دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

سلامت

3 نوع از پرطرفدارترین و پرخاصیت‌ترین عسل‌ها را بشناسید

عسل طبیعی یکی از بهترین و ارزشمندترین مواد غذایی است که به دلیل ترکیباتی که دارد، دارای خواص فوق‌العاده‌ای می‌باشد. برای تولید عسل طبیعی، زنبورها شهد گل‌ها و گیاهان مختلف را جمع‌آوری کرده و در کندو یک سری عملیات خاص روی این شهد انجام می‌دهند تا در نهایت عسل تولید شود.

با توجه به اینکه زنبور برای تولید یک عسل طبیعی بیشتر از شهد چه گیاهانی تغذیه کرده، عطر و طعم و خصوصیات آن عسل با عسل‌های دیگر متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم سه نمونه از همه‌پسندترین و خوشمزه‌ترین عسل‌های طبیعی را به شما معرفی کنیم:

1-عسل گون

عسل گون عسلی است که برای تولید آن، زنبوردار در فصل تابستان که فصل گون است، کندوها را در مکانی قرار می‌دهد که گون فراوان باشد. از آن جایی که زنبورها برای تولید این عسل، بیش‌تر ازاین گیاه تغذیه می‌کنند، طعم و عطر عسل تولیدی، بسیار مشابه گیاه گون می‌شود. به همین دلیل به این عسل، عسل گون می‌گویند.

نوشته های مشابه

عسل گون طعم و عطر خاص و دل‌چسب و شیرینی ملایمی دارد؛ به دلیل این عطر و طعم عالی خیلی‌ها این عسل را دوست دارند. این عسل در تقویت حافظه، هضم بهتر غذا، درمان کم خونی، حفظ سلامت قلب، درمان سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی و … موثر است.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی این عسل می‌تواند خواص گفته شده را داشته باشد که کاملا طبیعی و خام باشد. برای اطمینان از طبیعی بودن عسل، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است تا با اندازه‌گیری فاکتورهای کلیدی، طبیعی و یا تقلبی بودن عسل مشخص شود. برای خرید عسل گون اصل به همراه برگه آزمایش اینجا کلیک کنید.

2-عسل کنار

عسل کنار عسلی است که برای تولید آن، زنبوردار کندوهای زنبورعسل را در مکانی قرار می‌دهد که پوشش گیاهی غالب آن، گیاه کنار است. به همین دلیل طعم و عطر عسل تولیدی، به این گیاه نزدیک می‌شود و به همین خاطر به این عسل، عسل کنار یا عسل سدر می‌گویند. این عسل طعم و عطر بسیار خوب و شیرینی ملایمی دارد و بسیاری از افراد آن را می‌پسندند.

عسل کنار دارای خواص و ارزش غذایی بالایی می‌باشد؛ از جمله اینکه این عسل می‌تواند سبب تقویت حافظه و اعصاب، رفع عطش، بهبود زخم، کاهش حرارت بدن، پیشگیری و درمان سرطان و … شود. این عسلِ نسبتا غلیظ، دارای رنگ تیره، طعم و عطر بسیار خوب و طبع خنک بوده و بنابراین مصرف آن برای افرادی که مزاج گرمی دارند، بسیار مفید است.

3-عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه عسلی است که زنبور برای تولید آن، از شهد گل‌ها و گیاهان مختلفی تغذیه می‌کند. از آن‌جایی که منطقه‌ای که این عسل در آنجا تولید شده گل غالبی ندارد، به این عسل، عسل چهل‌ گیاه یا عسل چند گیاه می‌گویند. عسل چهل گیاه عطر و طعم خوبی دارد و بسیار خوشمزه و همه‌پسند است.

از جمله خواص عسل چهل گیاه می‌توان به مواردی چون کاهش فشارخون، تقویت حافظه، تقویت معده و دستگاه گوارش، درمان پوکی استخوان، درمان کم خونی و پیشگیری از سرطان اشاره کرد.

سخن آخر: همان‎‌طوری که بالاتر هم اشاره کردیم، عسل زمانی مفید است و می‌تواند خواص گفته شده در بالا را داشته باشد که کاملا اصل و حرارت ندیده باشد. این را هم گفتیم که تنها راه تشخیص عسل طبیعی و خام از تقلبی، آزمایش عسل در آزمایشگاه است؛ پس حتما عسل را از فروشگاه‌هایی مانند درکام بخرید که عسل‌هایش را از قبل آزمایش کرده و آن‌ها را با برگه آزمایش به فروش می‌رساند تا با بررسی برگه آزمایش، از کیفیت عسل خیالتان راحت شود.


پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا