دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشزندگیتو بساز

رابطه عاطفی سالم چه نشانه هایی دارد؟ حال ما در یک رابطه عاطفی سالم چگونه است؟

داشتن رابطه عاطفی شاید آسان به نظر بیاید اما ماندگاری و نگهداری آن، کار چندان راحتی نیست. عشق و محبت مانند هر چیز با ارزش دیگری که در این جهان وجود دارد، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و اگر از نگهداری رابطه عاطفی با همسر و یا شریک عاطفی تان غفلت کنید، بدون شک غبار کهنگی بر ارتباط شما اثر خواهد گذاشت و شما را از شور و نشاط اولیه خواهد انداخت. ما در این مقاله قصد داریم از سه ویژگی رابطه عاطفی سالم صحبت نماییم. امیدواریم این مقاله برایتان جذاب واقع شود و تا انتها ما را همراهی کنید.

ما مستحقیم که در یک رابطه عاطفی سالم حضور داشته باشیم:

رابطه ی عاطفی نسبت به سایر ارتباطاتی که با دوستان، خانواده و یا همکاران خود برقرار می کنیم، با اهمیت تر است و پیچیدگی خاص خودش را دارد.  قرار گرفتن در یک رابطه عاطفی سالم ، بسیار زیبا، جذاب، هیجان انگیز و در عین حال آرام بخش است. بر همین اساس، اگر رابطه عاطفی شما ناسالم باشد، روان و آرامش شما، دچار نقصان خواهد شد و شما از نظر روحی آسیب پذیر خواهید بود.

ارتباط عاطفی ناسالم، آرامش ما را تحت شعاع قرار خواهد داد و حتی ممکن است به حدی غیر قابل تحمل باشد که ما را مجبور به ترک رابطه نماید. رابطه ی عاطفی سالم و صحیح، حق طبیعی ماست و ارزش آن را دارد که برای بهبود آن، وقت ، هزینه و انرژی صرف کنیم.

وجود رابطه عاطفی ناسالم ، باعث می شود حال ما خوب نباشد. در رابطه عاطفی ناسالم ما یا شریک عاطفی مان از وجود چنین رابطه ای احساس خلاء عاطفی خواهیم کرد و از وجود چنین رابطه ای احساس خوشایندی نخواهیم داشت.

 

رابطه عاطفی سالم
رابطه عاطفی سالم ، در سایه ی تعهد و وفاداری ممکن خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : خود شیفتگی چیست و چگونه با افراد خود شیفته برخورد کنیم ؟

نشانه های رابطه عاطفی سالم :

هر ارتباط سالم یا نا سالمی، نشانه ها و علائمی دارد که می تواند ما را از مسیری که در آن گام برداشته ایم، آگاه سازد. یک رابطه عاطفی سالم ، سه ویژگی دارد که البته وجود این ویژگی ها، باعث خواهد شد رابطه ماندگار و سالم تری را نیز تجربه کنیم:  

  • وجود هیجانان، شادی و خوشحالی در رابطه:

در یک رابطه عاطفی سالم ، هیجانات وجود دارد و هر دو طرف اذعان دارند که از حضور در این رابطه، راضی هستند. زمانی که با شریک عاطفی تان در رابطه هستید، احساس خوشحالی می کنید و از حضور طرف مقابل احساس شادی و خوشبختی می کنید.

شاد بودن، یکی از مهم ترین ویژگی های بارز یک رابطه ی عاطفی سالم است. به بیانی دیگر، ما به این دلیل در رابطه عاطفی قرار می گیریم که نیازهایمان رفع شود و ازین بابت احساس رضایت و شادی داشته باشیم. زمانی که در رابطه ای حضور داریم که غم و ناراحتی به جای شادی عایدمان می شود، نشان ازین دارد که ما رابطه ی سالمی را تجربه نمی کنیم.

  • وجود صمیمیت در رابطه:

دومین نشانه ی رابطه عاطفی سالم ، صمیمیت بین زوجین است. صمیمیت به این معنی ست که شما و شریک عاطفی تان، حرف یکدیگر را بفهمید و بتوانید به راحتی، آنچه را که در ذهن دارید بر زبان بیاورید و یا بتوانید نیاز ها و احتیاجات خود را با زبانی صمیمی با یکدیگر در میان بگذارید. اینکه بتوانید دغدغه ها و نگرانی هایتان را با شریک عاطفی تان در میان بگذارید و حرفی برای گفتن با یکدیگر داشته باشید، به معنی این است که شما رابطه عاطفی سالم و خوبی را با شریک تان برقرار ساخته اید و در مسیر درستی گام برداشته اید.

  • وجود تعهد دو طرفه:

در یک رابطه عاطفی سالم ، تعهد اصلی ترین ویژگی ست. اگر با شریک عاطفی تان صمیمی باشید و احساس رضایت کنید، اما به او متعهد نباشید، به این معنی ست که رابطه ی عاطفی سالمی را تجربه نمی کنید. اساس یک رابطه، به میزان تعهد ست که دو طرف نسبت به یکدیگر از خود نشان می دهند. و در صورتی که بین شما و شریک عاطفی تان، وفاداری نباشد یعنی رابطه ی عاطفی سالمی بین شما وجود ندارد.

اما وفاداری و تعهد مبحثی است که می تواند برای هر زوجی با توجه به شرایط محیطی و فرهنگی متفاوت باشد. تنها دو نفری که در رابطه هستند می توانند، مرز های تعهد خود را مشخص کنند. طبق گفته روان شناسان، عدم تعهد در رابطه عاطفی به این معنی ست ، که شما موضوع یا مساله ای را از شریک عاطفی خود پنهان می کنید، در حالی که می دانید همسر یا شریک تان، با فهمیدن آن، دچار خشم و عصبانیت خواهد شد.

 

رابطه عاطفی سالم
خانواده ی سالم، خانوده ای ست که در آن رابطه عاطفی سالم بین پدر و مادر جریان دارد.

سخن پایانی:

وجود رابطه ی عاطفی سالم ، رضایت بخش و نشاط آور است ؛ اما به همان میزانی که بر روی جسم و روان ما، اثر مثبت دارد، اگر ناسالم باشد، می تواند آرامش خاطر ما را تحت شعاع قرار دهد. سه ویژگی که در بالا گفته شد، از بارز ترین ویژگی های رابطه عاطفی سالم است که زوجین در خلال آن می توانند آرامش را تجربه کنند.

سیما گودرزی هستم و بابت همراهی شما با این محتوا سپاسگزارم. امیدوارم این مقاله در بهبود رابطه عاطفی شما با شریک تان، سودمند واقع شده باشد.

در پایان به شما پیشنهاد می دهم، مقالات مرتبط در مجله آنلاین پروماگ را مطالعه نمایید.

رفتارهای آرام بخش زنان نسبت به مردان ؛ چگونه در زندگی مشترک آرامش ایجاد کنیم؟

رفتارهای آرام بخش مردان نسبت به زنان ؛ چگونه در زندگی مشترک آرامش ایجاد کنیم؟

بهبود رابطه ی زوجین ؛ دستور العمل های صمیمیت زوجین با راهکارهای پیشنهادی پروماگ….

عشق ؛ جادویی کهن که از گذشته تا به امروز ادامه دارد! چرا عاشق می شویم؟!

بهبود رابطه زوجین ؛ با آسان ترین راهکار هایی که پروماگ پیشنهاد می دهد…

مقالات بخش آموزش 

 

رابطه عاطفی سالم
در یک رابطه عاطفی سالم احساس خوشحالی و صمیمیت در زوجین وجود دارد.
این محتوا برداشت آزادی از گفته های دکتر علیرضا شیری ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا