ و گروهش تحقیقاتی انجام خواهند داد که به بررسی این مسئله می پردازد که آیا Regina می تواند اثرات مثبتی بر بهبود زخم و بازسازی سلول در حیوانات بالغ داشته باشد یا خیر. این امر می تواند به عنوان راه دیگری برای حفظ چند توانی سلول های بنیادی جنینی در آزمایشگاه استفاده شود و نیز روزی منجر به توسعه نسخه های ترکیبی شود که مقادیر سلول های بنیادی را در بدن انسان عرضه می کنند. و این نوع دارو را می توان برای همه انواع بیماری ها از جمله تولید بافت سالم برای قلب آسیب دیده، دژنراسیون چشم ها، آسیب نخاعی و سوختگی های شدید استفاده کرد.

سخن آخر

ما در این مطلب از مجله آنلاین پروماگ سعی کردیم در مورد معجون اسرار آمیز ملکه زنبور عسل ژل رویال و امکان استفاده از آن در تولید بافت های سالم بدن انسان صحبت کنیم و اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا