دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

آموزش پارک دوبل برای افراد مبتدی و خانم ها

به گزارش مجله پروماگ و به نقل از آذین بلاگ ، پارک دوبل چیست؟ پارک دوبل یا همان پارک موازی یا به انگلیسی Parallel Park یک تکنیک است که در آن خودرو به صورت موازی با جاده و در خط با سایر خودروهای پارک شده قرار می‌گیرد و همچنین به سمتی کهجریان ترافیک در آن جانب جاده جاری است، رو به روی جاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار، شما خودروی خود را موازی با خودروی جلوی فضای پارک کردن قرار می‌دهید و به آرامی عقب می‌روید تا وارد فضای پارک شوید. پارک دوبل کمی پیچیده است و نیاز به تمرین دارد، اما هیچ دلیلی برای عصبانیت از این مهارت رانندگی وجود ندارد

پارک دوبل ممکن است برای برخی رانندگان کمی سخت باشد. با این حال، این یک مهارت قابل دستیابی است. با کمی تمرین و تکنیک‌های مناسب، می‌توانید یک حرفه‌ای در پارک کردن موازی شوید. در راهنمای ۵ مرحله ای زیر، ما فرآیند پارک دوبل را به چند مرحله آسان تقسیم کرده‌ایم که می‌تواند به شما در فراگیری هنر پارک کردن موازی کمک کند. آماده هستید؟

مرحله 1: یافتن مکان مناسب

وقتی به دنبال یک مکان برای پارک دوبل هستید، اولین چیزی که باید اطمینان حاصل کنید این است که هیچ محدودیتی برای پارک وجود ندارد. بعد از این که این موضوع را بررسی کردید، به دنبال یک منطقه باشید که حداقل 1.5 برابر طول خودروی شما باشد. گاهی اوقات مکان‌ها بسیار تنگ هستند و ممکن است به شما فضای کافی برای حرکت ندهند که می‌تواند منجر به تصادف شود، بنابراین یک مکان انتخاب کنید که خودروی شما به راحتی بین دو خودروی دیگر جا بیفتد.

مرحله 2: راهنما زدن و قرارگیری خودرو

به آرامی به محل پارک نزدیک شوید و قصد پارک کردن موازی خود را با روشن کردن چراغ های هشدار نشان دهید. سپس، خودروی خود را با خودروی جلوی فضای خالی هم‌خط کنید و حدود 60-90 سانتیمتر فضای خالی بین آنها را رها کنید.

مرحله 3: عقب رفتن و چرخیدن

خودروی خود را به عقب ببرید و به آرامی شروع به عقب راندن کنید. به طور مکرر در آینه دید عقب و آینه‌های جانبی خود نگاه کنید تا مطمئن شوید خودرو یا عابرین دیگری نیستند. وقتی که عقب خودروی شما با بامپر خودروی جلوی شما همخط می‌شود، بازوی فرمان را به سمت کنده بچرخانید. همچنین، هنگامی که ادامه می‌دهید به عقب بروید، فرمان خودروی خود را به آرامی راست کنید وقتی که جلوی خودروی شما به بامپر خودروی دیگر نزدیک نیست.

مرحله 4: تنظیم و پایان دادن به پارک

تا زمانی که خودروی شما تقریباً موازی با کنار جاده شود، به عقب ادامه دهید. فقط به خاطر داشته باشید که فاصله مناسبی بین خودروی شما و کنار جاده بگذارید، تا حدوداً 15 تا 20 سانتیمتر، تا امکان باز کردن در راحت‌تر شود. وقتی که احساس راحتی در موقعیت خودروی خود داشتید، به حالت پارک بروید، موتور را خاموش کنید و در صورت نیاز دسته ترمز را فعال کنید.

مرحله 5: بررسی موقعیت نهایی

لحظه‌ای برای بررسی موقعیت خود در فضای پارک در نظر بگیرید و مطمئن شوید که شما از کنار جاده خیلی دور یا خیلی نزدیک نیستید. همین انتهای کار است.

پارک دوبل در ابتدا ممکن است کمی چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما با تمرین، می‌توانید به صورت طبیعی مسلط شوید. امیدواریم که این راهنمای آسان 5 مرحله‌ای به شما کمک کند تا در مواقع نیاز به پارک کردن موازی یا فقط به ارائه مهارت‌های پارک کردن خود بتوانید از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که صبور باشید، شما موفق خواهید شد.

نکات پارک کردن

بسیاری از رانندگان، پارک دوبل را به عنوان سخت‌ترین بخش رانندگی می‌دانند. با این حال، با تمرین مناسب و قضاوت صحیح درباره فواصل و زوایا، می‌توانید به درستی پشتیبانی کنید.

بعضی از وسایل نقلیه دارای امکانات ایمنی اضافی مانند دوربین‌های پشتیبان و سنسورهای تشخیص مسافت هستند که به راننده کمک می‌کنند تا به آسانی پشتیبانی کند. حتی برخی وسایل نقلیه قادرند (در شرایط خاص) به صورت خودکار پارک شوند. اما پیش از هر پشتیبانی، شما باید همواره هوشیار باشید و منطقه پشت وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. به عنوان راننده، شما نهایتاً مسئول عملکرد ایمنی وسیله نقلیه خود هستید. دستورالعمل‌های گفته شده کلی است و شما باید آنها را با توجه به شرایط خاص خود تنظیم کنید. تمرین همواره راهی صحیح برای یادگیری است.

نکات پارک کردن روی تپه:

پس از پارک کردن روی تپه، مطمئن شوید که دسته ترمز خودرو را بکشید. دنده را در حالت پارک قرار دهید (یا در صورت داشتن دنده دستی، دنده یک قرار دهید). چرخ‌ها را به سمت کنده یا کنار جاده بچرخانید، تا از ورود خودرو به جریان ترافیک جلوگیری کند.

راهنمای خارج شدن از پارک دوبل:

برای خارج شدن از فضای پارک دوبل، مطمئن شوید چرخ‌های خود را به صورت مستقیم چرخانده‌اید، به عقب حرکت کنید تا به خودروی پشت خود برسید.

شش مرحله برای ورود ایمن به جریان ترافیک:

  1. سر خود را به سمت راست بچرخانید و از پشت خودروی خود به دنبال عابران پیاده، دوچرخه سواران، موتورسواران و سایر خودروهایی که می‌توانند خطر ایجاد کنند، نگاه کنید.
  2. از آینه داخلی عقب مروری به خطرات پشت خودرو داشته باشید.
  3. قصد حرکت از فضای پارک خود به جریان ترافیک را با چراغ دادن اعلام کنید.
  4. آینه‌های جانبی خود را بررسی کنید تا از خودروها و عابران، دوچرخه سواران، اسکیت سواران، موتورسواران و سایر کاربران جاده آگاه باشید.
  5. سر خود را به سمت چپ بچرخانید و از طریق پنجره عقب از آن خارج شده و به آرامی به جلو حرکت کنید. مطمئن شوید که در ورود به جریان ترافیک قادر به اجتناب از خودرویی که در جلو پارک شده است، هستید.
  6. سر خود را به سمت چپ بچرخانید و از طریق پنجره عقب نگاهی به جریان ترافیک بیندازید و وقتی امن است، وارد خط جریان ترافیک شوید.

منبع: پارک دوبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا