دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سرگرمی های خانگیکنسول بازی

بهترین هدست های واقعیت مجازی VR برای تجربه محتوای جذاب

دو دسته هدست واقعیت مجازی VR در بازار وجود دارد : دسته اول هدست های مقرون به صرفه که به گوشی هوشمند متصل می شوند و از طریق آن محتوای مجازی را ارائه می دهند. دسته دوم هدست های گران قیمت که که برای ارائه محتوای واقعیت مجازی نیازمند یک کامپیوتر  قدرتمند هستند و از طریق اتصال هدست و کامپیوتر محتوای خود را ارائه می نمایند.

ساده ترین و ارزان ترین راه برای تجربه واقعیت مجازی ، هدست گوگل کارتن است این عینک واقعیت مجازی با اکثر گوشی های هوشمند موجود کار می کند برای دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه پشتیبانی تجهیزات جانبی به وب سایت رسمی گوگل از طریق این لینک مراجعه نمایید. با استفاده از یک گوشی هوشمند قدرتمند و با کیفیت و پس از نصب نرم افزار گوگل کارتن برد بر روی گوشی هوشمند خود می توانید براحتی دنیایی واقعیت مجازی را با گوگل کارتن بدون کاهش کیفیت در اختیار داشته باشید.

از طرف دیگر هدست های واقعیت مجازی  HTC Vive، Oculus Rift و Windows ترکیب بسیار ارزشمندی نسبت به گوگل کارتن هستند این دستگاه ها قادر هستند یک تجربه متفاوت و بسیار جذاب از دنیایی واقعیت مجازی بوجود آورند اما این عینک های واقعیت مجازی نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند مخصوص بازی هستند و از طریق آن می توانند کار کنند و البته گرانقیمت هستند.

اگر شما نمی خواهید یک کامپیوتر بخرید هدست PlayStation VR گزینه مناسبی است که می تواند از طریق کنسول بازی پلی استیشن و یا کنسول بازی پلی استیشن پرو که از قبل دارید دنیایی واقعیت مجازی را برای شما به ارمغان بیاورد.

در مقاله زیر نگاه دقیق تری به عینک های واقعیت مجازی موجود در بازار کردیم تا شما بتوانید گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید :

1  هدست سامسونگ گیر 2017    

Samsung Gear VR 2017

شرکت سامسونگ به اتفاق اکولوس هدست مدل Gear VR را روانه بازار کرده اند این هدست بسیار راحت ، کنترل حرکات و دارای سنسورهای تشخیص حرکات بسیار خوبی است. این هدست از قیمت تقریباً مناسبی برخوردار است و می تواند بهترین گزینه برای تجربه واقعیت مجازی با کیفیت و جذاب باشد این هدست تنها با گوشی های مدل Galaxy S8, S8+, S7, S7 edge, Note5, S6 edge+, S6, S6 edge 
سامسونگ کار می کند. همراه این هدست آداپتورهای ارتباط USB-C و Micro USB جهت ارتباط با گوشی های با درگاه اتصال متفاوت عرضه می شود تنها مشکل این آداپتورها سایز کوچک آنهاست که ممکن است براحتی گم شوند. این هدست در مقایسه با گوگل کارتن بازی های بیشتر ، برنامه های متعدد و واقعیت مجازی جذاب تری ارائه می دهد.

2  هدست اچ تی سی وایو    

HTC Vive

اچ تی سی وایو یک هدست بسیار عالی و با کیفیت است این سیستم نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند است تا بتواند محتوای با کیفیت تر و محیج تری را در اختیار شما قرار دهد. ویژگی های کلیدی این هدست داشتن صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن بسیار بالای 1200*1080 پیکسل برای هر چشم و در مجموع برای دو چشم 2160*1200 پیکسل را ایجاد می کند ، گستره دید بالا ، 32 سنسور برای ردیابی دقیق حرکات و یک دوربین جلو که می تواند اشیاء موجود در فضا را به دنیایی واقعیت مجازی اضافه کند.
هدست اچ تی سی وایو دارای دو ترک پد کنترلی لمسی و دو ایستگاه ردیابی حرکات که از طریق وایرلس به یکدیگر متصل می شوند است.
این هدست برای ایجاد جذابیت مطلوب نیاز به فضای بزرگ دارد. محتوای زیادی برای این هدست تولید شده و از نظر بسیاری از کاربران هدست وایو اچ تی سی بهترین هدست در دسترس است اخیراً مدل پرو این هدست نیز روانه بازار شده است.

3  هدست گوگل دیادرم ویو  

Google Daydream View 2017

هدست واقعیت مجازی گوگل دیادرم ویو طراحی شده تا یک کتابخانه بسیار بزرگ از محتوای دنیایی واقعیت مجازی را از طریق گوشی های هوشمند سازگار با صفحه نمایش OLED به نمایش بگذارد. این هدست بسیار ساده و راحت طراحی شده و از طریق یک کنترلر شسته و رفته تمام برنامه ها و بازی های فوق العاده جذاب خود را در اختیار شما قرار می دهد. قیمت این هدست بسیار مناسب و یک گزینه مقرون بصرفه است. این هدست در سه رنگ عرضه شده گوشی های قابل استفاده برای این هدست شامل
Pixel,Pixel2,Galaxy S8/S8+,Galaxy Note 8,ZenFone AR, Axon 7,Mate 9 Pro,Moto Z & Z2,LG V30
می باشند.

4  هدست سونی پلی استیشن VR  

Sony PlayStation VR

هدست واقعیت مجازی سونی پلی استیشن بهترین گزینه برای تجربه واقعیت مجازی با کیفیت در محدوده این قیمت است. برخلاف اچ تی سی وایو و اکولوس ریفت این هدست نیاز به کامپیوتر ندارد و تنها از طریق یک کنسول بازی PS4 و یا PS4 Pro تمام نیازهای نمایش واقعیت مجازی آن بر طرف می شود. این هدست براحتی تنظیم و کار می کند دارای صفحه نمایش OLED با کیفیت بالا و با زمان تاخیر کم است برای این هدست بازی ها و فیلم های بسیاری وجود دارد و براحتی در دسترس هستند.

5  هدست سامسونگ HMD  اودیسی

Samsung HMD Odyssey Windows Mixed Reality Headset

هدست واقعیت مجازی سامسونگ HMD اودیسی بهترین هدست ترکیبی ویندوزی موجود در بازار است هدست های ترکیبی از لوازم جانبی کامپیوترها محسوب می شوند که در اواخر سال 2017 بهمراه ویندوز 10 عرضه شدند این سیستم می تواند در کنار کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 محتوای واقعیت مجازی با کیفیتی را ارائه نماید همچنین این هدست از محتوا و بازی های Steam VR پشتبانی می کند با توجه به این محاسن این سیستم جایگزین عالی و ارزانتری برای هدست اچ تی سی وایو است. از ویژگی های کلیدی این هدست واقعیت مجازی می توان به نمایشگرهای AMOLED با رزولوشن بالا هدفون های بسیار با کیفیت AKG و کنترل های حرکتی دقیق اشاره کرد.

6  هدست گوگل کارتن

Google Cardboard

هدست گوگل کارتن ارزانترین ، ساده ترین و راحترین راه برای تجربه و تست دنیایی واقعیت مجازی است این هدست براحتی راه اندازی شده و با اکثریت گوشی های اندرویدی و آیفون اپل سازگار است کاربران این هدست باید گوشی هوشمند خود را که بر روی آن نرم افزار رایگان گوگل کارتن برد را نصب کرده اند به هدست متصل نمایند و سپس آن را روی چشمان خود قرار دهند و از محتوای واقعیت مجازی لذت ببرند.

7  هدست میرج VR

Merge VR

هدست واقعیت مجازی میرج VR یک پیشنهاد جامع دیگر که بوسیله نرم افزار گوگل کارتن برد کار می کند است خود سازنده نیز همراه هدست نرم افزار را عرضه می کند این هدست یک گزینه ارزان قیمت و عالی است که برای نمایش دنیایی واقعیت مجازی با اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و آیفون یک تجربه جذاب را به ارمغان می آورد این هدست از مجموعه بازی های اختصاصی ساخت استودیو Miniverse پشتیبانی می کند.
بر خلاف بدنه گوگل کارتن که خشک و خسته کننده است و مناسب استفاده برای طولانی مدت نیست هدست میرج با بدنه ارگونومی تر و راحتر طراحی شده و از مواد نرم ساخته شده که برای استفاده طولانی مدت مناسب است. این هدست در هشت رنگ شامل بنفش ، صورتی ، سیاه ، زرد ، خاکستری ، قرمز ، نارنجی و آبی فیروزه ای عرضه می شود.

8  هدست اکولوس ریفت

Oculus Rift

هدست واقعیت مجازی اکولوس ریفت یک رقیب برای هدست اچ تی سی وایو است این هدست دارای صفحه نمایش با رزولوشن بالا ، یک جفت هدفون یکپارچه با کیفیت بالا و دو کنترل کننده لمسی و یک جفت سنسور حرکتی است. هدست اکولوس همانند اچ تی سی وایو برای نمایش دنیایی واقعیت مجازی نیازمند یک کامپیوتر بازی قدرتمند و فضای باز و بزرگ برای نمایش مطلوب تر است. مزیت این هدست تنوع بسیار زیاد بازی های ساخت خود شرکت اکولوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا