دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

بهترین آموزش چاپ سیلک در ایران

ممکن است شما به دنبال جستجو برای بهترین آموزش چاپ سیلک در ایران به این صفحه رسیده باشید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه ابتدا کمی در مورد انواع روش‌های چاپ و بعد به صورت مفصل‌تر در مورد چاپ سیلک با هم بخوانیم.

چاپ پارچه

برای مصارف محتلفی مثل چاپ طرح و عکس دلخواه یا نمادهای تجاری روی تیشرت یا داشتن پارچه‌ در متراژهای مختلف با طرح مورد نظر، نیاز است که از روش‌های متناسب با هدف استفاده کرد. چاپ پارچه در ایران به روش‌های محتلفی مثل چاپ سابلیمیشن و چاپ سیلک انجام می‌شود.

چاپ سابلیمیشن

در چاپ سابلیمیشن با استفاده از فرآیند تصعید و به کمک گرما، رنگدانه‌های رنگ از حالت جامد مستقیما بخار شده و در شرایط معینی از دما و فشار روی پارچه تثبیت می‌شوند و در نیتجه‌ی اسن فرآیند، طرح و نقش مورد نظر روی پارچه نمایان می‌شود. دستگاه چاپ سابلیمیشن دارای تکنولوژی خاصی است، همچنین مواد بکاررفته برای این کار یعنی چسب و کاغذ و جوهر چاپ سابلیمیشن هر کدام نقش مهمی در کیفیت و دوام محصول نهایی دارند و بسیار حائز اهمیت‌اند.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سیلک

چاپ سیلک یا چاپ سیلک اسکرین یکی از رایج‌ترین روش‌ها و تکنیک‌های چاپ است که موارد مصرف متنوعی دارد و روی طیف وسیعی از محصولات و کالاها قابل انجام است. از روش‌های ساده‌ی استنسل یا شابولن زدن تا سیستم‌های پیشرفته و تجاری و صنعتی، چاپ سیلک از دیرباز در حال توسعه بوده است. اگرچه در حال حاضر از این روش بیشتر برای چاپ روی پوستر، پارچه و بسته‌بندی استفاده می‌شود اما چاپ سیلک قابل اجرا روی گستره‌ی بزرگی از کالاهاست چرا که همراه با پیشرفت تکنولوژی، این تکنیک چاپ هم به‌روز شده است.

بیش از صد سال است که چاپ سیلک هم برای مصارف تجاری و هم هنری به کار می‌رود. عمده‌ی مصرف این روش برای چاپ تصاویر روی تیشرت و لباس، ساک خرید، کاغذ، چوب، سرامیک و دیگر مواد است. با توجه به بازار پرتقاضای چاپ سیلک، فراگیری اصول این روش از چاپ برای علاقه‌مندان این حوزه ضروری به نظر می‌رسد، به همین دلیل یک آموزش چاپ سیلک جامع در سایت یکپارچه برای شما آماده گردیده است.

چاپ سیلک چیست

تاریخچه چاپ سیلک اسکرین

از آغاز تاریخ، استفاده از شابلون راهی برای خلق اثار هنری روی متریال‌های محتلف بوده است. نشانه‌ها و شواهدی از استفاده از استنسل و شابلون بر دیواره‌‌ی غارها، لباس‌ها و پارچه‌ها به‌خصوص در هاوایی، ژاپن و چین در مطالعات باستان‌شناسی به دست آمده.

تجهیزات چاپ سیلک

برای پرینت با کمک تکنیک‌های چاپ سیلک، مواد مختلفی به کار می‌روند. در این روش نیاز به توری، فریم، رنگ و شابلون داریم.

مزایای چاپ سیلک

چاپ سیلک برای طرح‌هایی تا ۴ رنگ توصیه می‌شود که اکثرا شامل طرح‌های گرافیکی ساده، لوگوها و نوشته‌هاست. این روش برای سفارش‌های عمده نیز پیشنهاد می‌شود چرا که در این صورت صرفه اقتصادی بسیار بیشتری برای سفارش‌دهنده خواهد داشت. چاپ طرح‌های اختصاصی به کمک روش چاپ سیلک مزایای زیادی دارد. از جمله:

1.رنگ‌های درخشان

زمانی که از تیشرت و چاپ روی تیشرت به عنوان محصولی خاص برای معرفی برند خود استفاده می‌کنید، چاپ سیلک روی تیشرت به عنوان یک تکنیک بازاریابی موثر نقش ایفا خواهد کرد. بخاطر ماهیت جوهر مصرفی در این چاپ، رنگ‌ها درخشان‌ترند و تصاویر و نقش‌ها بهتر دیده می‌شوند.  شما با استفاهده از چاپ سیلک می‌توانید با خیال راحت  طرح مورد نظر خود را حتی روی پارچه‌های تیره هم چاپ کنید و نگرانی‌ای از بابت نمای طرح نداشته باشید و مطمئن باشید توجه همگان را به خود جلب خواهید کرد.

2.مناسب برای هررنگ پارچه

مهم‌ترین نکته درمورد جوهر مصرفی چاپ سیلک این است غلظت این جوهر به میزانی است که جذب بافت پارچه نمی‌شود. یعنی طرح مورد نظر بدون جذب شدن روی پارچه و لباس با هر رنگی چاپ می‌شود و این امر به شما این آزادی را می‌دهد که هر طرح و رنگی را که خواستید بتوانید روی پارچه چاپ کنید.

3.ظرافت و تمیزی چاپ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت استفاده از چاپ سیلک تمیزی و ظرافت محصول نهایی است. نمای کار همیشه براق، تازه، تمیز و حرفه‌ای و باکیفیت است که این دقیقا همان چیزی خواهد بود که یک مجموعه برای محصولات تبلیغاتی خود نیاز دارد.

4.دوام و ماندگاری

با داشتن محصولی که با این روش چاپ شده، مطمئن  خواهید بود که این کالاها دوام بیشتری دارند. با چاپ سیلک، ماندگاری طرح روی پارچه یا هر متریال دیگری، بسیار طولانی بوده و این بخاطر کیفیت بالای جوهر و روش چاپ استفاده شده در فرآیند چاپ سیلک است.

5.مقاومت به شستشو

پارچه‌‌ها و لباس‌هایی که با روش سیلک چاپ شده‌اند، نسبت به شستشوی دستی یا ماشینی مقاومت  بیشتری دارند و در صورت رعایت دستورالعمل شستشو، هیچ آسیبی از طریق شستشو نخواهند دید.

آموزش چاپ سیلک

اکنون که به توضیحاتی در مورد انواع روش‌های چاپ روی پارچه پرداختیم و مفصل‌تر درباره‌ی چاپ سیلک خواندیم،‌ ممکن است علاقمند به داشتن اطلاعاتی در مورد آموزش چاپ سیلک و مرجعی به عنوان بهترین آموزش چاپ سیلک در ایران باشید. مجموعه یک‌پارچه علاوه بر ارا‌ئه خدمات چاپ پارچه به روش‌های مختلف از جمله چاپ سیلک و چاپ سابلیمیشن، با تکیه بر تجربه چندساله و داشتن نیروهای متخصص و حرفه‌ای سرویس آموزش صفر تا صد روش‌های چاپ پارچه را راه‌اندازی کرده است. شما می‌توانید برای یادگیری چگونگی انجام چاپ سیلک از صفر تا صد، از یک‌پارچه به عنوان منبع بهترین آموزش چاپ سیلک در ایران بهر‌مند شوید و چاپ پارچه را به صورت حرفه‌ای بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا