دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

تکنولوژیکامپیوترگوشی هوشمند

متوقف کردن ردیابی گوگل را فقط با چند کلیک انجام دهید!

آیا می دانید شما همه روزه در معرض ردیابی گوگل قرار دارید !!؟؟

ردیابی گوگل ! موتور جستجوی گوگل علاقه زیادی به شناخت کاربران خود دارد، و این شناخت به منظور در اختیار قرار دادن امکانات و اطلاعات بهتر و کاملتر مطابق به سلیقه و علایق شما صورت می پذیرد. گوگل در واقع شما را ردیابی میکند تا بتواند الگوریتم جستجوی خود را تقویت کند و نتایج بهتری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

مسائل زیادی در مورد شما وجود دارد که گوگل از آن ها باخبر است. و این اطلاعات مستقیما نتایج فعالیت های شما در اینترنت است. مواردی که به جستجوی آنها می پردازید. مسیرهایی که در گوگل مپ انتخاب می کنید، سفرهایی که در گوگل تریپ ثبت می کنید و … تماما اطلاعاتی هستند که شما از طریق استفاده کردن از محصولات شرکت گوگل در اختیار این شرکت قرار میدهید و گوگل از طریق آنها شما را ردیابی می کند.

این داستان انکار ناپذیر است که گوگل اطلاعات شما را دارد و در موارد لازم از آن استفاده می کند. ولی شما به عنوان یک کاربر حق دارید در خصوص جزئیات بیشتر بدانید و کنترل بیشتری روی اطلاعاتتان داشته باشید. به همین دلیل این مقاله از مجله پروماگ را به متوقف کردن ردیابی گوگل و کاری که شما باید انجام دهید اختصاص داده ایم.

تمام جستجوهایتان توسط گوگل ذخیره می شود!

بله! کاملا درست متوجه شده اید! تمام مواردی که در موتور جستجوی محبوب گوگل توسط شما جستجو شده اند کاملا در مکانی امن توسط گوگل ذخیره می شوند.

توقف ردیابی گوگل

روش متوقف کردن ردیابی گوگل در جستجوها

هر کاربر در گوگل صفحه مخصوص به خود به نام  صفحه‌ی فعالیت من (My Activity Page)  دارد. کافیست وارد این صفحه شوید و اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید. در سمت چپ صفحه گزینه‌ی Delete Activity by وجود دارد اگر آن را انتخاب نمایید گزینه هایی از فعالیت های شما که قادر به حذف آن هستید در صفحه ای جدید به شما نمایش داده خواهند شد. در این صفحه گزینه search یا جستجو را انتخاب کرده و آن را حذف نمایید.

تا اینجا موفق شده اید تا موارد ذخیره شده قبلی را از تاریخچه جستجوهایتان حذف نمایید. قدم بعدی غیر فعال کردن ردیابی گوگل در این قسمت است، یعنی تنظیماتی را انجام دهیم که از این تاریخ به بعد ردیابی گوگل در این زمینه متوقف شود. برای این کار در  صفحه‌ی کنترل فعالیت (Activity Controls Page)  بخشی به نام  Web & App وجود دارد اگر می خواهید ردیابی گوگل در کروم و باقی برنامه هایی که از گوگل استفاده می کنند متوقف شود باید تیک این گزینه را بردارید.

این ردیابی در جستجوهای صوتی شما نیز اعمال می شود. شما جستجوهای صوتی خود را ازطریق گوگل اسیستنت، یا دستیار صوتی گوگل انجام میدهید و جستجوهای شما در تاریخچه شما ثبت می شوند تا در آینده نتایج بهتر و مرتبط تری را برای جستجو دریافت کنید. نکته جالب در خصوص دخیره جستجوهای شما توسط دستیار صوتی گوگل این است که با وجود داشتن این هیستوری یا تاریخچه شما این امکان را دارید تا هر آنچه را تاکنون گفته اید مجددا بشنوید! در صفحه کاربری مربوط به شما بخشی تحت عنوان Voice & Audio وجود دارد که امکان دسترسی به جستجوهای صوتی قبلی را به شما خواهد داد.

برای متوقف کردن ردیابی گوگل در این بخش نیز مانند قسمت قبلی که توضیح داده شد با مراجعه به صفحه  کنترل فعالیت گوگل (Activity Controls Page) می توانید بخش Voice & Audio را با برداشتن تیک این قسمت غیرفعال نمایید.

ردیابی و ثبت مکان ها توسط گوگل

ردیابی گوگل

تا اینجا در خصوص جستجوهایی که در گوگل انجام می دهید چه به صورت متنی و در موتور جستجوی گوگل و چه به صورت صوتی و توسط دستیار صوتی گوگل صحبت کردیم و راه های توقف ردیابی گوگل در این دو مورد را بررسی کردیم.

موضوع بعدی که می خواهیم به آن بپردازیم، تاریخچه مکان یا لوکیشن شماست! این حالت زمانی که شما به گوگل دسترسی به GPS خود را می دهید و زمانی که از گوگل مپ استفاده می کنید اتفاق می افتد. در صفحه my activity که صفحه کاربری شما در گوگل است و در قسمت Timeline Page شما قادر خواهید بود تا تمامی مکان هایی که در موقعیت های مختلف در آنها حضور داشته اید را ببینید. این که این اطلاعات تا چه اندازه می توانند دقیق و درست باشند کاملا به دسترسی هایی که در گذشته از طریق تلفن همراهتان به گوگل داده اید و همینطور وجود اکانت گوگل در تلفن همراه شما بستگی دارد.

روش متوقف کردن ردیابی گوگل در مکان ها

ردیابی گوگل در این موضوع را نیز می توانید مانند جستجوهایتان با مراجعه به صفحه کاربری غیرفعال کنید. این امکان توسط گوگل به شما داده شده ولی ممکن است از آن با خبر نباشید. در صورت تمایل به صفحه کنترل فعالیت های گوگل مراجعه کنید. تنظیمات این صفحه برای شماست و هر کاربری قادر خواهد بود تا آن را به سلیقه خود تغییر دهد. برای متوقف کردن ردیابی گوگل و اینکه پس از این تاریخچه مکان های شما توسط گوگل ثبت و ذخیره نشود تیک Location History را بردارید.

تاریخچه های ذخیره شده قبلی را نیز می توانی با حذف کردن Timeline Page در صفحه کاربری خودتان حذف نمایید. کافی است روی آیکنی که به شکل سطل زباله است کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به Timeline Page حذف شود.

کنترل اطلاعات تبلیغاتی

توضیحات و تنظیمات مربوط به این قسمت یکی از مفیدترین و جذاب ترین قسمت هاست. چرا که با مراجعه به این بخش می توانید به نکات و اطلاعات جالبی در خصوص خودتان دست پیدا کنید. در پنل کاربری شما قسمتی تحت عنوان Ad Settings وجود دارد. وقتی وارد این قسمت شوید اطلاعاتی مانند سن تخمینی و تقریبی خود، ماه تولدتان و جنسیت را مشاهده می کنید. تا اینجا همه چیز می تواند عادی باشد موضوع از جایی جالب می شود که کمی پایین تر در این بخش شما می توانید مسائلی را که به آنها علاقه دارید مشاهده کنید. مثلا سینما، ورزش، کتاب، گل و گیاه و …!

تمامی اطلاعاتی که در این بخش ملاحظه می کنید با استفاده از جستجوهایی که در گوگل، یوتیوب و … انجام داده اید بدست آمده و جمع آوری شده است.

برای این بخش نیز مانند قسمت های قبلی شما می توانید بخش تبلیغاتی گوگل برای خود را غیرفعال کنید. اگر شبکه سازی تبلیغاتی گوگل را غیرفعال کنید، ردیابی گوگل در خصوص شما مانند گذشته آسان نخواهد بود . این کار باعث می شود که گوگل به شناخت درست و صحیحی از شما دست نیابد و در نتیجه در جستجوهای خود نیز باید منتظر نتایج ناکارآمد و نامربوط باشید. چرا که بدون شناخت داشتن از شما گوگل قادر به بهینه کردن نتایج جستجوی شما نخواهد بود.

امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد و از اینکه همراه بخش تکنولوژی مجله آنلاین پروماگ هستید، سپاسگزاریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا