دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

راهنمای شغلی

چرا نیاز به وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری داریم؟

در رابطه با این موضوع که چرا نیاز به وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری داریم، در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم داد که این مسئله را به خوبی روشن می کند. گاهی اوقات بین مردم و ادارات یا سازمان ها مشکلاتی رخ می دهد که نیاز به داشتن وکیل خواهد بود. در چنین شرایطی وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری می تواند بهترین کمک برای حل دعاوی باشد. البته برای دعاوی ملکی هم می توان به چنین وکلایی مراجعه کرد.

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری با تمامی قوانین دیوان عدالت اداری آشنایی کامل دارد و در تظلم خواهی افراد می تواند کمک بسیار خوبی باشد. همچنین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای تظلم خواهی در برابر تصمیمات مراجع دولتی به سراغ وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری بروند. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که وکلای مشغول در این زمینه بهتر است علاوه بر داشتن علم کافی، تجربه های موفقی در رابطه با دعاوی اداری داشته باشد. گروه وکلای پایتخت  یکی از موسسات حرفه ای در این زمینه است که می تواند توانایی های خاصی در حل مشکلات و تخلفات اداری و دولتی داشته باشد.

بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری

وقتی از بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری صحبت می‌کنیم، منظورمان وکیلی بوده که دارای سال‌ها تجربه و مهارت در این زمینه است و موفقیت‌های زیادی را در کارنامه دارد. از آنجایی که تجربه شما از طرح دعوی بر علیه سازمان‌ها و ارگان‌های اداری و اجرایی برای چنین وکیلی آشنا است، می‌تواند راهنمایی‌های ارزشمندی را به شما بدهد تا با بهره مندی از آن احتمال بیشتری در کسب موفقیت در دادگاه داشته باشید.

وکیل تبدیل وضعیت دیوان عدالت اداری

گاهی اوقات بنا به دلایلی مانند عدم تبدیل وضعیت کارمند، می توان به مراجعی مانند دیوان عدالت اداری شکایت کرد. در چنین شرایطی باید از وکیل تبدیل وضعیت دیوان عدالت اداری کمک گرفت. متاسفانه مشکل عدم تبدیل وضعیت در ارگان ها و سازمان های متعددی اتفاق می افتد و دلیل آن هم اغلب به بار مالیاتی برای سازمان یا ارگان مربوطه بر می گردد.

وکیل تبدیل وضعیت دیوان عدالت اداری

تبدیل وضعیت برای چه افرادی قابل اجرا است؟

برخی از کارمندان ادارات و نهادها به صورت غیر رسمی و قراردادی مشغول به خدمت رسانی هستند؛ به همین دلیل در راستای بهره مندی از بیمه و سایر مزایا درخواست تبدیل وضعیت خود از قراردادی به رسمی را دارند. در برخی مواقع با چنین درخواستی موافقت می شود؛ اما متاسفانه گاهی اوقات نیز مورد قبول قرار نمی گیرد که در چنین شرایطی کارمند می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تبدیل وضعیت به چه صورت هایی انجام می پذیرد؟ این موضوع به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به آنها اشاره کرده و بررسی خواهیم کرد که چرا نیاز به وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری داریم.

  1. قراردادی به پیمانی

کارمند قراردادی همانگونه که از نامش پیداست، به صورت قراردادهایی با مدت زمان مشخص با سازمان یا نهاد مربوطه همکاری می کند. در صورت اتمام قراداد، ممکن است سازمان یا نهاد مذکور بنا به دلایل مختلفی به تمدید قرارداد تمایلی نداشته باشد. به همین دلیل، این دسته از کارمندان امنیت شغلی ندارند و درخواست تبدیل وضعیت بهترین گزینه پیش روی آنها خواهد بود.

  1. پیمانی به رسمی آزمایشی

کارمند نیمه رسمی یا پیمانی، به صورت موقت و طی مدت زمان مشخصی با اداره یا سازمان خاصی کار می کند و دارای بیمه نیز خواهد بود. در صورت به پایان رسیدن قرارداد، چنانچه کارمند وظایف خود را به درستی انجام داده و عملکرد خوبی داشته باشد، سازمان یا نهاد مربوطه می تواند قرارداد را با وی تمدید کرده و یا او را به عنوان کارمند رسمی استخدام کند. اما در این نوع همکاری نیز امکان دارد سازمان مربوطه با ادامه کار یا رسمی شدن وی موافقت نکند که برای حل این مشکل، کارمند پیمانی می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و از وکیل تبدیل وضعیت دیوان اداری کمک بگیرد.

اما چرا پیشنها می کنیم که به سراغ وکیل بروید؟ ممکن است کارمندی که درخواست تبدیل وضعیت دارد، دارای شرایط تبدیل وضعیت نباشد؛ به همین دلیل وکلای متخصص در این زمینه می توانند او را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دعاوی کمیسیون ماده 100

وکیل تبدیل وضعیت دیوان اداری

دعاوی کمیسیون ماده 100 به قوانین شهرداری بر می گردد که طبق آن؛ مالکین اراضی و ملک ها قبل از آغاز هر گونه ساخت و ساز و عملیات عمرانی باید از شهرداری پروانه اخذ کنند. البته این ماده شامل اراضی حریم شهر و محدوده آن خواهد شد. در صورت سرپیچی از این قانون، شهرداری می بایست با کمک ماموران خود از هرگونه فعالیت عمرانی در این محدوده ها جلوگیری نماید. با وجود تعاریف فوق، در صورت بروز تخلف در حوزه ساخت و ساز وظیفه کمیسیون ماده 100 شروع می شود.

اما شاید این تصور برای شما پیش آمده باشد که در صورت بروز تخلف، شهرداری دست به تخریب ملک یا فعالیت های عمرانی شخص متخلف خواهد زد؛ در صورتی که این گونه نیست و وظیفه شهرداری فقط جلوگیری از ادامه عملیات ساخت و ساز خواهد بود. بنابراین، صدور رای نهایی بر عهده هیئت عمومی دیوان عدالی کمیسیون ماده 100 می باشد. در ادامه می خواهیم تخلفاتی که صدور رای آنها بر عهده کمیسیون ماه 100 است را بررسی کنیم.

  • ساختن هرگونه بنا بدون مجوز
  • ورود به معابری که متعلق به شهر است
  • هرگونه تغییر کاربری که مجاز نباشد
  • ساخت پارکینگ فاقد استفاده یا عدم ساخت پارکینگ
  • هرگونه ساخت و ساز خارج از چارچوب مفاد پروانه
  • رعایت نکردن اصول فنی، مهندسی، بهداشتی در فعالیت های ساخت و ساز
  • بروز هرگونه تخلف از جانب ناظر ساختمان

رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دعاوی کمیسیون ماده 100 معمولا کتبی خواهد بود و از آنجا که شاکی پرونده شهرداری است، به صورت غیرحضوری می باشد. اما هیچ ممانعتی از حضور ذینفع به عمل نخواهد آمد.

وکیل کمیسیون ماده 100

با توجه به شرایط گفته شده، در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چرا نیاز به وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری داریم؟ این نکته را به خاطر داشته باشید که نظارت بر اجرای اصول فنی، مهندسی، بهداشتی و موارد مشابه بر عهده مهندس ناظر ساختمان است. وی می بایست بر تمامی ابعاد گفته شده در نقشه ها، پروانه و محاسبات فنی گفته شده تسلط داشته و اجرای آن ها را به خوبی پیش ببرد. در پایان نیز باید گواهی کند که کار مطابق با اصول گفته شده پیش رفته است.

اما در صورتی که مهندس ناظر این گواهی را ارائه نداده و یا تخلفات را به موقع گذارش نکند و بر اساس تبصره یک ماه 100 رای بر تخریب ساختمان صادر گردد، شهرداری وظیفه منعکس کردن آن به نظام معماری و ساختمانی را بر عهده خواهد داشت. در صورت بروز چنین شرایطی، می توان از وکیل کمیسیون ماده 100 کمک گرفت و رای نهایی با توجه به میزان تخلف، متفاوت خواهد بود.

شکایت از رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

شکایت از رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا امکان شکایت از رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری وجود دارد؟ بله تا 10 روز پس از صدور رای می توان به آن اعتراض کرد. سپس رای صادر شده دوباره در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد و فراموش نکنید که این رای لازم الاجرا است. پیگیری آن نیز کتبی وغیرحضوری بوده و تنها شهرداری باید حضور داشته باشد.

کمیسیون تجدید نظر ماده 100

کمیسیون بدوی و تجدید نظر، اجزای کمیسیون ماده 100 هستند که اعضای این دو متفاوت خواهند بود. بنابراین، رای ابتدا از کمیسیون بدوی صادر شده و اگر طی فرصت 10 روزه به آن اعتراض شود، در کمیسیون تجدید نظر بررسی خواهد شد که رای آن لازم الاجرا می باشد. البته لازم الاجرا بودن به این معنا نیست که دیگر فرصت اعتراض وجود ندارد؛ به رای صادر شده از کمیسیون تجدید نظر نیز می توان اعتراض کرد و برای این کار 3 ماه فرصت دارید. در صورت شکایت از رای کمیسیون ماده 100، پرونده به دیوان عدالت اداری فرستاده می شود.

از آنجا که افراد غیرمتخصص نسبت به تنظیم دفاعیه برای دیوان عدالت اداری دانش کافی ندارند، حضور یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در چنین پرونده هایی کمک به سزایی خواهد بود و به یاد داشته باشید که وکلای فعال در این زمینه، بهتر است علاوه بر دانش کافی، آراء موفقی در سابقه خود داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو پرونده را پیش ببرند.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم که نقش وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری در دعاوی را شرح دهیم و همچنین در رابطه با قوانین کمیسیون ماده 100 اطلاعات مختصر و مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با توجه به مطالب گفته شده، هم در پرونده های تبدیل وضعیت کارمندان و هم در صدور رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دعاوی کمیسیون ماده 100 حضور یک وکیل متخصص و کاربلد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چراکه چنین وکلایی نسبت به تمامی ابعاد مربوطه دانش و آگاهی کافی را دارند و با کمک آنها می توان شانس بیشتری در رسیدن به نتیجه مطلوب داشت.

بر اساس کمیسیون ماده 100 ؛ هرگونه ساخت و ساز و فعالیت عمرانی باید با اخذ پروانه از سوی شهرداری انجام شود که در غیر این صورت، شهردای موظف به جلوگیری از عملیات ساخت و ساز خواهد بود. اما رای نهایی از جانب کمیسیون ماده 100 صادر می گردد. در این میان، مهندس ناظر نیز وظیفه نظارت بر اجرای پروژه و اجرا شدن بندها و قوانین نقشه ها، پروانه و اصول فنی را خواهد داشت.

آراء صادر شده در کمیسیون ماده 100 قابل اعتراض و شکایت هستند که برای اعتراض به رای اولیه که در کمیسیون بدوی صادر می شود، 10 روز فرصت داشته و در صورت اعتراض، رای از جانب کمیسیون تجدید نظر صادر می شود. چنانچه به رای کمیسیون تجدید نظر نیز اعتراض دارید، سه ماه فرصت خواهید داشت تا شکایت خود را ثبت کرده و پرونده به دیوان عدالت اداری فرستاده شود.

چرا باید به گروه وکلای پایتخت  مراجعه کنید؟

بدون شک تمامی موارد عنوان شده راه موفقیت را برای شما هموار می سازد اما این که در چه زمانی از کدام نکته و راه حل استفاده نماییم خود می تواند تاثیر زیادی در برد شما داشته باشد از این رو پیشنهاد می کنیم با مراجعه به گروه وکلای پایتخت  از مزایای این موسسه استفاده کنید. این مجموعه از دپارتمان های جداگانه تشکیل شده و با مطالعه مفاد اولیه پرونده شما، پرونده را به بخش تخصصی موسسه ارجاع می دهند و می توانید مطمئن باشید که بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا