دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری و دکوراسیون

میز ناهار خوری یکی از مهم ترین اثاثیه منزل

میز ناهار خوری یکی از مهم ترین اثاثیه منزل به شمار می آید که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، میزناهارخوری از مشکلاتی همچون پا درد، کمردرد و سایر مشکلات جسمی جلوگیری می کند و استفاده از آن باعث می شود دکوراسیون جذاب و با کلاس تری داشته باشید. شما می توانید بر اساس نیاز و مساحت فضای داخلی منزلتان، میز ناهار خوری 2 نفره الی 14 نفره تهیه کنید و از آن ها استفاده کنید. شاید برای شما نیز در حین خرید میز ناهارخوری سوال پیش آمده باشد که میزناهارخوری چوبی بهتر است یا فلزی و کدام کارایی بهتری دارد؟

بسیاری از مردم در پاسخ به این مسئله اطلاعات کامل و دقیقی ندارند تا در هنگام خرید با دیدی باز پیش بروند و با اطلاعات درست بهترین گزینه را انتخاب کنند، خوشبختانه ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

میزناهار خوری چوبی جدید

بیشتر کسانی که به دنبال دکوراسیون لوکس و جذاب هستند از میز ناهار خوری هایی استفاده می کنند که از چوب ساخته شده است، میزناهارخوری های چوبی محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارند به دلیل اینکه بسیار با دوام هستند و از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و در صورتی که دچار آسیب شوند به راحتی تعمیر می شوند و همین موضوع باعث شده است طرفدارن بسیار زیادی را پیدا کنند.

 البته به این موضوع توجه داشته باشید که جنس چوب تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن دارد و اگر از چوب های با کیفیت در میزناهار خوری استفاده شود، صد درصد قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد، در ادامه مطالب قصد داریم شما را با چند چوب با کیفیت و کاربردی در ساخت میز ناهارخوری آشنا کنیم.

انواع چوب برای ساخت میزناهارخوری چوبی

چوب بلوط: بلوط چوبی بسیار مستحکم است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است همچینن ظاهر فوق العاده زیبایی دارد، درختان بلوط به دوره رشد طولانی نیاز دارند و همین موضوع باعث شده است که قیمت آن بسیار بالا باشد، همچنین تنوع رنگی زیادی در این چوب از تیره تا روشن وجود دارد.     

چوب گردو: چوب گردو بسیار باکیفیت است از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است. چوب گردو یک چوب سخت است و سال های طولانی شکل ظاهری و دوام خود را حفظ می کند. چوب گردو به دلیل کیفیت بالا، قیمت آن نسبت به محصولات چوبی دیگر بالاتر است و یکی از محبوب ترین چوب ها است.

چوب کاج: کاج چوبی با دوام است و بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل باعث شده است در بین مردم محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند. همچنین ظاهر چوب دارای گره بسیار زیاد است که به زیبایی او افزوده است، چوب کاج در رنگ های متنوعی از کرم تا قهوه ای و حتی زرد و قرمز نیز موجود است.در حین خرید میزناهار خوری چوبی به جنس چوب توجه ویژه داشته باشید و چوب های مثل گردو، بلوط و کاج را در الویت خود قرار دهید و متناسب با بودجه خود سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که برایتان سالیان سال ماندگار باشد و پس از خرید از آن رضایت داشته باشید.

مزایا میزناهارخوری چوبی

میز ناهار خوری 4 نفره چوبی سطح نرم و بافت طبیعی دارند و فوق العاده زیبا هستند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دوام بسیار بالایی در برابر خش دارند و همچنین در صورت خرابی تعمیر می شوند واز مشکلات جسمی،  همچون کمردرد و پا درد جلوگیری می کنند و هیچ گاه قدیمی نمی شوند. همچنین چوب در استقامت و زیبایی حرف اول را می زند و بسیار محصولی با کیفیت و عالی است.

معایب میزناهارخوری چوبی

میزناهارخوری های چوبی، پایداری کمی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارند و در برابر این عوامل آسیب پذیر هستند و همچنین میزناهارخوری های چوبی از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.

میزناهارخوری فلزی

استفاده از میزناهارخوری های فلزی باعث جذابیت دکراسیون داخلی می شود و فضا را شیک تر به نظر می رساند. میزناهارخوری های فلزی معمولا رویه شیشه ای دارند که با چسب لیزری به پایه متصل می شوند، که بسیار مستحکم هستند، همچنین تنوع بسیار بالایی دارند. میزناهارخوری های فلزی از وزن نسبا کمی برخوردار هستند و به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد، که این موضوع باعث شده است که مجبوبیت زیادی کسب کنند.

میزناهارخوری های فلزی بسیار با دوام و مقاوم در برابر آسیب ها است اما یک نکته، که وجود دارد این است که نباید برای پاکسازی آنها، از تمیز کننده های خشن استفاده کرد، به دلیل اینکه باعث خوردگی و زنگ زدگی این محصول می شود و زیبایی میزناهارخوری را کاهش می دهد. برای اینکه شاهد این اتفاق ناخوشایند نشویم برای پاکسازی او از تمیزکننده های فلری استفاده کنیم.

میز ناهارخوری

مزایا میزناهارخوری های فلزی

میز ناهار خوری کم جا فلزی قیمت مناسبی دارند و نسبت به میزناهارخوری های چوبی ارزان ترهستند. در برابر رطوبت مقاوم هستند و از عمر بسیار بالایی برخوردار هستند، همچنین میزناهار خوری فلزی جای کمی را آشغال می کنند و می تواند گزینه بسیار خوبی برای انتخاب باشد.

معایب میزناهارخوری های فلزی

میزناهارخوری فلزی نسبت به میزهای چوبی تنوع کمتری دارد، بعد از مدتی به دلیل از بین رفتن چسب امکان این وجود دارد که رویه میز از پایه جدا شود و از روی پایه بیفتد و مشکل ساز شود.

نتیجه گیری

اگر قصد خرید میزناهارخوری چوبی یا فلزی را دارید، قبل از خرید به ویژگی های این محصولات توجه داشته باشید و با موقعیت خود بسنجید و ببینید کدام یک با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد،تصمیم خود را بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

میز ناهارخوری جدید

اگر دوست دارید منزلی باکلاس و کلاسیک داشته باشید و دکراسیون داخلی تان شیک و زیبا باشد و همچنین بودجه کافی را برای خرید دارید، میزناهارخوری چوبی را خریداری کنید.

 وهمچنین اگر طول عمر میزناهارخوری برایتان اهمیت زیادی ندارد و بودجه نسبا کمی دارید و اگر جابجایی میزناهارخوری برایتان دشوار است انتخاب میز ناهارخوری فلزی گزینه بسیار خوبی است، به دلیل اینکه وزن کمی دارد. همچنین میزناهارخوری فلزی استحکام بیشتری نسبت به میزناهارخوری چوبی دارد و در برابر رطوبت مقاوم تر است.

 در نتیجه شما میتوانید هرکدام که برایتان مناسب تر بود را انتخاب کنید، امیدوارم خواندن این مطالب برای شما عزیزان مفید باشد و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا