دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

زندگیتو بسازموفقیت

تا به حال به این فکر کرده اید که برای موفق شدن نیازی نیست همه چیز را فدا کنید؟

برای موفق شدن چه کاری باید انجام داد؟ مهم نیست که تعریف شما از موفق بودن چه باشد، شما می دانید که رسیدن به موفقیت آسان نیست. حتی یک تعریف ساده از موفق بودن مانند “من می خواهم زندگی خود را بر اساس شرایط و قوانین خودم بنا کنم” نیاز به سخت کار کردن دارد. هر فرد عاقلی که به دنبال یک زندگی خوب است، این مسئله را درک می کند.

اما زمانی که مردم در مورد چیزهایی صحبت می کنند که باید کنار بگذارید تا بتوانید موفق شوید، فکر می کنم آنها در مسیر تاریکی قرار گرفته اند. مهم نیست که شما می خواهید در زندگی خود به چه چیزی دست یابید؛ تحت هیچ شرایطی نباید چیزی را قربانی کنید!

“اما در مورد همه کارهای دشواری که به آن فکر می کنید چه چیزی می توان گفت؟ من باید همه کارهای دیگری که می خواهم انجام دهم را قربانی موفق شدن کنم!”

نوشته های مشابه

پاسخ این سوال بسیار ساده است: “اگر فکر می کنید این کار فداکاری است، نباید این کار را انجام دهید.”

وقتی من می خواهم این مسیر طولانی موفق بودن را طی کنم، باید خیلی چیزها را قربانی کنم.

1- “من دیگر نمی توانم هر آخر هفته بیرون بروم.”

2- “من نمی توانم پولم را برای چیزهایی که دوست دارم صرف کنم.”

3- “من امسال نمی توانم به تعطیلات بروم.”

4- “من هر روز باید مطالعه داشته باشم.”

5- “من باید مثبت باشم.”

هنگامی که شما اینطور به خود سخت می گیرید، باید در زندگی خود خیلی چیزها را فدای موفق شدن کنید. اما این طرز فکر غلطی است. هنگامی که شما فکر می کنید باید چیزی را در زندگی خود قربانی کنید تا موفق شوید، فکر می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شما ناامید و ناراحت خواهید بود. و حدس بزنید در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ این هدف بزرگ که باید باعث خوشحالی شما شود، باعث ناراحتی و بدبختی شما خواهد شد.

موفق

چیزی را برای موفق بودن قربانی نکنید،‌ الویت بندی داشته باشید!

من در زندگی خود یک قانون ساده دارم: اگر فکر می کنم انجام دادن کاری قربانی کردن است، من این کار را انجام نخواهم داد!

من به همه کارهایی که انجام می دهم، به عنوان یک گزینه برای موفق بودن نگاه می کنم. هیچ کس من را مجبور به انجام کار سختی نکرده است. به این ترتیب:

شما نباید وقت آزاد خود را به خطر بیندازید. شما باید وقت خود را برای موفق شدن در کارتان صرف کنید. شما نباید خوشحال بودن خود را فدا کنید. وقتی که دارید کتاب می خوانید، مطمئنأ باهوش تر می شوید! شما نباید تعطیلات و استراحت خود را قربانی کنید.

مطمئنأ همه به تعطیلات نیاز دارند. در واقع، من اعتقاد دارم استراحت بهره وری انسان را افزایش می دهد. این امر به نحوه نگرش ما به زندگی بستگی دارد. اگر ذهنیت خود را از “من چیزی فدا می کنم” به ” چیزی را انتخاب می کنم تا موفق شوم” تغییر دهید، در واقع دارید زندگی خود را اولویت بندی می کنید. بدین ترتیب دیگر به چیزی که از دست می دهید، توجه نخواهید کرد؛ در عوض، به آنچه که در زندگیتان به دست می آورید توجه خواهید کرد.

همانطور که همه ما می دانیم، این ایده فداکاری برای موفق بودن، در ذات ما وجود دارد تا زندگی هایمان را با دیگران مقایسه کنیم. چرا به انجام دادن کاری به عنوان قربانی کردن نگاه می کنید؟ این کار را دقیقا با چه چیزی مقایسه می کنید که فکر می کنید قربانی کردن است؟

موفق

تعادل بین کار و زندگی وجود ندارد

چالشی دیگر این است که ما هنوز هم به تعادل بین کار و زندگی اعتقادی نداریم. بیایید مکالمه شما با خودتان را در مورد این مسئله در همینجا بررسی کنیم:

  • ما برای پرداخت صورتحساب ها کار می کنیم.
  • کار ما 8-9 ساعت در روز وقت ما را می گیرد.
  • این بدان معنی است که ما بیشتر وقت خود را صرف کار کردن می کنیم.
  • به عبارت دیگر: کار شما زندگی شما است.

این مسئله که مردم به کار و زندگی به عنوان دو مسئله جدا از هم می نگرند، من را بسیار شگفت زده می کند. هیچ شکافی بین شما و کارتان نباید وجود داشته باشد! این دو مسئله در واقع یک مسئله واحد هستند که نباید آنها را جدا از هم در نظر گرفت و باید بدانید که این دو در کنار هم شما را به موفق شدن نزدیک تر می کنند! راه حلی برای داشتن یک زندگی موفق، انتخاب کاری است که متناسب با اهداف، سبک زندگی و نقاط قوت شما باشد.

“اما چگونه می توانم شغلی که دوست دارم را پیدا کنم، موفق شوم و نگران تعادل بین کار و زندگی نباشم؟”

احتمالا این جواب را دوست نخواهید داشت، اما پاسخ من این است: در عوض لذت بردن، باید یادگیری اولویت شما باشد.

در کاری که انجام می دهید، بهتر عمل کنید. نقاط قوت خود را پیدا کنید و در زمینه ای مشغول کار شوید که می توانید توانایی های خود را شکوفا کنید. این بدان معنی است که همیشه سعی می کنید توانایی های خود را بهبود بخشید،‌ و در زندگی خود موفق شوید. این کار یک فداکاری نیست، بلکه یک انتخاب خوب است.

سخن آخر

ما در این مطلب از مجله اینترنتی پروماگ سعی کردیم در مورد روش موفق شدن بدون نیاز به فدا کردن چیزی صحبت کنیم. امیدواریم شما نیز بتوانید با خواندن این مطلب مسیر خوشبختی خود را انتخاب کنید و به اهداف خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا