دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

راهنمای خرید درب های داخلی

شاید شما هم بخواهید درب اتاق خواب یا درب حمام خریداری کنید، اسامی مختلف و متریال مختلفی که وجود دارد قطعا باعث سردرگمی شما می شود. بنابر این تلاش کردیم یک راهنمای خرید درب های داخلی بنویسیم که برای افراد غیر متخصص مفید باشد.

در این مقاله می خواهیم انواع این محصول و کارایی آن ها را به شما معرفی کنیم. برای این کار اول می بایست در مورد ساختار این محصول صحبت کنیم.

ساختار درب های داخلی

ساختار درب های داخلی بر خلاف درب های ضد سرقت بسیار ساده است و هیچ چیز پیچیده ای ندارد. بطور معمول در ساخت این محصول از دو رویه، یک متریال داخلی و یک کلاف استفاده می شود.

از آنجایی که درب های تمام چوب بسیار گران هستند و همینطور ساخت آن ها از چوب طبیعی برای محیط زیست یک خطر محسوب می شود، برای ساخت این محصولات از رویه استفاده می شود.

رویه ها جنس های مختلفی دارند اما رویه های با کیفیت از چوب MDF ساخته می شوند. طبیعی است هرچه قطر رویه بیشتر باشد، ماندگاری و کیفیت درب نیز بیشتر است.

اگر این دو رویه تنها به کلاف اصلی وصل شوند یک درب توخالی با مقاومت بسیار پایین خواهیم داشت. بنابر این برای افزایش مقاومت میان این دو رویه با یک متریال داخلی پر می شود. یونولیت یا شبکه هانیکام دو متریال داخلی پر استفاده در درب های داخلی هستند.

ساختار درب داخلی

 

یونولیت به دلیل مقاومت و قابلیت عایق صوتی، گزینه بسیار خوبی است. اما شبکه هانیکام چیست؟ شبکه هانیکام یک سطح لانه زنبوری است که از پلیمر مخصوص ساخته می شود. به دلیل مقاومت بالای ساختار لانه زنبوریا همان honeycomb در ساختمان سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاف هم یک قطعه مستطیل شکل ( معمولا چوبی ) با ارتفاع درب است که دو رویه و متریال داخلی به آن متصل می شود و در انتهای درب سمت لولا قرار دارد.

درب داخلیHDF چیست؟

درب های اچ دی اف از قیمت کم نسبت به دیگر محصولات برخوردار هستند. این محصول اگر با کیفیت باشد از یک کلاف چوب روس و شبکه هانیکام تشکیل می شود.

این محصول شمایل یک درب چوبی رنگ شده را دارد و با وجود طرح های کم از زیبایی بالایی برخوردار است.

بسیاری از افراد این محصول را در زمان بازسازی خانه بصورت خام خریداری می کنند و رنگ آمیزی آن را به رنگ کار می سپارند.

این درب ضد آب نیست و نمی شود از آن به عنوان درب سرویس یا حمام استفاده کرد.

درب سرویس ABS

درب ABS از لحاظ ساختار شبیه به درب اچ دی اف است. یعنی همان شبکه بندی هانیکام و کلاف روس اینجا نیز تکرار می شود. اما روی آن روکش ABS قرار می گیرد، این روکش درب را ضد آب می کند و این محصول کاملا برای سرویس دستشویی و حمام مناسب است.

روکش ABS خود دارای چند طرح و رنگ است، این روکش مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش و رطوبت دارد.

طرح های روکش های ABS محدود هستند و اجرای آن ها روی هر مدلی ممکن نیست. بنابر این این محصول معمولا بسیار ساده است.

قیمت این محصول نیز در رنج محصولات HDF است. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و خراش از طول عمر بالایی برخوردار است. به همین دلیل این محصول را برای اتاق خواب نیز استفاده می کنند.

درب سرویس ABS

درب روکش PVC

درب روکش پی وی سی زیباترین و گرانترین محصول در این بین است. ساختار این درب از رویه های MDF، کلاف چوب روس و متریال داخلی یونولیت ساخته می شود.

در این بین هرچه ضخامت رویه های این محصول بیشتر باشد قیمت آن نیز بالا تر می رود.

چندین تفاوت باعث محبوب شدن این محصول شده است. قابلیت استفاده از تنوع بسیار زیاد روکش های پی وی سی که مانند طرح های چوب طبیعی هستند یکی از دلایل محبوبیت این نوع درب است.

در کنار این مسئله طرح ها و مدل های گوناگون خود درب، مشتریان را با دایره انتخاب وسیعی روبرو کرده است. برای مشاهده این طرح ها می توانید اینجا کلیک کنید.

از دیگر قابلیت های این محصول قابلیت آب بندی برای استفاده از این محصول به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام است. با هزینه بسیار ناچیز می توانید این محصول را در برابر رطوبت مقاوم کنید.

منبع: سام درب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا