دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تناسب اندامورزشی

ورزش باراسل Barreau sol چیست؟

یکی از ورزش‌های جدید، جذاب و علمی که امروزه نامش در باشگاه‌ها دیده می‌شود باراسل است. باراسل ورزشی قدرتی است و نیاز به بدنی آماده دارد. قطعاً بهره‌مندی از یک اندام زیبا به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد. ورزش‌های بسیاری برای دستیابی به زیبایی و تناسب‌اندام وجود دارند که از آن جمله می‌توان به باراسل اشاره کرد. ورزش باراسل نشأت‌گرفته از حرکت‌های پا در رقص باله است که به‌صورت نشسته یا خوابیده بر روی زمین اجرا می‌شود. در ادامه مقاله حاضر، همراه ما باشید تا با ورزش باراسل، فواید و اهداف آن بیشتر آشنا شوید.
از مهم‌ترین ویژگی‌های ورزش‌های جدیدی که مورد اقبال عمومی نیز واقع می‌شوند حفظ سلامت بدن و عدم آسیب‌رسانی به بافت‌ها است. در این ورزش نیز سلامت مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال این ورزش به نسبت باله حسن بزرگی دارد که عدم آسیب رساندن به انگشتان پا است. ورزش‌های نوین به موضوع سلامت از تمامی جوانب می‌اندیشند و این توجه به طراحی حرکاتی حساب شده می‌انجامد

معرفی ورزش باراسل و چگونگی پیدایش آن

باراسل barre au sol  که در زبان فرانسوی به معنای «از میله به زمین» است، حرکت‌ها و تمرین‌های ایستاده باله را بر روی زمین و حالت افقی انجام می‌دهد. این ورزش با لاغری و فرم گرفتن عضلات شکم، باسن و پا همراه است. ورزش باراسل توسط بوریس کنیاسف (Boris Kniaseff)، مربی باله در دهه 60 میلادی پایه‌گذاری شد. او به دلیل پرداخت سنگین مالیات در پاریس، پس از مدتی راهی سوئیس شد و در آنجا ساختمانی قدیمی را برای ادامه فعالیت خود اجاره کرد.
کنیاسف برای آموزش دادن به شاگردان خود مجبور بود یک میله بلند (barre) بر دیوار نصب کند؛ اما به سبب قدیمی بودن ساختمان، انجام این عملیات برای او ممنوع شد. بدین گونه کنیاسف تصمیم گرفت حرکت‌های باله را به‌صورت نشسته و خوابیده به شاگردان خود آموزش دهد.

ورزش باراسل در ایران و سابقه آن

با وجود اینکه این رشته ورزشی جدید نیست؛ اما در ایران به‌عنوان یکی از ورزش‌های مدرن شناخته می‌شود. باراسل بخشی از تمرین‌های کششی و قدرتی باله را در خود جای‌داده و موجب افزایش انعطاف‌پذیری عضلات و کاهش سایز بدن می‌شود. به‌علاوه، این ورزش مانند فیزیوتراپی عمل کرده و بسیاری از دردها را برطرف می‌سازد. خانم‌هایی که به ورزش‌های خوابیده علاقه‌مند هستند و به دنبال ورزشی برای آب‌کردن موضعی چربی‌های خود می‌گردند، به‌وسیله باراسل می‌توانند با چربی‌های بدنشان خداحافظی کنند.

باراسل

پس از گذشت زمان، کنیاسف پی برد که استفاده از این روش در انجام حرکت‌های باله علاوه بر اینکه شاگردانش را در وضعیت جسمانی مناسبی قرار می‌دهد، بسیاری از دردهای بدنشان را نیز درمان می‌کند. حتی برخی افراد که از انجام ورزش باله صدمه‌دیده بودند، سریع‌تر بهبود یافتند.

کنیاسف پس از مدتی به پاریس بازگشت و این ورزش را به شاگردان خود آموزش داد. یکی از شاگردانش به نام آنیتا کریستینا (Anita Kristina)  به‌طور گسترده تدریس ورزش باراسل را ادامه داد تا بیشتر مردم با اثرات معجزه‌آسای آن آشنا شوند. کم کردن سایز بدن، کوچک و صاف کردن شکم، برطرف کردن درد ناحیه گردن، شانه و ستون فقران از جمله فواید این ورزش هستند

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید: فواید ورزش جدید تی آر ایکس و نحوه کارکرد آن

ورزش باراسل

اهداف ورزش باراسل

جلسه‌های تمرینی ورزش باراسل 45 تا 60 دقیقه است. افرادی که حداقل 6 ماه این ورزش را انجام داده‌اند، دارای تناسب‌اندام فوق‌العاده‌ای هستند. این ورزش بدن را از لحاظ کنترل ماهیچه‌ها و چربی سوزی در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد.

افزایش قدرت ماهیچه‌ها به‌ویژه در ناحیه مچ‌ها، پاها، کمر و شکم از اهداف ورزش باراسل محسوب می‌شوند. این ورزش، ریتمی، قدرتی، استقامتی و کششی بوده که به حفظ تناسب‌اندام، کاهش سایز و هماهنگی اعصاب و عضله کمک می‌کند.

اهداف ورزش باراسل

افزایش ضربان قلب

تناسب‌اندام و کاهش سایز

ایجاد آرامش

جلوگیری از پوکی استخوان و دردهای مفصلی

تقویت عضلات

افزایش هماهنگی عصبی و عضلانی

چربی سوزی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم، پهلو و ران

رفع پادرد

رفع گودی کمر و صاف شدن پشت

ورزش باراسل

لباس ورزشی مورد نیاز برای انجام ورزش باراسل

لباس ورزشی برای انجام ورزش باراسل از جوراب، گتر، شلوار و یا بادی تشکیل می‌شود. تمرین‌های خوابیده این ورزش منجر به آسیب دیدن سطح پوست بر اثر تماس با سطح زمین خواهد شد. بنابراین نیاز است از لباس‌هایی استفاده شود که پاها را کاملا بپوشاند. به همین علت استفاده از بادی ورزشی در این ورزش متداول است.

     جوراب ورزش باراسل

  • از جوراب برای آسان شدن گردش پاشنه پا روی زمین در تمرین‌ها استفاده می‌شود.

     گتر

  • گتر به‌نوعی ساق کاموایی گفته می‌شود که برای حفاظت از زانو، ساق پا و کمک به حرکت‌های پا روی زمین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

     شلوار ورزشی استرچ مخصوص باراسل

  • از این نوع شلوار برای گرم نگه‌داشتن عضلات ران استفاده می‌شود.

     تاپ ورزشی یا بادی

  • این تن‌پوش را برای گرم کردن بالاتنه می‌پوشند.

     استفاده از حوله در باراسل

  • از حوله برای دراز کشیدن روی زمین استفاده می‌شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید : معرفی ورزش کگل برای تقویت عضلات لگن

امروزه رسیدن به تناسب‌اندام با شیوه‌های نوینی از ورزش کردن همراه است و روش‌های مختلفی برای دستیابی به اندامی خوش‌فرم وجود دارد. در حال حاضر ورزش باراسل، به‌عنوان یکی از این قبیل ورزش‌ها به شمار می‌رود که موجب جذب طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری به سمت خود شده است. منشأ این ورزش کشور فرانسه بوده و به انجام حرکت‌ها و تمرین‌های باله به‌صورت نشسته و خوابیده می‌پردازد که انجام آن‌ها لاغری، صاف شدن شکم و فرم گرفتن عضلات باسن و ران را برایتان به ارمغان می‌آورد.

زیبایی در طراحی حرکات

حرکات باراسل به زیبایی حرکت‌های باله است. این موضوع از مهم‌ترین ویژگی‌های ورزش جدیدی است که طرفداران بسیاری یافته است. زیبایی حرکات و تمرین‌های باراسل یکی از ویژگی‌هایی است که منجر به انگیزه‌بخشی به ورزشکاران می‌شود. به هم پیوستگی و طراحی حرکات به هم متصل شونده محموعه زیبایی از حرکات ورزشی را می‌سازد که انگیزه‌های ورزشی را افزایش داده و همزمان به خلق زیبایی نیز منجر می‌شود.

نمونه فیلم این ورزش

از اینکه با پروماگ تا انتهای این مطلب همراه بودید سپاسگزارم، امیدواریم این محتوا برای آشنایی شما عزیزان با ورزش‌های جدید مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا