دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

انواع اختلال بیش فعالی و نقص توجه در کودکان

بیش فعالی که رفتار و احساسات کودک را تحت تأثیر قرار می دهد برای یاد گرفتن مسائل جدید کودک را دچار مشکل می کند. انواع بیش فعالی کودکان وجود دارد که شامل نوع نقص توجه، تکانشی و ترکیبی خواهد بود. اینکه فرزندتان به کدام یک از انواع بیش فعالی کودکان مبتلا می باشد را با توجه به علامت هایی که دارند می توانید تشخیص دهید. این علامت ها باید طوری باشند که زندگی  کودک تحت تأثیر قرار بگیرد. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با انواع بیش فعالی کودکان خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

ارگوتراپیست حسینی سیانکی

انواع بیش فعالی کودکان

انواع بیش فعالی کودکان علامت هایی دارند که در طول زمان می توانند تغییر پیدا کنند و گاهی حتی تمام عمر زندگی کودک را تحت تأثیر قرار دهند. برای بهبود دادن این کودکان از دارو و رفتار درمانی میتوان کمک گرفت. همه انواع بیش فعالی کودکان چند خصوصیت مشترک دارند. در نوع بی توجه کودک در تمرکز ضعف دارد و حواس پرت می‌ باشد و مهارت برنامه ریزی ندارد.

در نوع تکانشگری کودک اهل ریسک کردن است و حرف دیگران را قطع می کند. در نوع ترکیبی کودک مدام صحبت می کند، ‌تکان می خورد و نمی تواند وظایفی که بر عهده اوست کامل کند. کلینیک تخصصی کاردرمانی و رفتاردرمانی دکتر حسینی سیانکی با بهره گیری از تیمی مجرب و کارآزموده انواع بیش فعالی کودکان را تشخیص می دهد و متناسب با پیشرفت بیماری و علائمی که وجود دارد بهترین درمان ها را برای آنها انجام می دهد.

بیش فعالی از نوع نقص توجه 

در بیش فعالی از نوع نقص توجه بیشترین علائمی که کودک نشان می دهد بی توجهی می‌ باشد. هر چند امکان مشاهده علائم بیش فعالی و تکانشی وجود خواهد داشت. علائمی که در این نوع بیش فعالی مشاهده می شود این است که این کودکان بیشتر احساس خستگی می کنند و در روی یک کار واحد به سختی می توانند تمرکز کنند. برای اینکه بخواهند یک کاری انجام دهند مداد، کاغذ و یا وسایل دیگرشان را دائم گم می کنند. 

وقتی حرف می زنید این طور به نظر می آیند که به حرف هایتان گوش نمی دهند. توجهی به جزییات ندارند و به راحتی دچار حواس پرتی می شوند. این کودکان برای اینکه دستورالعمل ها را دنبال کنند مشکل دارند. این کودکان برای پردازش کردن اطلاعات خیلی دقت کمی دارند و بسیار آهسته این کار را انجام می دهند. افکار خود را نمی توانندساماندهی کنند و اطلاعات جدید را به سختی یاد می گیرند. اگر کودکی بیش فعال از نوع بی توجه دارید نگران نباشید و از طریق مشاوره های مرکز تخصصی تشخیص بیش فعالی کودکان برای درمان کودکان خود اقدام کنید.

بیش فعالی از نوع نقص توجه

حالت تکانشی از انواع بیش فعالی کودکان

همانطور که گفته شد یکی از انواع بیش فعالی کودکان نوع تکانشگری می‌ باشد که این کودکان دارای علائم بی توجهی هستند اما آن را کنار سایر علامت ها نشان می دهند. این کودکان نمی توانند آرام بنشینند و دائم صحبت می کنند. این کودکان بی تاب هستند و آنها را دائم در حالت حرکت می بینید.  هر فعالیتی که آرام باشد برای آنها مشکل می باشد و نامناسب بودن پاسخ هایی که می دهند و نظراتی که دارند از نشانه های بارز این کودکان می باشد.

همچنین این کودکان نوبت را رعایت نمی کنند و هیچ توجهی به عواقب کارهایی که انجام می دهند ندارند. این کودکان بی قرار هستند و دائم به خودشان می پیچند و تکان می خورند. شی های مختلف را لمس و بازی می کنند حتی اگر ارتباطی با بازی آنها نداشته باشد. در این نوع از بیش فعالی کودکان کلاس درس را دچار اختلال می کنند و موجب بروز مشکل در یادگیری دانش آموزان دیگر می شوند. تمام تلاش کلینیک تخصصی ارگوتراپیست حسینی سیانکی بهبود رفتارها و احساسات این کودکان می‌ باشد و برای رسیدن به این منظور از متخصصین و ابزارهای به روزی استفاده می کنند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

حالت تکانشی از انواع بیش فعالی کودکان

کم توجهی-بیش فعالی ترکیبی 

یکی از انواع بیش فعالی کودکان نوع ترکیبی می باشد یعنی هم علامت کودکان بی توجه و هم کودکان تکانشی را خواهند داشت. این کودکان ممکن است طیف متفاوتی از علائم تکانشی یا کم توجهی را از خود نشان دهند. در کودکان بیش فعال مشکلاتی در خانه و مدرسه پیش خواهد آمد و بهتر است قبل از اینکه وارد مدرسه شوند از اقدامات درمانی کلینیک ارگوتراپیست حسینی سیانکی به منظور کاهش مشکلات استفاده شود. در صورتی که به موقع برای درمان این کودکان اقدام شود در سنین بالاتر مشکلات کمتری خواهند داشت و در زندگی و تحصیل موفق تر خواهند شد. در صورتی که هر یک از علائم را در کودک خود مشاهده کردید با شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت کنید.کم توجهی-بیش فعالی ترکیبی

تشخیص انواع بیش فعالی کودکان

برای تشخیص انواع بیش فعالی کودکان روش تستی ساده وجود ندارد و معمولاً قبل از اینکه کودک به ۷ سالگی برسد علائم را نشان می دهد. از آنجایی که برخی از علائم بیش فعالی با اختلالات دیگر مشابه می باشد متخصصان مرکز دکتر حسینی سیانکی ابتدا کودک را مورد معاینه قرار می دهند تا کودک اختلال خواب، افسردگی و یا اضطراب نداشته باشد.

در انواع کم توجهی- بیش فعالی از ۹ علامت اصلی کودک باید حداقل ۶ علامت را داشته باشد. برای کم توجهی- بیش فعالی ترکیبی کودک باید ۶ علامت بی توجهی و تکانشی را داشته باشد. همچنین این علائم باید ۶ ماه طول بکشند و  موجب اختلال در زندگی شوند. پرسنل کلینیک کاردرمانی و رفتاردرمانی با بررسی دقیق کودک  و زیر نظر گرفتن او، کمک گرفتن از آزمون های روانشناسی و پرسیدن یک سری سؤالات از والدین به شناسایی نوع اختلال خواهند پرداخت و درمان های لازم را شروع می کنند. در این مرکز شما می توانید از بهترین دکتر متخصص بیش فعالی کودکان جهت تشخیص این اختلال بهره ببرید.تشخیص انواع بیش فعالی کودکان

شدت علائم در انواع بیش فعالی کودک

در انواع بیش فعالی کودکان رفتارهایی وجود دارد که رایج می‌ باشد. ممکن است هر فردی چند علامت از رفتارهای ذکر شده را کم و بیش در زندگی خود تجربه کرده باشد و نمی توان گفت او بیش فعال است. زمانی میتوان کودک را بیش فعال دانست که این علائم کودک را در زندگی و یا تحصیل دچار مشکل جدی کرده باشد. علائم ممکن است حد متوسط یا شدید را داشته باشند که با توجه به محیط زندگی و شرایط روانی کودک شدتی از آن نشان داده خواهد شد. 

در حالت هایی که کودک خوشحال است و محیط مطابق میل او باشد علائم خفیفی نشان می‌ دهد و برعکس در محیط هایی که احساس تنش می کند علائم شدید را نشان می دهد. مرکز تخصصی درمان نقص توجه و بیش فعالی ضمن اقدامات درمانی مناسب با کودک از والدین می خواهد که محیط آرام و بدون تشنجی برای کودک فراهم کنند و با برقراری نظم در خانه موجب کاهش علامت های کودک خود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا