دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

جواهرات

7 روش جادویی برای تمیز کردن انگشتر نقره در منزل

نقره جزء متریال‌های مقاومی است که می‌تواند در اثر در تماس بودن با چربی و یا آلودگی‌های مختلف، سیاه شود. سیاه شدن انگشتر نقره به معنی خراب شدن آن نیست و می‌توان با تمیز کردن انگشتر نقره این سیاهی را برطرف کرد. تمیز کردن انگشتر نقره در منزل با روش‌های زیادی امکان‎پذیر است. فقط کافیست که با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با بهترین روش‌های تمیز کردن انگشتر با نگین عقیق و فیروزه و یا انگشترهای بدون نگین، آشنا شوید.

بهترین روش‌های تمیز کردن انگشتر نقره در منزل

انگشتر نقره به دلیل اینکه شباهت زیادی به انگشتر طلا سفید دارد، می‌تواند جایگزین خوبی برای طلا باشد. از طرفی قیمت خرید انگشتر نقره پایین‎تر بوده و افراد می‌توانند با صرف هزینه کمتر این انگشترها را با تنوع زیادی بخرند.

احتمالا شما هم یک انگشتر نقره نگین دار خریداری کرده‌اید و مدت زمان زیادی است که از آن استفاده می‌کنید. اما در حال حاضر شاهد سیاه شدن و کدر شدن انگشتر خود هستید. براق کردن انگشتر نقره نگین دار، امکان‎پذیر است. اما توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از بروز این مشکل، از روش‌های مناسبی کمک بگیرید. به طور مثال، انگشترهای نقره را از چربی و عرق پوست دور کنید تا شاهد کدر شدن آن‌ها نباشید.

نوشته های مشابه

البته در هر صورت ممکن است در اثر گذر زمان، انگشتر شما نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در این صورت می‌توانید با مواد مناسب و غیر مضر برای تمیز کردن انگشتر نقره در منزل، استفاده کنید. در ادامه به چند روش ساده برای سفید کردن انگشتر نقره در خانه اشاره می‌کنیم.

1) تمیز کردن انگشتر نقره با خمیر دندان

خمیر دندان یکی از بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای تمیز کردن انگشتر نقره با نگین فیروزه یا عقیق مورد استفاده قرار دهید. برای تمیز کردن انگشتر نقره با خمیر دندان، کافیست که مقداری از خمیر دندان را به صورت مستقیم روی انگشتر بزنید. سپس با یک مسواک نرم برای تمیز کردن درزهای انگشتر، تمامی بخش‌های انگشتر را تمیز کنید. اجازه دهید تا خمیر دندان به همه بخش‌های انگشتر، حتی داخل انگشتر نیز وارد شود و همه جای انگشتر را تمیز کند.

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، خمیر دندان را از روی انگشتر نقره با یک دستمال نمدار تمیز کنید. در نهایت می‌توانید انگشتر نقره را با آب بشویید و از درخشندگی آن لذت ببرید. برای استفاده از این روش براق کردن انگشتر نقره، ذکر یک نکته لازم است و آن هم انتخاب خمیر دندان مناسب می‌باشد. خمیر دندان‌های رنگی گزینه خوبی برای این کار نیستند. سعی کنید که از خمیر دندان‌های ساده و بدون رنگ استفاده نمایید.

2) تمیز کردن انگشتر نقره با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ترکیبات مفید برای تمیز کردن انگشتر نقره است. این ترکیب می‌تواند باعث از بین رفتن کدری انگشتر نقره شود و زیبایی انگشترهای نقره را چندین برابر کند. طرز تمیز کردن انگشتر نقره با جوش شیرین بسیار ساده است. شما می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن انگشتر استفاده کنید.

برای این کار کافیست که نصف یک فنجان را با سرکه پر کنید. سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در سرکه بریزید و اجازه دهید تا حل شود. در مرحله بعدی باید انگشتر نقره را در ترکیب جوش شیرین و سرکه قرار دهید. اجازه دهید تا یک ساعت انگشتر در محلول بماند. سپس، می‌توانید آن را خارج کنید و آبکشی نمایید.

نکته مهمی که برای تمیز کردن انگشتر نقره با جوش شیرین باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن درزهای انگشتر است. اگر احساس می‌کنید که درزهای انگشتر به خوبی تمیز نشده‌اند و هنوز کدر هستند، باید از یک مسواک نرم استفاده کنید. به طوری که مسواک را در محل جوش شیرین و سرکه بزنید و به درزهای انگشتر بکشید. در این صورت یک انگشتر نقره درخشان و براق خواهید داشت. 

3) تمیز کردن انگشتر زنانه نقره با سس قرمز

تمیز کردن انگشتر نقره با سس قرمز هم امکان‎پذیر است. سس قرمز دارای خاصیت اسیدی بوده و می‌تواند باعث روشن شدن رنگ نقره شود. البته باید سعی کنید که انگشترهای نقره‌ای که بدون نگین هستند را با این روش تمیز کنید. چون ممکن است سس قرمز به نگین‌های انگشتر زنانه آسیب وارد کنند.

برای تمیز کردن و سفید کردن انگشتر نقره در خانه، کافیست که مقداری سس قرمز را به انگشتر بزنید. سپس از یک دستمال برای تمیز کردن انگشتر استفاده کنید. به طوری که همه بخش‌های انگشتر به سس قرمز آغشته شوند. سپس، می‌توانید انگشتر را آبکشی کنید و از جلا و درخشندگی آن لذت ببرید. برای تمیز کردن انگشتر نقره با سس قرمز، می‌توانید از یک مسواک نرم نیز استفاده کنید. در این صورت حتی درزهای میان انگشتر هم تمیز می‌شوند و می‌توانید یک انگشتر نقره براق، سفید و درخشنده داشته باشید.

4) تمیز کردن انگشتر نقره زنانه با پودر لباسشویی

پودر لباسشویی از جمله محصولاتی است که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. پس اگر قصد تمیز کردن انگشتر نقره در منزل را دارید، می‌توانید از پودر لباسشویی استفاده کنید. برای این کار کافیست که یک لیوان کوچک را با مقداری آب گرم پر کنید و داخل آن یک قاشق پودر لباسشویی بریزید. اجازه دهید تا پودر لباسشویی در آب گرم به طور کامل حل شود.

انگشتر نقره خود را درون لیوان پر از آب گرم و پودر لباسشویی قرار دهید و اجازه دهید تا انگشتر به مدت 2 الی 3 دقیقه درون این لیوان باقی بماند. سپس، می‌توانید انگشتر را خارج کنید و آبکشی نمایید. برای تمیز کردن درزها نیز می‌توانید قبل از آبکشی کردن انگشتر، از یک مسواک نرم استفاده کنید. چند بار مسواک را درون آب و پودر لباسشویی بزنید و به درزهای انگشتر زنانه بکشید.

برای تمیز کردن انگشتر نقره زنانه با نگین عقیق و فیروزه و دیگر نگین‌های گران قیمت، می‌توانید از روش کمک بگیرید. چون پودر لباسشویی رقیق شده در آب، نمی‌تواند به سنگ‌های طبیعی آسیب زیادی وارد کند.

5) تمیز کردن انگشتر زنانه نقره با نرم کننده مو

اگر در خانه خودتان نرم کننده مو دارید و می‌خواهید سفید کردن انگشتر نقره در خانه را بدون هیچ دردسری انجام دهید، می‌توانید از این روش کمک بگیرد. برای تمیز کردن انگشتر نقره با نرم کننده مو، کافیست که مقداری نرم کننده را روی انگشتر زنانه بریزید و با یک دستمال روی انگشتر پخش کنید.

این روش تمیز کردن انگشتر نقره نگین دار، باعث درخشنده شدن انگشتر نقره می‌شود. پس می‌توانید برای تمیز کردن درزها نیز از یک مسواک نرم استفاده کنید. این مسواک تمامی بخش‌های انگشتر را تمیز می‌کند. پس از اتمام کار، کافیست که انگشتر را آب ولرم بشویید و از درخشندگی آن لذت ببرید.

6) طرز تمیز کردن انگشتر نقره با شیشه پاک کن

برای تمیز کردن انگشتر نقره با شیشه پاک کن، فقط به یک مسواک نرم و یک شیشه پاک کن معمولی نیاز دارید. کافیست که شیشه پاک کن را روی مسواک اسپری کنید و به آرامی روی تمامی بخش‌های انگشتر نقره بکشید. این روش تمیز کردن انگشتر نقره با شیشه پاک کن به شما این امکان را می‌دهد تا یک انگشتر سفید و درخشان داشته باشید.

7) تمیز کردن انگشتر زنانه نقره با ژل ضد عفونی کننده دست

در ابتدا بگوییم که اگر قصد تمیز کردن انگشتر نقره نگین دار را دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید. چون هیچ اطمینانی برای عدم آسیب ژل ضد عفونی کننده دست به نگین انگشتر شما وجود ندارد. در هر صورت می‌توانید مقداری ژل ضد عفونی کننده دست را به انگشتر زنانه نقره بزنید. به طوری که همه بخش‌های انگشتر به ژل آغشته شوند.

از یک دستمال نرم برای پخش کردن ژل ضد عفونی کننده دست روی انگشتر نقره زنانه استفاده کنید. البته می‌توانید از همان ابتدا دستمال نرم را به ژل ضد عفونی کننده آغشته کنید و روی انگشتر بکشید. در این صورت دیگر نگران آسیب به انگشتر نقره نخواهید بود. مسواک نرم را نیز برای تمیز کردن درزهای انگشتر نقره مورد استفاده قرار دهید تا تمامی بخش‌های انگشتر، تمیز شود. سپس می‌توانید انگشتر خود را با آب ولرم شستشو دهید.

رفع سیاهی انگشتر نقره زنانه

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روش تمیز کردن انگشتر نقره در منزل صحبت کردیم. 7 روش ذکر شده می‌توانند انگشتر شما را براق و سفید کنند. اما بهتر است که برای استفاده از هر یک از این روش‌ها، ابتدا یک تست انجام دهید تا مطمئن شوید مواد ذکر شده به انگشتر نقره آسیبی وارد نمی‌کنند. برای این کار کافیست که بخش داخلی انگشتر خود را به این مواد آغشته کنید و اجازه دهید که کمی بگذرد. اگر انگشتر دچار سیاهی و یا مشکل دیگری نشد می‌توانید از آن ماده برای تمیز کردن بخش‌های دیگر انگشتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا