دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری نوینمعماری و دکوراسیون

بیست اثر معماری نامزد مسابقه RIBA بهترین طراحی و معمار از سرتاسر دنیا

معمار برتر و ساختمانهای منتخب نامزد مسابقه RIBA

 موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی RIBA برگزار کننده مسابقه معماری RIBA اخیراً 20 ساختمان با طراحی و معماری نوین که به اتمام رسیده اند را بعنوان نامزد دریافت جوایز عالی بین المللی معمار و معماری 2018 را معرفی کرده است. این پروژه ها از بین خانه های لوکس ، مدرسه ای برای کودکان محروم و از برخی از زیباترین ساختمان های جدید از سراسر جهان انتخاب شده اند.

از این 20 ساختمان منتخب برای مسابقه RIBA تنها یکی از آنها برنده خواهد شد و بعنوان بهترین اثر معماری سال 2018 معرفی می گردد.

این ساختمان ها در مجموع از 16 کشور انتخاب شده اند. طرح های برجسته شامل خط متروی شگفت انگیز بوداپست، مدرسه ای در برزیل که معماران آنها نیز جایزه معمار بین المللی را به خود اختصاص داده اند و یک جفت برج سبز که برنده جایزه میلان برای ساختمان های با پوشش سبز را از آن خود نموده است.

مسابقه RIBA بمنظور بالابردن کیفیت طراحی ساختمانها و انگیزه طراحان و معماران در سال 2018 جایزه خود را به اثر متنخب از بین 20 ساختمان زیر که توسط معماران برجسته توام با نوآوری بهمراه معماری مدرن و خلاق احداث شده اند اهدا خواهد کرد. در این بین مهمترین نکته انتخاب ساختمانها از بین پروژه های مورد نیاز عموم شامل ساختمانهای فرهنگی ، هنری و آموزشی می باشد.

موزه هنری  Audain که توسط گروه معمار Patkau طراحی شده است.

موزه هنر آدین در ویستلر، بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است. این موزه توسط مالک شخصی خود بنام Michael Audain ساخته شده و با کاربری موزه آثار هنری برای استفاده عموم مردم ساخته شده است.

برج BBVA بانکومر، طرح توسط گروه معمار Lego Rogers است.

برج BBVA در مکزیکوسیتی مکزیک واقع شده ارتفاع برج 235 متر در 50 طبقه به متراژ کلی حدود 268 هزار متر مربع است . از خصوصیات این برج داشتن یک لابی بسیار بزرگ خصوصی است.

موزه هنر بوندر، طرح توسط گروه معمار Barozzi Veiga .

موزه هنر بوندر طرح توسعه یک گالری آثار هنری در ویلای 18 می باشد که در شهر چور سوئیس واقع شده است.

کلبه کاپیتان کلی، توسط معماران جان وردل طراحی شده است.

کلبه کاپیتان کلی در سال 1840 برای یک دریانورد مشهور ساخته شد و نیاز به بازسازی گسترده داشت که طرح توسعه آن توسط گروه معمار جان وردل داده شد این کلبه در تاسمانی استرالیا واقع شده است.

دانشگاه مرکزی اروپا فاز 1، طراح گروه معمار O’Donnell + Tuomey .

دانشگاه مرکزی اروپا فاز 1 در بوداپست مجارستان واقع شده این ساختمان 15638 متر مربعی یکی از زیباترین دانشگاهای حال حاضر می باشد ولی متاسفانه بدلیل مشکلات دولت مجارستان و سرمایه گذار اصلی دانشگاه ، این دانشگاه احتمالاٌ تعطیل شود .

خانه کودکان محروم ، طرح توسط Rosenbaum + Aleph Zero که همچنین جایزه معمار بین المللی را به خود اختصاص داده است.

این خانه کودک یک مرکز آموزشی دبستان برای کودکان محروم است. که 540 دانش آموز روستایی در آن بصورت شبانه روز در حال زندگی و تحصیل هستند این روستا در گویانیا برزیل واقع شده است.

ایستگاه خط مترو M4 بوداپست طراح توسط Palatium Studio.

معماری مدرن پروژه مترو M4 بوداپست یک معماری خیره کننده که جزء 20 اثر معماری برگزیده شده در مسابقات RIBA است. گروه معمار استدیو پلاتینیوم در اقدامی عجیب این پروژه را با رقبا خود در این مسابقه بصورت مشترک طراحی کرده اند.

سالن هرتصل بعنوان یک ساختمان یادبود در ورودی گورستان ملی اسرائیل.

سالن هرتصل به یاد شهیدان جنگی اسرائیل از سال 1860 احداث شده این اثر توسط گروه معمار Kimmel Eshkolot طراحی شده است.

مسجد سانساکلار توسط گروه معمار امرو آرولات طراحی شده است.

مسجد سانساکلار مسجدی است که توسط بخش خصوصی و در حومه استانبول ساخته شده این مسجد با طرح رادیکالی خود بعنوان یک مسجد چالش برانگیز در مسابقه معماری RIBA شرکت داده شده است.

مرکز آموزش و پرورش لانکا، طرح توسط گروه معمار feat.collective.

مرکز آموزش و پرورش لانکا در استان شرقی، سریلانکا واقع شده مرکز آموزش و پرورش لانکا یک مجموعه ای از ساختمان های کم هزینه آموزشی است که در پی سونامی توسط کمک های خارجی و مردمی احداث گردید.

پروژه توسعه فضاها و امنیت موزه هنرهای زیبای نانت .

این موزه هنرهای زیبا در نانت فرانسه واقع شده که توسط معمار استنون ویلیامز طراحی شده است.

موزه ورلیندن توسط معماران Kraaijvanger طراحی شده است.

موزه ورلیندن یک موزه جدید برای هنرهای معاصر قرن بیست در شهر واسنار هلند احداث شده در این موزه صنایع دستی و خانگی مردم هلند به نمایش گذاشته شده است.

مرکز فرهنگی بنیاد Stavros Niarchos ، طرح توسط کارگاه ساختمانی Renzo Piano & Betaplan .

مرکز فرهنگی بنیاد Stavros Niarchos از مجتمع های جدید شامل اپرا ملی، کتابخانه ملی و پارک تشکیل و در آتن یونان واقع شده است.

خانه آپارتمانی Tatsumi توسط معمار Hiroyuki Ito طراحی شده است.

این آپارتمان در توکیو ژاپن واقع شده این آپارتمان یک برج ده طبقه است که از فضای محدود استفاده بسیار خوبی با طراحی و معماری مدرن کرده است.

کلیسای باستانی Vilanova de la Barca توسط گروه معماری و محوطه سازی AleaOlea طراحی شده است.

کلیسای باستانی Vilanova de la Barca در اسپانیا واقع شده این کلیسای باستانی  پس از اینکه بمباران در جنگ داخلی اسپانیا به طور جدی آسیب دیده بود، که فقط یک ویرانه از آن باقی مانده بود. در حال حاضر تعمیر و بازسازی به عنوان یک تالار اجتماعی بسیار ارزشمند برای استفاده اجتماعی و فرهنگی در آن صورت پذیرفته است.

منزل مسکونی که توسط معماران Palinda Kannangara طراحی شده است.

این منزل مسکونی در کلمبو سریلانکا واقع شده  این خانه برای یک معمار طراحی و ساخته شده است.

دانشکده موسیقی Toho Gakuen توسط Nikken Sekkei طراحی شده است.

دانشکده موسیقی توهو براساس فضا و اتاق های تمرین موسیقی مورد نیاز و مناسب برای هر ساز طراحی شده این دانشکده در توکیو ژاپن واقع شده است.

جنگل عمودی توسط بوئر استدیو طراحی شده است.

جنگل عمودی یک جفت برج گلخانه ای سبز در میلان ایتالیا با بیش از 17 هزار درخت و درختچه واقع شده است. این پروژه برنده جایزه فضای سبز میلان نیز می باشد.

دانشگاه شیائو جینگ وان توسط Foster + Partners طراحی شده است.

این دانشگاه در شهر شنزن چین واقع شده ، این دانشگاه تازه تاسیس با معماری مدرن بر روی استفاده از نور روز ، فضا سازی محوطه و محیطی دلپذیر تمرکز کرده است.

دانشگاه آمستردام توسط Allford Hall Monaghan Morris طراحی شده است.

معمار دانشگاه آمستردام در طرح خود ساختمان های پس از جنگ را به یک پردیس شهر جدید بازسازی کرده است.

دکمه بازگشت به بالا