دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آیا نیاز به کمک معلم دارم برای یادگیری و آزمون آیلتس؟ – توسط میرا عراقی

برای پاسخ به یکی از متداول‌ترین سوالاتی که دریافت می‌کنیم، این مقاله به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید که آیا به کمک یک متخصص نیاز دارید تا شما را در آزمون IELTS همراهی کند یا خیر؟
تصمیم‌گیری در مورد این که آیا به کمک یک معلم حرفه ای آیلتس نیاز دارید، یک تصمیم دشوار اما مهم است. از آنجا که این آزمون بسیار گران است، شما نمی‌خواهید پول را بر روی یک معلم که مطابق با الزامات شخصی شما نیست هدر دهید. با این حال، همچنین نمی‌خواهید که پول را چندین بار تکرار کنید.

این مقاله سه سوال را مطرح خواهد کرد که شما باید تصمیم بگیرید که آیا به یک معلم احتیاج دارید یا نه. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام نوع مدرس زبان انگلیسی برای شما مناسب است.

سوال 1 : آیا من مطمئن هستم که من می توانم به نمره ی آیلتس دلخواهم برسم؟
اگر شما یک فرد مبتدی هستید در آزمون IELTS و واقعا باور دارید که می توانید نمره بالا در آزمون IELTS بدون کمک یک معلم دریافت کنید، این احتمال وجود دارد که شما در یکی از دو دسته قرار می گیرد:

شما یک فرد با دانش انگلیسی خوبی هستید
و یا اینکه شما نمیدانید امتحان آیلتس چقدر میتواند سخت باشد!

برای بسیاری از زبان آموزان ، آزمون رویدادی است که باعث می‌شود آن‌ها درک کنند که چقدر زمان برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس لازم است.

تنها فاکتوری که میتواند باعث برتری زبان آموزان از هم شود میزان تلاش آنها در یک واحد زمان مشخص است. بدیهی است که این گزینه نامطلوب برای اکثر نامزدها است، چرا که هزینه های امتحان بسیار زیاد است.

نظریه دونینگ-کروگر سفر ذهنی را نشان می دهد که انسان ها هنگام یادگیری یک مهارت جدید مثل تمرکز بر تکنیک های آزمون آیلتس انجام می دهند. این نشان می دهد که مردم با وجود داشتن صلاحیت کمی برای کسب نمره ی خوب ، اعتماد به نفس زیادی را در مراحل اولیه یادگیری بدست می آورند.

همانطور که گفته شد با افزایش تدریجی دانش باعث رشد اعتماد به نفس شما میشود. این امر برای نامزدهایی که سطح بالایی از زبان انگلیسی دارند نیز صادق است چرا که آزمون شما را ملزم به تسلط بر مهارت های امتحانی و همچنین داشتن سطح مناسبی از زبان انگلیسی می کند.

در مرحله میانی افزایش اعتماد به نفس “غیر ممکن “است و یکی از سخت‌ترین ,مشکل ترین کارهایی است که اغلب زبان آموز سطح پایه و حتی پیشرفته مجبورند بر آن غلبه کنند. با این حال، اگر زمان و انرژی لازم برای یادگیری مهارت‌ها و استراتژی‌های آزمون آیلتس را سرمایه‌گذاری کنید، متوجه خواهید شد که هم اعتماد و هم توانمندی شما به طور بسیار زیادی پیشرفت خواهد کرد.

یک راه بهبود اعتماد به نفس با استفاده از مطالب آزاد از اینترنت است. شما می‌توانید کار خود را با تمرین و یا مطالعه مقالات انگلیسی نمونه مقایسه کنید، اما روند پیشرفت شما بسیار کندتراز کسی است که همراهش یک مدرس خوب آیلتس دارد .

و صادقانه تر اگر بخواهم بگویم، وب سایت‌های رایگان هرگز بازخورد تخصصی لازم برای شناسایی اشتباهات گرامری و هدایت مطالعات شما را ارائه نمی‌کنند.

اگر به مهارت‌ آیلتس خود اطمینان کافی ندارید، از یکی از بهترین اساتید آیلتس استفاده کنید مطمئن باشید سود زیادی از این کار خواهید برد.

سوال ۲: آیا می‌توانم یک مدرس آیلتس استخدام نکنم؟

پاسخ به این سوال از دانش‌آموز به دانش‌آموزمتفاوت خواهد بود.

با این حال، بسیاری از زبان آموزان امتحان آیلتس تلاش میکنند که یک مدرس را استخدام نکنند چون فکر می‌کنند که این کار باعث صرفه‌جویی در پول برای آن‌ها می‌شود. این یک فرض بسیار منطقی است، اما صادقانه بگویم، به ندرت پیشرفت زبان آموز بدون   اتفاق می‌افتد.

همانطور که قبلا اشاره کردم، امتحان آیلتس هزینه‌ بردار است. بنابراین، هزینه گرفتن مدرس آیلتس در برابر شکست خوردن چندین باره در امتحان آیلتس حتی بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر است.
اما باید جوانب احتیاط را به خرج دهید و بهترین مدرس آیلتس را انتخاب کنید.

سوال 3: آیا باید یک معلم آنلاین یا یک معلم حضوری پیدا کنم؟

باز هم پاسخ به این سوال به نیازهای فردی شما بستگی دارد، چرا که همه متفاوت یاد می گیرند.

بسیاری از زبان آموزان IELTS در یادگیری از یک مدرس محلی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، بحث کردن درباره ی موضوعات IELTS به زبان مادری شما به کسانی که از مهارت‌های انگلیسی خود مطمئن نیستند، کمک می‌کند. علاوه بر این، تعدادی از زبان آموزان در کلاس گروهی زبان انگلیسی با دانش آموزان ثبت‌نام‌کرده و از یادگیری لذت می‌برند.

به طور مقایسه ای، دوره های آنلاین با افرادی که ترجیح می دهند به صورت فردی یاد بگیرند و اطلاعات را از طریق تکرار فرا بگیرند مناسب تر است. در حالی که یک مدرس آیلتس ممکن است تدریس یک درس را با  تدریس آنلاین زبان انگلیسی بسیار موثرتر از تدریس حضوری زبان انگلیسی انجام دهد، سود یک دوره آنلاین قابل اعتماد این است که درس ها ضبط می شوند. این بدان معنی است که شما می توانید درس هایی را که در کلاس حضور نداشته اید یا به نسبت کمترمتوجه شده اید دانلود و دوباره تماشا کنید .

با این حال، در تجربه من، نگرانی اصلی برای اغلب آزمون دهندگان آیلتس زمانبندی کلاس است.
مدرسین کلاس حضوری آیلتس می توانند طیف وسیعی از زمان ها و تاریخ های کلاس را ارائه دهند. با این حال، پیدا کردن زمانی که متناسب با برنامه شما در هر هفته باشد، می تواند دشوار باشد.

از مهم ترین مواردی که قبل از اقدام برای ثبت نام در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی تضمینی خصوصی باید به آن توجه کنید، روش تدریس مورد استفاده توسط آن مرکز آموزشی است. هر طور که هست ته توی آنرا در بیاورید! از موسسه پرس و جو کنید و یا می توانید با اساتید آن مرکز آموزش خصوصی زبان و یا حتی زبان آموزان قبلی آن مشورت کنید. متوجه شوید که شیوه تدریس آنجا چگونه است.

در کلاس مکالمه زبان انگلیسی عادی، که معمولا با حضور تعدادی زبان آموز برگزار می شود، به دلیل تعداد زیاد افراد، تمرکز مدرس روی آموزش فردی کمتر است. شلوغی کلاس و انبوه سوالات و اشکالات باعث می شود که بعضی زبان آموزان با اشکالات حل نشده و اشتباهات گرامری و اشتباهات گفتاری زبان انگلیسی، کلاس را ترک کنند؛ اما در کلاس تدریس خصوصی مکالمه انگلیسی، تمرکز معلم، کاملا روی یک زبان آموز بوده و این امر موجب کیفیت بسیار بالاتر آموزش خواهد شد.

در مقایسه، تعدادی از دوره‌های آنلاین وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهد که به کمک یک مدرس خبره به راحتی ازخانه خود در کلاس شرکت کنید، و در زمانی که کلاس توسط شما انتخاب شده‌است، به کلاستان برسید.

در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی که تعداد زیادی زبان آموز حضور دارند، به دلیل کمبود وقت و تعداد بیشتر افراد، هر زبان آموز فرصت کمی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی و بهبود سطح مکالمه خود دارد؛ اما در کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی، به دلیل اینکه فقط دو فرد (زبان آموز و معلم) در جلسه آموزش مکالمه زبان انگلیسی حضور دارند، شما باید تمام وقت جلسه را در حال یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و صحبت کردن باشید. به این ترتیب در زمان بسیار کوتاه تری می توانید به سطح مطلوبی در مکالمه انگلیسی دست پیدا کنید.

روانشناس معروف جان آزوبل می گوید: «یادگیری باید معنی دار باشد. یادگیری معنی دار در مقابل یادگیری rote learning قرار گرفته است. منظور آزوبل از یادگیری معنی دار این است که زبان آموز باید محتوای جدیدی که از زبان انگلیسی یاد می گیرد باید با تجارب گذشته خود ارتباط دهد در این صورت است که او یادگیری موفقی خواهد داشت.»

امیدوارم، شما در حال حاضر درک بهتری از آماده سازی مورد نیاز برای نمره مورد نیاز برای مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی و رقم زدن فصل بعد زندگی خود
به دست آورده باشید.

جمع بندی و نتیجه گیری

فکر میکنم حتما مدرس دوره می تواند سرنوشت یک کلاس را تغییر دهد. یک معلم زبان خصوصی خوب حتی می تواند نگرش، انگیزه و تمایل شما برای یادگیری سریع زبان را نیز روز به روز افزایش دهد و یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آسان و سریع تر کند.

البته دقت کنید که داشتن رزومه بلند و بالا و یا سال های دراز سابقه در تدریس خصوصی زبان انگلیسی، لزوما به معنای توانمند بودن یک معلم زبان نیست. یک معلم زبان انگلیسی، علاوه بر توانمند بودن و آشنایی با روش های نوین و پربازده آموزشی، باید خلاق و با حوصله نیز باشد؛ همچنین باید خود متعهد و با انگیزه باشد و گرنه احتمالا انگیزه شما را نیز از بین میبرد. و البته ترجیحا جوان باشد چون در این صورت احتمالا با حوصله تر است.

بهترین و عملی ترین راه برای ارزیابی یک معلم زبان انگلیسی خصوصی، شرکت در یک جلسه از کلاس خصوص زبان انگلیسی ایشان ترجیحا به طور رایگان است. مطمئن باشید اطلاعات بسیار زیادی از شخصیت، منش و توانمندی ایشان نصیب شما می شود و دست شما را برای تصمیم گیری هرچه بهتر باز میکند.

این کار نیز شدنی است؛ هستند مراکزی که با وجود ارائه کیفیت مثال زدنی در آموزش و به کارگیری اساتید زبان انگلیسی مجرب، حق داشتن جلسه رایگان را برای شما قائل می شوند.

اگر کاري از دستمون بر مياد که بهت کمک کنيم، فقط بهمون خبر بده.

منبع آموزش آیلتس : https://miraaraqi.com/mag/reach-ielts-score/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا