دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

شخصیت های هنریفیلم

اما استون از سریال‌های تلویزیونی تا لالالند و اسکار نقش اول زن

 اما استون یکی از بازیگران مستعدی به شمار می‌رود که با سماجت و پشتکار مثال‌زدنی خود، پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پیموده است. استون زمانی شهر خود را به دلیل رؤیای ستاره شدن رها کرد و به دنیای پررمزوراز هالیوود قدم نهاد. تصاحب جوایز معتبر سینمایی آن‌هم در سنین جوانی نمایانگر حرکت روبه‌جلوی وی در این عرصه است.

اما استون بازیگر هالیوود

زندگی‌نامه اما استون

اما استون (Emma Stone) در ششم نوامبر سال ۱۹۸۸ میلادی در شهر اسکاتسدیل کشور آمریکا به دنیا آمد. مادر او خانه‌دار و پدرش به‌عنوان مدیرعامل در یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار بود. اما دارای یک خواهر و برادر کوچک‌تر از خود است. جد پدری او یک سوئدی تبار بود که پس از مهاجرت به ایالت متحده آمریکا، نام خود را به استون تغییر داد. طبق شجره‌نامه، اما دارای تبار سوئدی، آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی است. او در نوجوانی در یک تئاتر منطقه‌ای به اسم Valley Youth Theatre در شهر فینیکس ایالت آریزونا عضو بود.

اما استون

زندگی حرفه‌ای اما استون

اما هنگامی‌که تنها ۴ سال سن داشت، پا به عرصه بازیگری گذاشت. وی در شاخه‌های مختلف کمدی از جمله استندآپ کمدی، کمدی آیتمی و بداهه گویی مشغول به فعالیت شد و رفته‌رفته تمرکز خود را روی نمایش‌های موزیکال معطوف کرد. در این هنگام، شرکت در کلاس‌های آواز نقطه عطفی برای موفقیت وی در این عرصه بود. نخستین حضور حرفه‌ای وی به نقش یک سمور دریایی در نمایش باد در میان شاخه‌های بید (The Wind In The Willows) مربوط می‌شود. اما هنگامی‌که تئاتر را به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌داد، مدرسه را ترک کرد و در خانه به تحصیل پرداخت.

او به مدت دو سال توانست در شانزده نمایش از تولیدات تئاتر جوانان فینیکس بازی کند که از مهم‌ترین آن‌ها شاهزاده خانم و نخود (The Princess and the Peaسیندرلا (Cinderella) و ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب (Alice’s Adventures in Wonderland) بود؛ سپس استون در کالج مقدماتی خاویر به ادامه تحصیل پرداخت. در سال ۲۰۰۴ میلادی زمانی که اما ۱۵ سال داشت، به همراه مادر خود ابتدا به کالیفرنیا و سپس لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد. رفته‌رفته وی با نام امیلی استون و نام هنری «رایلی استون» به فعالیت بازیگری خود ادامه داد.

اما استون با موی بلوند

آثار سینمایی اما استون

نخستین تجربه سینمایی استون، در سال ۲۰۰۷ میلادی و در فیلم سوپر بد (Superbad) به وقوع پیوست. این فیلم به کارگردانی گرگ موتلا با درون‌مایه کمدی روایتگر یک مهمانی آخر ترم و دردسرهای آن بود. وی به دلیل بازی در فیلم کمدی راکر (The Rocker) در سال ۲۰۰۸ میلادی، مدتی را به یادگیری گیتار اختصاص داد. خانه خرگوشی (The House Bunny) به‌عنوان سومین اثر سینمایی اما بود که نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت.

اما برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی با بازی در فیلم ایزی- اِی (Easy A) به کارگردانی ویل گلاگ توانست به‌عنوان بازیگر نقش اول فیلم دیده شود. بازی تأثیرگذار استون در فیلم بردمن (Birdman) به کارگردانی آلخاندرو گونزالس سبب شد تا وی نامزد دریافت جوایز متعددی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود. وی درنهایت با بازی در فیلم موزیکال لا لا لند (La La Land)  در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به دریافت جایزه اسکار و بفتای بهترین بازیگر زن شد.

اما استون

نام فیلم‌های سینمایی که اما استون در آن بازی کرده است

 

نام فیلم

سال تولید

نام فیلم

سال تولید

خیلی بد

۲۰۰۷

فیلم ۴۳

۲۰۱۳

خانه خرگوشی

۲۰۰۸

خانواده کرودها

۲۰۱۳

ارواح دوست‌دخترهای سابق

۲۰۰۹

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲

۲۰۱۴

مرد کاغذی

۲۰۰۹

The Rocker

_

سرزمین زامبی‌ها

۲۰۰۹

جادو در مهتاب

۲۰۱۴

مارمادوک

۲۰۱۰

بردمن

۲۰۱۴

مثل آب خوردن

۲۰۱۰

آلوها

۲۰۱۵

دوستی با مزایا

۲۰۱۱

مرد بی‌منطق

۲۰۱۵

دیوانه‌وار، احمقانه، عشق

۲۰۱۱

ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند

۲۰۱۶

خدمتکاران

۲۰۱۱

لا لا لند

۲۰۱۶

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز

۲۰۱۲

نبرد دو جنس

۲۰۱۷

جوخه گانگستر

۲۰۱۳

The Favourite

۲۰۱۸

 

 

اما استون در فیلم سینمایی

زندگی شخصی اما استون

اما استون در زمینه مبارزه با سرطان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و همواره برای تحقیقات این بیماری کمک‌های فراوانی کرده است. یکی از دلایل اما برای این کار، ابتلای مادرش به سرطان بود که خوشبختانه در سال ۲۰۰۸ درمان شد. همچنین وی قدم‌های خوبی را برای آگاهی همگانی درباره بیماری اوتیسم و صندوق جهانی طبیعت در جهت حمایت از محیط‌زیست برداشته است. یکی از نکات جالب‌توجه زندگی اما، موهای قرمز او است؛ اما در اصل موهای بلوندی دارد. وی موهای بلوند خود را برای بازی در نخستین نقش خود به رنگ قهوه‌ای تیره درآورد؛ سپس برای فیلم Superbad به رنگ قرمز تغییر داد. اما به دلیل مبتلا شدن به بیماری کولیک در دوران کودکی و تغییر در حالت طبیعی حنجره دارای صدای قوی و نیرومندی است. همچنین برجستگی‌هایی بر روی تارهای صوتی او وجود دارد.

اما استون بازیگر خوش چهره سینما

بزرگ‌ترین جایزه بازیگری برای اما استون

اما استون در سال 2016 بخاطر بازی فوق‌العاده در فیلم تحسین‌شده لالالند جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. این جایزه در زندگی حرفه‌ای اما استون پیشرفت بزرگی بود. او در هشتاد و نهمین دوره برگزاری مراسم اسکار جایزه‌ای را دریافت کرد که افراد بزرگی همچون مریل استریپ، نیکول کیدمن و جولیا رابرتز نیز آن را به خانه برده‌اند. نام اصلی این جایزه «جایزه آکادمی برای بهترین بازیگر زن» است.

اما استون

اما استون به‌عنوان یک بازیگر توانا و خوش‌چهره هالیوود شناخته می‌شود. این بازیگر مستعد تاکنون نقش‌آفرینی‌های موفق و درخشانی داشته است. از جمله درخشان‌ترین بازی‌های کارنامه کاری او می‌توان به فیلم‌های بردمن (Birdman) در سال ۲۰۱۴ و لا لا لند La La Land)) در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. بدون شک با توجه به کارنامه پربار اما استون، جوایز و افتخارات فراوانی بی‌صبرانه انتظار او را می‌کشند.

اما استون با موهای تناژ قرمز رنگ

فیلم سوگلی آخرین فیلم اما استون

فیلم سوگلی اثری دیگر از کارگردان یونانی پرآوازه لانتیموس است. داستان این فیلم در قرن هجدهم اروپا رخ می‌دهد. فیلم  The Favourite در سال 2018 ساخته شده و تا کنون نامزد دریافت جوایزی از جمله جایزه فیلم گاتهام شده است.یورگوس لانتیموس پیش از این نیز فیلم‌ها عجیب و ساختارشکنانه‌ای مانند دندان نیش و خرچنگ را ساخته است. فیلم سال گذشته او کشتن گوزن مقدس که اقتباسی مدرن از ایفوژنیا بود بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اما استون در این فیلم یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارد. بازی در فیلم چنین کارگردان بزرگی برای اما استون که از پرآوازه‌ترین ستارگان هالیوود است نوعی ترقی و دقت در انتخاب نقش به حساب می‌آید. او اگرچه در فیلم‌های عامه پسندی مانند مرد عنکبوتی ایفای نقش کرده است ولی اکنون با انتخاب دقیق کارهای خود پا در سینمای مفهومی می‌گذارد.

اسکار اما استون

رنگ مو و استایل

اما استون بازیگر خوش‌چهره و شیک‌پوشی است که با انواع استایل رسمی، اسپرت و فشن دیده می‌شود. امضای شخصی او در استایلش موهای قرمز است. او معمولا از رنگ مویی با تناژ قرمز استفاده می‌کند. رنگ موی بلوند نیز یکی از رنگ‌های مورد علاقه اوست. او اغلب آرایش ملایمی دارد و تناژ آرایشی صورتی مورد علاقه‌اش است.

اما استون

با تشکر از شما مخاطبان همیشگی پروماگ که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. پیشاپیش از نظرات شما درباره این مطلب سپاسگزاریم. در ادامه این مجموعه زندگی‌نامه سایر بازیگران مطرح سینما را نیز منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا