دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

اصلی‌ترین دلایل خرابی پمپ آب و روش‌های تعمیر آن‌ها

خراب شدن پمپ آب می‌­تواند مشکلات بسیاری را برای ساکنین ساختمان­‌های چند طبقه به همراه داشته باشد. در این مطلب که در مورد تعمیرات انواع پمپ‌­های آب نوشته شده است، با اصلی‌­ترین دلایل خرابی پمپ آب ساختمان آشنا شده و روش رفع آن­ها را خواهید آموخت.

لازم به ذکر است که پیش از شروع بحث اصلی در مورد تعمیر قطعات پمپ آب، شما را با انواع پمپ آب آشنا خواهیم کرد.

ضمناً اگر به یک تعمیرکار ماهر پمپ آب احتیاج دارید، می‌­توانید با استفاده از شماره تماس 02155957723 با متخصصین شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا تماس بگیرید.

تیم نگهداری موتورخانه

انواع پمپ آب کدامند؟

پمپ‌­های آب بسته به مورد استفاده انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن­ها اشاره خواهیم کرد. یک تعمیرکار ماهر پمپ آب باید توانایی تعمیر انواع پمپ را داشته باشد.

پمپ­‌های آب خانگی

پمپ آب خانگی یا ساختمانی، همان دسته از پمپ­‌هایی هستند که وظیفه افزایش فشار آب در خط لوله آب شرب ساختمان‌­ها را بر عهده دارند.

پمپ آب تصفیه استخر

پمپ­‌های تصفیه آب استخر وظیفه به جریان درآوردن آب استخر در مسیر فیلترهای تصفیه را بر عهده دارند. در واقع این دسته از پمپ‌­ها آب را از کاسه استخر مکش کرده و پس از گذراندن از مسیر تصفیه مجدد به کاسه استخر باز خواهند گرداند.

جهت کسب اطلاعات در مورد این تجهیزات می‌­توانید از صفحه پمپ تصفیه آب استخری دیدن کنید.

پمپ‌­های کف کش

پمپ­‌های کف کش وظیفه انتقال آب جمع شده در یک محل به مکانی مرتفع تر را بر عهده دارند. به طور معمول از پمپ­‌های کف کش در موارد زیر استفاده می­شود:

  • کولرهای آبی
  • پمپ‌­های کف کش چاه
  • پمپ‌­های کف کش معابر

پمپ­‌های شناور

این دسته از پمپ‌­ها جهت انتقال آب به سطح در چاه‌­های آب استفاده می­شود.

لازم به ذکر است که عملکرد کلی انواع این تجهیزات بسیار به یکدیگر شبیه بوده به همین دلیل تعمیرکاران در هنگام عیب یابی و رفع خرابی پمپ آب، روند تقریباً یکسانی را طی می­کنند.

خرابی‌­های معمول در پمپ آب و روش تعمیر آن‌­ها

در ادامه به اصلی­‌ترین دلایل خرابی پمپ­‌های آب و روش رفع آن­ها اشاره خواهیم کرد.

سوختن سیم پیچ پمپ آب

یکی از پر تکرارترین خرابی‌­های مشاهده شده در پمپ­‌های آب، سوختن سیم پیچی است. این مشکل به دلایل مختلفی رخ خواهد داد که برخی از آن­ها شامل موارد زیر هستند:

  1. عدم استفاده از منبع انبساط مناسب برای پمپ آب
  2. متناسب نبودن ظرفیت پمپ آب با توان مورد نیاز در خط لوله ساختمان
  3. گیر کردن شفت متصل به پروانه و عدم چرخیدن

ضمناً هر علت دیگری که منجر به بالا رفتن دمای سیم پیچ­ها و پمپ شود، می­تواند به سوختن پمپ ختم شود.

روش تعمیر سیم پیچی پمپ آب

برای تعمیر سیم پیچ سوخته پمپ آب چاره ای جز تعویض و سیم پیچی مجدد وجود نخواهد داشت. به این منظور لازم است از یک شرکت ارائه دهنده خدمات سیم پیچی پمپ آب کمک بگیرید.

هزینه تعمیر سیم پیچی پمپ آب در زمان انتشار این مطلب به شرح جدول زیر است.

قیمت سیم پیچی پمپ آب(بر حسب تومان)

قدرت پمپ آب

1280000

پمپ با قدرت 3 اسب بخار

1580000

پمپ با قدرت 4 اسب بخار

1790000

پمپ با قدرت 5.5 اسب بخار

2040000

پمپ با قدرت 7.5 اسب بخار

2610000

پمپ با قدرت 10 اسب بخار

295 هزار تومان (به ازای هر اسب بخار)

پمپ با قدرت 15 تا 19 اسب بخار

290 هزار تومان (به ازای هر اسب بخار)

پمپ با قدرت 20 تا 29 اسب بخار

245 هزار تومان (به ازای هر اسب بخار)

پمپ با قدرت 30 تا 39 اسب بخار

215 هزار تومان (به ازای هر اسب بخار)

پمپ با قدرت 40 اسب بخار یا بیشتر

water pump winding 

کار نکردن اتومات پمپ آب

یکی دیگر از خرابی‌­های پمپ آب که هر تعمیرکاری به دفعات با آن مواجه خواهد شد، کار نکردن مدار اتومات قطع و وصل پمپ آب است. پمپ‌­های آب برای قطع و وصل خودکار از قطعه‌­ای به نام ست کنترلر استفاده می­‌کنند.

خرابی هر یک از بخش‌­های ست کنترلر پمپ آب می­‌تواند به از کار افتادن اتوماتیک پمپ آب ختم شود.

تعمیر اتومات پمپ آب

برای رفع خرابی اتومات پمپ آب ممکن است نیاز به تعویض کامل مدار اتومات و قطعات جانبی آن و یا تنها تعمیر یکی از بخش‌­های اتومات پمپ آب باشد.

برای این کار بهتر است ابتدا با یک تعمیرکار ماهر مشورت کنید. شما می‌­توانید برای رفع این مشکل از خدمات تعمیر ست کنترل پمپ آب استفاده کنید.

خرابی شفت، پروانه و بلبرینگ پمپ آب

شفت پروانه و بلبرینگ در پمپ آب، وظیفه انتقال انرژی مکانیکی تولید شده توسط بخش الکتریکی پمپ به آب و افزایش فشار آن را بر عهده دارند.

خرابی این بخش­های مکانیکی پمپ آب معمولاً به دلیل درگیری­‌های مکانیکی اتفاق می­افتد. برای مثال چنانچه بلبربینگ­‌ها به دلیل عدم روغن کاری صحیح خشک شوند، چرخش شفت و به این واسطه پروانه متصل به آن دچار مشکل خواهد شد.

خرابی پروانه پمپ آب می­‌تواند ناشی از مشکلاتی نظیر ورود شن ماسه به داخل محفظه پمپ و اثابت با پروانه باشد که در نهایت به از کار افتادن و خرابی پمپ آب ختم خواهد شد.

تعمیر بخش‌­های مکانیکی پمپ آب

برای تعمیر این بخش­ها از پمپ­‌های آب لازم است قطعه مذکور با یک قطعه جدید جایگزین شود. البته در برخی از موارد مشکلات موجود با سرویس پمپ آب و مواردی نظیر تمیزکاری و رونکاری رفع خواهد شد.

تشخیص این امر که رفع این خرابی پمپ آب با تعویض قطعه یا تعمیر آن ممکن است، تنها پس از بررس دقیق پمپ آب امکان پذیر خواهد بود.

برای تعمیرات قطعات پمپ آب به کجا مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال تعمیرکار پمپ آب خانگی هستید و نمی‌­دانید بهتر است این خدمات را از کجا دریافت کنید، باید به شما بگوییم دریافت خدمات تعمیرات از شرکت­‌های تاسیساتی بسیار بهتر از سپردن تعمیرات به تعمیرکاران مستقل است. برای مثال اگر پمپ آب شما خراب شده باشد می‌­توانید از خدمات تعمیر پمپ آب تهویه گستر راگا استفاده کنید.

رفع خرابی پمپ آب

استفاده از خدمات تعمیرات پمپ آب ساختمان تهویه گستر راگا چه مزیت‌­هایی دارد؟

شرکت تهویه گستر راگا یک شرکت تاسیساتی فعال در زمینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات زیر ساختی ساختمان­‌ها مانند سیستم­های سرمایش و گرمایشی، سامانه‌­های آبرسانی و سایر تاسیسات است.

این شرکت دارای مجوزهای رسمی پیمانکاری و گرید نگهداری از تاسیسات الکتریکی و مکانیکی است.

تمامی تعمیرکاران فعال در این شرکت، پیش از استخدام از فیلترهای فنی لازمه رد خواهند شد و در تست­‌های مهارت سنجی شرکت می­‌کنند؛  علاوه بر این تعمیرکاران در زمان استخدام باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را به شرکت ارائه دهند. که این امر می‌­تواند آرامش شما را در زمان دریافت خدمات دو چندان کند.

ضمناً تعمیرکاران این مرکز پس از رفع خرابی پمپ، یک کارت ضمانتنامه رسمی در اختیار شما قرار خواهند داد.

آسان­‌ترین روش رفع خرابی پمپ با خدمات تعمیر پمپ آب ساختمان از شرکت فنی و مهندسی تهویه گستر راگا

اگر به دنبال یک تعمیرکار پمپ آب خانگی ماهر هستید، می­‌توانید به وب سایت https://tahviehgostarraga.com مراجعه کنید و با استفاده از شماره تماس‌­های موجود و یا ارتباط از طریق واتز اپ، نیاز خود را به اطلاع ایشان برسانید. ضمناً برای ارائه توضیحات در مورد خرابی پمپ آب ساختمان خود می­‌توانید از فرم‌­های ثبت سفارش آنلاین نیز استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا