دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژی

کاربردهایی شگفت انگیز کلید حرارتی و بیمتال اشنایدر که تا کنون نمی دانستید

کلید حرارتی و بیمتال اشنایدر از کاربردی ترین و ضروری ترین ابزارها در دنیای صنعت برق هستند که با نگاهی به اطراف خودمان طبیعتا می توانیم با کلید های حرارتی و بیمتال های مختلفی روبرو شویم چرا که در خانه ها و اداره ها از این وسیله های کاربردی استفاده شده است . این ابزارها بسیار کاربردی هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند .

 بیمتال و کلید حرارتی اشنایدر تجهیزات حفاظتی برای مدارها می باشند که از موتور در برابر اضافه بار محافظت می کنند.به طور کلی تمامی صنایع برای کنترل فرایند و تولیدشان به موتورهای الکتریکی نیاز دارند به همین دلیل لازم و ضروری است که موتورها حتما ایمن شوند به منظور اطمینان از عملکرد موتورها استفاده از تجهیزاتی مانند کلید حرارتی و بیمتال لازم می باشد .در ادامه قصد داریم شما را با تمامی کاربردهای کلید حرارتی و بیمتال آشنا کنیم .همراه ما باشید.

کاربردهای  کلید حرارتی اشنایدر

کاربردهای کلید حرارتی اشنایدر

همانطور که گفتیم کلید حرارتی یا همان MPCB   که مخفف Motor Protection Circuit Breaker می باشد قطع کننده های مدار هستند و یکی از وسایل حفاظت الکتریکی تخصصی می باشند. اگر دقت کنید از نام آنها مشخص است که به طور خاص برای موتورهای الکتریکی طراحی شده است. از موتورهای الکتریکی در صنایع متفاوت بسیار استفاده می شود  ، بنابراین محافظت کافی از آنها با MPCB حائز اهمیت است. موارد زیر تنها چند نمونه از دستگاه هایی است که توسط موتورهای الکتریکی در ساختمان های تجاری و صنعتی به حرکت در می آیند:

  • تهویه مطبوع پشت بام، چیلر، کمپرسور، پمپ حرارتی و برج خنک کننده.
  • فن های استخراج و تزریق و همچنین واحدهای هواساز.
  • سیستم های پمپاژ آب
  • آسانسور و سایر وسایل بالابر.
  • تسمه نقاله صنعتی و سایر ماشین آلات مورد استفاده در فرآیندهای تولید.

در تمام ساختمان های صنعتی و تجاری که دارای موتورهای الکتریکی هستند، کلید حرارتی اشنایدر نقش کلیدی برای حفاظت الکتریکی دارد.

کلید حرارتی اشنایدر چندین عملکرد دارد که به آن اجازه می دهد منبع الکتریکی ایمن برای موتورها فراهم کند که آنها عبارت اند از :

  1. محافظت در برابر خطاهای الکتریکی مانند اتصال کوتاه که ​​می تواند هر گونه خطای الکتریکی را که کمتر از ظرفیت شکست آن باشد، قطع کند.
  2. محافظت در برابر اضافه بار موتور، زمانی که یک موتور جریان الکتریکی را برای مدت طولانی خود عبور می دهد. کلید حرارتی اشنایدر ایمنی را فراهم می کند تا موتور در براربر اضافه بار آسیب نبیند . البته این نکته را باید بدانید که حفاظت از اضافه بار معمولاً در MPCB قابل تنظیم می باشد.
  3. محافظت در برابر عدم تعادل فاز و افت فاز. که در هر دو شرایط ذکر شده می توانند به موتور سه فاز آسیب جدی وارد کنند، بنابراین کلید حرارتی اشنایدر به محض تشخیص عیب، موتور را قطع می کند.
  4. کلید حرارتی اشنایدر بلافاصله پس از اضافه بار تأخیر حرارتی به وجود می آورد تا  از روشن شدن مجدد موتور جلوگیری کند و به موتور زمان می دهد تا خنک شود چون موتوری که بیش از حد گرم شده باشد در صورت روشن شدن مجدد می تواند برای همیشه آسیب ببیند و دیگر قابل استفاده نباشد.
  5. سیگنال دهی خطا از دیگر کاربردهای کلید حرارتی اشنایدر می باشد . اکثر مدل های این دارای یک صفحه نمایش LED هستند ، هر زمان که MPCB خاموش شود این LED  روشن می شود. این یک نشانه بصری برای مشتری است مبنی بر اینکه یک خطا رخ داده است و فرد متوجه می شود  تا زمانی که عیب برطرف نشود، موتور الکتریکی نباید دوباره وصل شود.
  6. اتصال مجدد خودکار نیز در برخی از مدل‌های MPCB وجود دارد که بعد از اینکه موتور خنک شد پس از آن موتور به طور خودکار راه‌اندازی مجدد می‌شود.

موتورهای الکتریکی تجهیزات گران قیمتی هستند، بنابراین نقش کلید حرارتی اشنایدر در موتورهای الکتریکی بسیار مهم است. اگر یک موتور به درستی محافظت نشده باشد، ممکن است نیاز به انجام تعمیرات پرهزینه یا حتی تعویض کامل تجهیزات باشد. یک موتور الکتریکی که با کلید حرارتی اشنایدر محافظت می شود عمر مفید بسیار بیشتری خواهد داشت.تا این قسمت تمامی کاربردهای MPCB را برای شما شرح دادیم در ادامه می خواهیم کاربرد های بیمتال اشنایدر را برای شما بازگو کنیم.

کاربردهای بیمتال اشنایدر

کاربردهای بیمتال اشنایدر

دومین تجهیز با ارزش برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار، بیمتال اشنایدر می باشد که اساس کار این بیمتال ها بر اساس اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز است. این فلزات می تواند شامل مس، فولاد یا برنج باشد که یکی از این فلز ها باید حساسیت حرارتی پایینی داشته باشد و دیگری حساسیت حرارتی بالایی داشته باشد. بیمتال اشنایدر برای مقاصد مسکونی و همچنین تجاری استفاده می شود.بسیاری از فرآیندهای خانگی و صنعتی به بیمتال اشنایدر متکی هستند. بیمتال اشنایدر را می توان در بسیاری از کلیدهای کنترلی ، قطع کننده های مدار و لوازم الکتریکی یافت آنها معمولا در موارد زیر استفاده می شوند:

  • دستگاه های تهویه مطبوع
  • ترموستات ها
  • دستگاه های کنترل
  • بخاری
  • کوره ها
  • پالایشگاه ها

متوجه شدید که بیمتال اشنایدر کاربردهای بسیاری دارد همچنین از مزیت های این تجهیز می تواند به هزینه ی نسبتا پایین و طراحی قوی آن اشاره کرد.از بیمتال اشنایدر می توان برای تشخیص و اندازه گیری تغییرات دما نیز استفاده کرد.

ممکن است سوالی برای شما پیش بیاید که کاربرد نوار بیتال اشنایدر در زندگی روزمره ما چیست؟ بیمتال اشنایدر در زندگی روزمره برای تشخیص گرما استفاده می شود، مانند آلارم های آتش نشانی و ترموستات ها. ترموستات ابزار کوچکی است که در لوازم خانگی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد تا در هنگام گرم شدن بیش از حد دستگاه به طور خودکار خاموش شود به طور مثال در زودپزها ، کتری برقی و … از بیمتال اشنایدر استفاده می کنید.

خرید از نمایندگی معتبر

دوستان عزیز ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید حال که اهمیت کلید حرارتی و بیمتال را دانستید و متوجه شدید که وجود این دو وسیله در موتورها مهم است احتمالا می خواهید آن را تهیه کنید به شما توصیه می کنیم برای اینکه محصولات درجه یک و اصل را داشته باشید از نمایندگی های معتبر تجهیزات الکتریکی مورد نیاز خود را خریداری کنید یکی از نمایندگی های معتبر “تهران اشنایدر” می باشد که از یکی از بزرگترین نمایندگی های شرکت اشنایدر در ایران، می باشد و شما می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

یک دیدگاه

  1. من بی متال اشنایدرو از تهران اشنایدر خریدم و راضی بودم قیمت بیمتال فوق العاده بود و کیفیت خوبی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا