دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مد و زیبایی

آیا تزریق ژل لب خطری برای من دارد یا خیر ؟

اگر شنیدن صحبت های ضد و نقیض در مورد تزریق ژل لب طبیعی شما را سر در گم کرده است، این مقاله هر آنچه لازم است را برای تصیم گیری درست در اختیار شما قرار می دهد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه عوارضی با استفاده از ژل لب ممکن است رخ بدهد و چگونه شما می توانید از این عوارض دوری کنید.

اهمیت تزریق ژل لب

قبل از هر چیز اجازه دهید در این مورد توضیح بدهیم که اصلاً چرا یک فرد ممکن است به تزریق ژل لب نیاز پیدا کند و این تزریق چگونه به فرم دهی لب شما و زیبایی دو چندان آن کمک می کند.

با افزیش سن و پیر شدن ماهیچه ها از جمله ماهیچه ها و بافت لب شکل ظاهری آن تغییر می کند. این تغییر به صورت افت حجم لب است. برای برگرداندن این حجم و زیباتر شدن شکل ظاهری لب، ما را ملزم می کند به سراغ یک جایگزین برویم. جایگزین توصیه شده برای این کار، ژل های طبیعی و فیلرهایی است که موادی ایمن برای دستیابی به این اهداف است. ژل های استاندارد و مرغوب از موادی تشکیل شده اند که به صورت طبیعی داخل بدن وجود دارند و از این لحاظ مشکلی برای بدن و اندام داخلی آن بوجود نمی آورند.

عوارض تزریق ژل لب چیست و چه مدت دوام دارد؟

حال موضوع مهم آگاهی از عوارض ناشی از این تزریق است. بعید است شما روش درمانی ای پیدا کنید که بدون عوارض جانبی احتمالی باشد. این قاعده برای تزریق ژل لب نیز صدق می کند و شما بعد از انجام این فرآیند ممکن است عوارضی را شاهد باشید.

اما در مورد عوارض ناشی از درمان دو نکته مهم است. اول اینکه این عوارض نباید جدی باشد و به سلامت بدن آسیب بزند و دوم اینکه این عوارض باید زود گذر باشند. خوشبختانه در مورد تزریق ژل طبیعی لب نیز این مساله وجود دارد و شما با عوارضی مواجه خواهید بود که بسیار خفیف و زودگذرند. اما در مواقعی بنا به دلایلی که شرح خواهیم داد ممکن است عوارض نادر و ناگواری بوجود بیاید که با چند تصمیم درست و در نظر گرفتن چندین مورد می توانید از این عوارض در امان باشید. حال به عوارض شایع یا معمول تزریق ژل و عوارض نادر خواهیم پرداخت.

عوارض شایع

عوارضی که ما آن را در دسته عوارض شایع قرار داده ایم نه تنها از نظر شدت خفیف و ضعیف هستند بلکه بسیار زودگذر هستند. ما انتظار نداریم که این نوع عوارض جانبی بیشتر از دو هفته بر روی صورت شما باقی بمانند. بنابراین اگر این اتفاق نیفتاد باید مواردی همچون احتمال عفونت را در نظر داشته باشید و مشکلات پیش آمده را با پزشک در میان گذاشت.

طبق  آنچه که آکادمی پوست ایالت متحده یا AAD عنوان می کند، عوارض جانبی زیر که معمولاً در اطراف محل تزریق ایجاد می شوند، عوارضی شایعند. AAD مدت زمان احتمالی رفع این عوارض و برگشت لب بیمار به شرایط عادی را 7 تا 14 روز اعلام می کند.

  • قرمزی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش
  • راش یا جوشهای ریز ناشی از حساسیت

اگر احساس کردید شدت هر یک از موارد بالا بیشتر از حد معمول است باز هم توصیه می کنیم با پزشک این مورد را در میان بگذارید. زیرا تزریق ژل بصورت طبیعی یک درمان غیر تهاجمی است و بروز عوارض غیر طبیعی نشان دهنده این است که روند کار حین تزریق یا بعد آن درست پیش نمی رود.

ژل لب

کاهش درد بعد از تزریق ژل به لب

در مورد درد بعد از تزریق ژل به لب بیمار، نکته ای که حائز اهمیت میباشد این است که درد مورد اشاره در لیست بالا بسیار خفیف و سطحی است و بیشتر ناشی از فرو رفتن سوزن در ناحیه تزریق است. ضمن آنکه استفاده از مواد بی حس کننده موضعی تا حد زیادی درد را مهار می کند. اما اگر با این وجود احساس کردید که درد ناشی از تزریق برای شما آزار دهنده است، می توانید ضمن مشورت با پزشک خود از داروی مسکن استفاده کنید.

نه تنها در مورد تزریق ژل به لب بلکه در مورد انواع درمان ها از جمله کاشت مو، تزریق بوتاکس دور چشم و غیره همواره توصیه کرده ایم که از داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شود، استفاده نکنید. معروف ترین این داروها نیز آسپرین است.

این را هم در نظر داشته باشید که شنیدن عبارت “کبودی” نباید شما را خیلی نگران کند. این کبودی در حجم بسیار اندک است و حتی ممکن است اصلا برای شما اتفاق نیافتد. اما اگر شاهد کبودی و تورم در ناحیه تزریق بودید کمپرس آب سرد را به طور غیر مستقیم و به کمک پارچه بر روی لب های خود قرار دهید. اکیداً این کمپرس را روی لب فشار ندهید تا موجب حرکت ژل زیر لب شما نشود.

عوارض نادر تزریق ژل به لب

در مورد عوارض نادر ابتدا باید بگوییم که این عوارض چیست. سپس به شما خواهیم گفت که چه مسائلی احتمال بروز این عوارض را افزایش می دهد. دانستن این دلایل به شما در دوری از آنها کمک خواهد کرد.

  • عفونت شدید
  • نشت ژل از منفذهای محل تزریق
  • گره های اطراف محل تزریق که حتی ممکن است برای برداشتن آنها نیاز به جراحی باشد
  • گرانولوم (نوعی واکنش التهابی به ژل لب)
  • حرکت ژل لب از یک منطقه به منطقه دیگر که فرم لب را کاملا به هم می ریزد
  • آسیب به رگهای خونی
  • از بین رفتن بافت ها به دلیل انسداد جریان خونی

جلوگیری از عوارض نادر تزریق ژل به لب

اگر با مشاهده لیست عوارض نادر تزریق ژل به لب احساس نگرانی و تردید در مورد این روش درمانی کرده اید باید نکته مهمی را با شما در میان بگذاریم. نه تنها در این روش بلکه در هر روش دیگری مواردی وجود دارد که سهل انگاری و عدم توجه به آنها عوارضی ناگوار به همراه خواهد داشت. دوری از این عوارض نادر کاملا به انتخاب شما بر می گردد و عوامل زیر در آن دخیل هستند:

  • انتخاب ژل مرغوب و استاندارد
  • انتخاب مواد مصرفی بهداشتی مانند سرنگ، سوزن و غیره
  • انتخاب پزشک و تکنسین با تجربه و کاربلد
  • کلینیک معتبر و مجاز

رعایت موارد فوق انجام فرآیند تزریق ژل به لب را یک روش ایمن و بدون خطر تبدیل خواهد کرد. البته بدیهی است که شما با در نظر داشتن مورد آخر لیست فوق و انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر می توانید از در اختیار داشتن سایر موارد اطمینان خاطر داشته باشید.

کلینیک زیبایی خانه سفید

کلینیک زیبایی خانه سفید

اگرچه انجام تزریق ژل به لب روشر ساده ای به نظر می رسد، اما به شدت به مهارت پزشک شما بستگی دارد. پزشک با مهارت بالا قبل از تزریق با معاینه ویژگی های لب شما نقاط مهم برای تزریق را در نظر می گیرد و این کار را با ظرافت و دقت بالایی به انجام می رساند.

شما با انتخاب کلینیک خانه سفید ضمن در اختیار داشتن بهترین پزشکان جراحی زیبایی، از برترین مواد روز دنیا به عنوان ژل لب استفاده خواهید کرد. مواد مصرفی کاملاً بهداشتی و باکیفیت از نفوذ انواع موارد بیماری زا و آلودگی ها جلوگیری می کند.

همچنین همکاران ما با در نظر داشتن امکان بروز حساسیت و آلرژی این موارد را پیش از تزریق با بیمار در میان می گذارند تا مناسبترین مواد را برای هر بیمار انتخاب کنند. آزمایش های لازم و بررسی های دقیق احتمال بروز حساسیت به داروهای مصرفی را به حداقل ممکن می رساند. فراموش نکنید که تزریق ژل به لب اگر به درستی و با مهارت انجام نشود می تواند آثار زیانبار جبران ناپذیری را برای شما بوجود بیاورد. لذا متخصصین خانه سفید این کار را با کمال دقت انجام می دهند. جهت دریافت وقت مشاوره می توانید از راه های زیر با ما خانه سفید در ارتباط باشید :

  • خط ویژه : ۵۴۵۰۳ – ۰۲۱
  • خط مستقیم : ۸۸۸۷۰۴۸۰ – ۰۲۱
  • صفحه اینستاگرام کلینیک خانه سفید : instagram.com/whdc.ir

پیشنهاد مجله پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا