دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری نوین

ترکیب تکنولوژی های پیشرفته دیجیتال و معماری مدرن

ساختمان کریستالی Milestone

شرکت طراحی بزرگ و برجسته MVRDV هلندی از طرح خود برای یک ساختمان جدید با معماری مدرن در آلمان رونمایی کرد، نام این ساختمان مایل استون (Milestone) و در شهر اسلینگن منطقه اشتوتکارت در جنوب آلمان قرار است تا سال 2020 احداث شود. 

این ساختمان که آمیزه ای از تکنولوژی نوین دیجیتال و معماری مدرن است بصورت یک سنگ بزرگ کریستالی با نمای متشکل از نقشه شهر اسلینگن که قادر است اطلاعات مکانهای مهم ، دیدنی و مکانهای توریستی شهر را از طریق سیستم ایجاد تصاویر بر روی نما و کف زمین در اختیار عموم مردم و توریستها قرار دهد.

این ساختمان در 12 طبقه و زیربنای 6500 مترمربع بگونه ای طراحی شده که اگر از جلوی ساختمان به آن نگاه کنید نقشه شهر را روی نما بصورت زنده مشاهده می کنید در این نقشه اطلاعات شهری ، رستورانها ، باغ وحش ، مکانهای تفریحی و تاریخچه اسلینگن بصورت دیجیتال و تصاویر به نمایش گذاشته می شوند. با استفاده از اسکن بارکد QR هر بخش بوسیله گوشی هوشمند جزئیات و آدرس دقیق هر قسمت بر روی گوشی نمایان می شود و همچنین با استفاده از نرم افزار قابل نصب بروی گوشی های هوشمند ارتباط اطلاعاتی بین ساختمان و گوشی برقرار شده و کاربر می تواند از آن اطلاعات استفاده نماید در واقع این ساختمان یک کتابخانه دیجیتال است که از طریق کدهای QR اطلاعات را با مردم به اشتراک می گذارد.

درون ساختمان حفره ای تعبیه شده که بگفته طراحان دریچه ای رو به جهان است این دریچه یک نمای حجمی و چند بعدی از شهر اسلینگن است. درون آن تراس ها و پله های تعبیه شده که مردم می توانند بروی آنها قرار گرفته و از اطلاعات بیشتری که فقط در بخش داخلی این حفره به نمایش گذاشته می شوند استفاده نمایند.

در ساخت نما از شیشه های کریستالی از نوع Fritted Glass که دارای سلول های فتوولتائیک برای تولید برق هستند استفاده گردیده و بگفته شرکت MVRDV این شیشه ها هم بصورت عایق حرارتی عمل می کنند و هم قادرند تصاویر و کدهای QR را به نمایش بگذارند.

طبقات ساختمان مایل استون جهت فضاهای آموزشی ، اداری ، تجاری ، رستوران ، کافی شاپ و مراکز خرید طراحی گردیده اند نمای شیشه ای و شفاف ساختمان اجازه می دهد تا تعامل بین داخل و بیرون ساختمان برقرار شود و همزمان تعامل روزانه نمای بیرون با مردم نیز برقرار باشد.

در شب روشنایی نمای ساختمان مانند یک فانوس دریایی و چراغ بزرگ برای این شهر نمایان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا