دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تجهیزات منزل

چطور کیفیت تصویر را در تلویزیون بیشتر کنیم؟

امروزه، تکنولوژی ساخت تلویزیون‌ها بسیار پیشرفت کرده و این جعبه‌های جادویی برنامه‌های مورد علاقه ما را با بهترین کیفیت ممکن نشان می‌دهند. اما در عین حال باز هم کسانی هستند که، از کیفیت این تصاویر راضی نبوده و به دنبال راهی برای افزایش آن هستند. اگر شما هم در این دسته قرار داشته و می‌خواهید کیفیت تصویر را در تلویزیون بیشتر کنید با  سامانه خدمات و تعمیرات آنلاین آچارباز همراه باشید.

 مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون در خانه و فروشگاه

تلویزیون ال جی خریده باشید یا سامسونگ، بعد از نصب آن در خانه، متوجه خواهید شد که کیفیت تصاویر با آنچه که در فروشگاه بوده بسیار تفاوت دارد. گاهی اوقات تصور این است که حتما تلویزیونی که خریده ایم خراب است و یا برای تنظیمات بهتر نیاز به تعمیرات تخصصی تلویزیون دارید.

حقیقت این است که فروشندگان برای جلب نظر شما، دمو‌ها و فیلم‌های خاصی که کمپانی سازنده دستگاه با بهترین کیفیت تهیه کرده است را، با بالاترین رزولوشن به نمایش در می‌آورند. این تلویزیون‌ها با رزولوشن، نور و رنگ مناسبی که دارند روی خریدار تاثیر گذاشته و فروش را بالا می‌برند. با این توضیحات بهتر است خرید تلویزیون را، براساس کیفیتی که از دستگاه در فروشگاه می‌بینیم انجام ندهیم. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود، کیفیت تصاویر در تلویزیون افزایش یابد، کالیبره کردن دستگاه است. کالیبره کردن تلویزیون، برای افزایش دقت آن در نشان دادن تصاویر کاری ضروری است. کامپیوتر، لپ تاپ و یا حتی سینمای خانگی با این پروسه کیفیت تصاویر را بهتر از قبل نشان می‌دهند.

نوشته های مشابه

تنظیمات پیشفرض را تغییر دهید

در تمامی تلویزیون‌ها مجموعه‌ای از تنظیمات پیشفرض وجود دارد که، برای کارکرد کلی دستگاه اعمال شده‌اند.

پس اگر تغییری در این تنظیمات پیش فرض‌ ندهید، دستگاه در حالت تنظیمات کارخانه باقی خواهد ماند. همانطور که اشاره کردیم، این حالت‌ها به صورت کلی تنظیم شده‌ و مناسب تمامی برنامه‌های پخش شده از دستگاه نبوده و نمی‌توانند آن‌ها را به بهترین کیفیت نشان دهند. در این شرایط بهتر است، با تغییر تنظیمات استاندارد و کارخانه‌ای تلویزیون، کیفیت تصاویر را افزایش دهید.

تغییر نور پشتی، کانتراست، میزان درخشندگی تصویر و میزان رنگ برخی از تنظیماتی که است که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

البته به یاد داشته باشید که، کم یا زیاد کردن غیر اصولی تنظیمات نیز، می‌تواند باعث کاهش کیفیت تصاویر شود. به عنوان مثال در تنظیمات پیشفرض تلویزیون، شدت رنگ روی 50 درصد قرار دارد. اگر از میزان شدت رنگ بکاهیم، رنگ‌ها به صورت سیاه و سفید در می‌آیند. اگر این عدد را افزایش دهیم، رنگ‌ها نارنجی و قرمز شده و کیفیت از بین می‌رود.

افزایش رزولوشن، افزایش کیفیت

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در تلویزیون، که می‌تواند باعث افزایش قیمت دستگاه نیز شود رزولوشن است. رزولوشن به معنای، تعداد پیکسل‌های موجود در یک صفحه نمایش بوده و هر چه مقدار آن بیشتر باشد دقت تصویر نیز بیشتر می‌شود.

به طور کلی در تلویزیون‌ها دو نوع رزولوشن 1080p و 1080i وجود دارد. تعداد پیکسل این دو رزولوشن گفته شده باهم برابر بوده و 1920 در 1080 است اما یکسری تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. در رزولوشن 1080p سرعت انتقال داده‌ها، بسیار بیشتر از رزولوشن 1080i است. پس اگر طرفدار فیلم‌های اکشن هستید و یا دوست دارید با بازی‌های جذاب تلویزیون هوشمند سرگرم شوید، باید رزولوشن را در حالت 1080p قرار دهید. زیرا این محتوا‌ها در حالت 1080i کمی تار و محو نشان داده خواهند شد.

تصویر تلویزیون

 

Sharpness را بالا ببرید

آسان‌ترین راه، برای بالا بردن کیفیت تصاویر تلویزیون، تغییر تنظیمات مربوط به Sharpness است. Sharpness که به معنای وضوح تصویر بوده، در واقع وضوح کنتراست تصاویر را بالا می‌برد. این قابلیت میزان لبه‌دار بودن و تیزی تصویر را در تلویزیون تنظیم کرده و آن‌ها را واضح‌تر نشان می‌دهد. هرچه شارپنس کم شود، گوشه‌های تصویر تار و مات بوده و کیفیت پایین می‌آید.

Sharpness اغلب اوقات باعث افزایش کیفیت تصاویر می‌شود، اما استفاده بیش از حد از آن نیز می‌تواند باعث عدم شفافیت تصویر و در نهایت منجر به خسته شدن چشم شود.

کیفیت بیشتر تصویر با حالت مود Gaming  و Sport

Gaming و Sport دو مودی هستند که روی بیشتر تلویزیون‌ها وجود داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند تصاویر صاف و با کیفیتی بسازد. این مودها با افزایش سرعت انتقال داده‌ها و دقت در حرکات تصاویر، مانع از محو و مات شدن آن شده و جزئیات را بهتر نشان می‌دهند. برای استفاده از این مود‌ها، وارد بخش تنظیمات دستگاه و سپس تنظیمات تصویر شده و یکی از این دو حالت را انتخاب کنید.  

گاهی با بدون اعمال این تنظیمات، متوجه می‌شوید که رنگ تصاویر قرمز و یا سبز شده‌اند. در چنین شرایطی تنظیمات دستگاه شما دچار مشکل نشده‌اند، بلکه این تلویزیون شما است که نیاز به تعمیر پیدا کرده است. در چنین شرایطی، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به پنل دستگاه، آن را خاموش کرده و برای تعمیر تلویزیون اقدام کنید.

شما می‌توانید برای رفع ایراد تلویزیون و تعمیر سینما خانواده، از سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز استفاده کنید تا دستگاه در اسرع وقت تعمیر و عیب یابی شود. این سامانه به شما در جهت رفع تمامی مشکلات در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آنلاین در کمترین زمان کمک خواهد کرد.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا