دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آنچه باید در مورد بیت کوین بدانید!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بدون شک شما هم از بازار ارزهای دیجیتال آگاه هستید و راجب آن چیزهای بسیار زیادی شنیده اید. پادشاه یا ملکه اصلی این ارزها بیت کوین نام دارد و همانطور که می دانید بازار خرید و فروش بیت کوین این روزها حسابی داغ است.

اما اگر راجب آن چیزی نمی دانید اصلا نگران نباشید، در این مقاله از https://arzinja.info  قرار است که از سیر تا پیاز نحوه عملکرد تا اهمیت خرید و فروش بیت کوین را برای تان شرح دهیم.

ارز دیجیتال یا cryptocurrency چیست؟

شاید برای شروع بهتر باشد که اصلا بدانید ارز دیجیتال چیست و چه استفاده ای دارد. ارز دیجیتال در واقع شکل دیگری از پول محسوب می شود که به صورت دیجیتال و بر پایه علم رمزنگاری می باشد که از طریق مصرف برق به شدت بالا تولید شده و به وجود آمده اند.

این ارزهای دیجیتالی حاصل محاسبات پیچیده ریاضی و رمز گذاری هایی با رایانه های قوی هستند.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال که آن ها را از سایر ارزهای معمولی متفاوت می کند، غیر متمرکز بودن آن هاست. منظور از غیر متمرکز بودن این است که این ارزها هیچ گونه پشتوانه بانکی یا سازمانی ندارند و در واقع به طور کامل توسط مردم کنترل می شوند، بنابراین معمولا تورمی ندارند.

شما می توانید به راحتی ارزهای دیجیتال را بدون هیچ واسطه ای برای فرد دیگری ارسال کنید و در این راه هیچ نیازی به حساب های بانکی یا خدمات سازمانی نخواهید داشت.

کریپتوکارنسی ها به روش ها و راه های متفاوتی تولید می شود. برخی از آن ها به صورت ماین شده از قبل روی شبکه وجود دارند و بعضی از آن ها هم مثل بیت کوین با روند استخراج یا اصطلاحا ماینینگ ایجاد می شوند.

فناوری بلاک چین چیست؟

اکثر کریپتوکارنسی ها از فناوری به نام بلاک چین استفاده می کنند که این ویژگی به شما این قابلیت را می دهد که بتوانید بدون توجه به حضور یا عدم حضور افراد در شبکه، تراکنش تمام آن ها را ببینید.

چرا ارز دیجیتال؟

یکی از مشکلات اصلی موجود در سیستم های ارزی متمرکز، مشکل اعتماد به شخص سومی مانند نهادها یا بانک ها برای دخیره و نگهداری پول های تان است. با استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، مشکل اعتماد و تقلب در ارزها برای نخستین بار حل شد.

بنابراین دیگر نیازی به وجود سیستم های بانکی برای انتقال و نگهداری ارز احساس نمی شد و ارزهای دیجیتال انقلاب بزرگی در صنعت مالی و بانکی به شمار آمدند.

بیت کوین، ملکه اصلی ارزهای دیجیتال

بیت کوین از دسته قدیمی ترین کوین هایی محسوب می شود که شهرت آن زبان زد همه شده است. در واقع بیت کوین از محرک های اصلی محسوب می شد تا جریان متمرکز سازی پول با سیستم غیر متمرکز جایگزین شود.

این ارز دیجیتال بیش از ده سال پیش برای اولین بار در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته و عرضه شد و هم چنان بعد از گذشت سال ها هنوز هم در رتبه اول ارزهای دیجیتال قرار دارد و محبوبیتش را حفظ کرده است.

جالب است بدانید که ماهیت این فرد همچنان ناشناخته است و هیچ اطلاعاتی از او منتشر نشده  که احتمالا به دلایل امنیتی و جانی صورت گرفته زیرا بیت کوین به اندازه ای محبوب شده است که بتواند سیستم مالی و بانکی قدیمی را کاملا متحول کند و رقیب اصلی آن باشد.

شما با وجود بیت کوین می توانید از آن برای خریدها یا سفارشات آنلاین استفاده کنید و به علاوه  بتوانید روی آن برای برنامه های آینده یا سرمایه گذاری های طولانی مدت، حساب کنید.

شما با استفاده از این ارز دیجیتال قادر خواهید بود تا بدون هیچ محدودیتی در سراسر جهان خرید کنید یا نقل و انتقالات انجام دهید.

ارز دیجیتال بیت کوین

گروه ها و دسته های حاضر در سیستم بیت کوین

استخراج کننده ها یا ماینرها: افرادی هستند که وظیفه تولید و استخراج بیت کوین را بر عهده دارند.

توسعه دهنده ها یا developer ها: این گروه از افراد غالبا  برنامه نویس ها و داوطلبانی هستند که برای بهبود و توسعه بخش نرم افزاری بیت کوین فعالیت می کنند.

نود های شبکه: در واقع همان ابزار و دستگاه هایی هستند که به شبکه اتصال دارند.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

احتمالا شرح دادن نحوه خرید و فروش بیت کوین یا انتقال آن با مثال، برای درک مفهومش خیلی راحت تر باشد بنابراین با ذکر یک مثال آن را برای تان توضیح می دهیم.

تصور کنید که شما قصد دارید تراکنشی در شبکه انجام دهید و دو واحد بیت کوین برای دوست تان ارسال کنید. در اینصورت شما باید به عنوان اولین قدم درخواست تان را به شبکه ارسال کنید.

نود ها یا دستگاه هایی که در بخش قبلی توضیح دادیم، درخواست شما را دریافت کرده و آن را به سایر نودهای اطراف شان ارسال می کنند و همزمان صحت و درستی تراکنش شما را آنالیز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا