دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

جواهرات

دستبند جواهر هوشمند که می تواند در مواقع ضروری به صاحب خود کمک کند

افزایش ایمنی شخصی با استفاده از جواهرات هوشمند

جواهراتی که بتواند هنگام رخ دادن حادثه آلارمی را ارسال کند قبلاً ابداع شده است اما آنها نیازمند فشار دادن یک کلید هستند که بتوانند پیغام خطر و نیاز به کمک را به مراکز از پیش تعیین شده ارسال نمایند.
این دستبند جواهر هوشمند در حال حاضر توسط یک دانشجوی کارشناسی ارشد امنیت در دانشگاه آلاباما ابداع شده در این دستبند جواهر از یک میکروکنترلر مجهز به ژیروسکوپ ، شتاب سنج ، دماسنج ، فشارسنج و جی پی اس بهمراه میکروفن استفاده شده است.

پاتل دانشجوی این دانشگاه می گوید سنسورها بصورت مداوم اطلاعات مکانی ، فعالیت ها و  علائم حیاتی را جمع آوری می کنند حتی این سیستم می تواند حرکات ناگهانی و غیر معمول را که ممکن است نشاندهنده حمله باشد را تشخیص دهد و بر اساس آنها تصمیم به ارسال آلارم و اعلام وضعیت اضطراری نماید.

هنگامی که دستبند چنین حرکاتی را شناسایی می کند سریعاً شروع به پخش کردن یک صدای آژیر می نماید و چراغهای LED قرمز رنگ پشت جواهرات را خاموش و روشن می کند تا عابران پیاده متوجه آن شوند و همزمان موقعیت مکانی و یک پیام حاوی درخواست کمک را به پلیس و مخاطبان از قبل تعیین شده ارسال می نماید.

نوشته های مشابه

هدف اصلی از ابداع این دستبند جلوگیری از حملات است ولی پاتل ابداع گر این دستبند می گوید که این دستبند هوشمند می تواند بعنوان یک وسیله کمکی برای افراد سالمند و معلول برای جلوگیری از برخورد با اجسام و حرکات خطرناک هم قابل برنامه ریزی است و او در صدد است این امکان را نیز بر روی آن اضافه نماید.

پاتل می خواهد این سیستم هوشمند را بر روی گوشواره و کفش نیز پیاده سازی نماید تا بتواند افراد بیشتری را تحت مراقبت آن قرار دهد قیمت تمام شده برای هر دستبند حدود 40 دلار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا