دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرت

مکان های گردشی و جاذبه های تور ترکیه را بیشتر بشناسید

جاذبه های گردشی ترکیه

کاخ های استانبول

در استانبول ترکیه کاخ ها و عمارت های مشهوری از یادگارهای دوره حکومت عثمانیان بر جای مانده است که مهم ترین آنها کاخ توپکاپی میباشد و این کاخ یکی از بهترین لوکیشن های شهری در محل تلاقی تنگه بسفروس و خلیجگلدن هورن یا شاخ طلایی و در کنار دریای مرمره قرار گرفته است.

این کاخ یکی از زیباترین قصر های موجود در قاره اروپا میباشد. در کاخ توپکاپی میتوان از زیباترین مجموعه های ظرف و ظروف نقره و چینی جات و نمایشگاهی از دکوره های عتیقه و آنتیک قیمتی دیدن کرد.

این کاخ به عنوان زیباترین مجموعه های ساخته شده در دوره حکومت عثمانیان برگزیده شده است و داستان ها و حکایات فراوانی را به دوران خویش دیده است و این مجموعه از مهم ترین دیدنی هاییست که در سفر به ترکیه نبایستی دیدنش را از دست داد.

نوشته های مشابه

در محدوده ی این کاخ باغ های زیبا از درختان سرو و صنوبر و آشپزخانه های مجلل کاخ در یک سمت قرار گرفته اند. در بخشی دیگر حرمسرای سلاطین بوده و در قسمتی دیگر کتابخانه ها و تالار هایی وجود دارد. در قسمتی از خارج کاخ میتوان از موزه ای از لوازم شخصی سلاطین عثمانی و خانواده ی آنها، جواهرات زنان پادشاهان و مجموعه هایی از دستنوشته ها و فرامین آنها بازدید نمود.

کاخ توپکاپی

در بخش مرکزی این کاخ در عمارتی باشکوه ردای رسول اکرم (ص) نگهداری میشود و در نهایت در عرض یکی دو ساعت بازدید از این قصر به تمام معنا خواهید دید که هنوز خسته نشده اید و میتوانید گردشی در باغ های اطراف داشته باشید. همه روزه به غیر از روز های سه شنبه میتوانید از این قصر اسرار آمیز دیدن کنید و در ساعت های نه صبح تا شش عصر از جاذبه های نزدیک به این کاخ میتوان به موزه ایاصوفیه و موزه باستان شناسی ترکیه و چندین پارک اشاره کرد .

پل گالاتا

پل گالاتا یکی از پل های محبوب مردم و جزو جاذبه های پربازدید تور ترکیه میباشد این پل با طراحی متفاوت میزبان بسیاری از توریست هاست. این پل به صورت دو طبقه میباشد و طبقه ی بالایی آن مخصوص تردد خودرو ها میباشد. طبقه پایین مخصوص عبور عابران بوده و بر روی پل گالاتا میتوان مناظر زیبا و دوست داشتنی از تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی را تماشا نمود.

 

پل گالاتا ترکیه

پل گالاتا در طبقه پایینی خود دارای رستوران ها و کافه هاییست که میزبانی مردم و مسافران را کرده و همه روزه در این پل میتوان ماهیگریانی را مشاهده نمود که مشغول به ماهیگیری بوده و منتظر صید خود هستند میتوان افرادی را مشاهده نمود که برای صرف شام و تماشای غروب خورشید در تنگه بسفر به آنجا آمده اند.

پل گالاتا دو قاره آسیا و اروپا به هم مربوط میشوند .بسیاری از مردم برای پیاده روی و پرسه زدن به روی پل می آیند و شما زیباترین عکسهایتان را بر روی این پل از مناظر شهری استانبول تهیه خواهید نمود.

بازار ادویه استانبول

به گزارش سفر باتو، این بازار در نزدیکی پل گالاتا قرار دارد و پس از بازدید از پل میتوانید به این بازار سر بزنید. این بازار متفاوت بوده و قطعا مشابهش را در هیچکدام از سفرهایتان نخواهید دید، در این بازار که مشهور به بازار مصری ها نیز میباشد مجموعه ی کاملی از انواع ادویه های موجود در اقصی نقاط دنیا را مشاهده خواهید نمود و در این بازر میتوانید از فرصتی ارزشمند برای خرید و تهیه انواع اودیه جات تازه و انوع سس ها و چاشنی های غذایی و انواع طعم دهنده ها و سایر ملزومات خوراکی بهره برده و همچنین با فرهنگ غذایی سایر مناطق جهان آشنا شوید.

از اودیه های تند هندی گرفته تا اودیه های غذاهای مدیترانه ای و ادویه های خورشتی ایرانی اودیه های خوراک های عربی و چینی و اودیه های آفریقایی و مصری و انواع طعم دهنده های شیرینیجات و غذاها را میتوانید در این بازار بزرگ ببینید. در ضمن در این بازر بسیاری از فروشگاه هایش ارائه دهنده بهترین چای ها، دمنوش ها و ترکیبات گیاهی و عطاری و گیاهان دارویی میباشند. در این بازار میتوان بهترین قهوه ها را در بسته بندی های مختلف به صورت تازه تهیه نمود. همچنین این مکان برای خرید انواع شیرینی و سوغاتی های ترکیه بسیار مناسب است .

کلیسای آب انبار باسیلیکا ترکیه

این کلیسا مشهور به قصر غرق شده میباشد و قدمتی حدود هزار و هفتصد سال داشته و برطبق معماری های دوران روم باستان آن را بنا نمودنه بودند. در این منطقه که در زیر زمین میباشد ستون های مرمری را خواهید دید که بر روی انها حکاکی های هنرمندانه ای صورت گرفته و این بخش با تکنولوژی پیشرفته ی آن زمان برای تامین آب شرب کاخ ها استفاده با سیصد و سی وشش ستون مرمر با گنجایش هشتاد هزار متر مکعب آب به دستور امپراطور بیزانسی در زمینی به اندازه ی صد و سی و چهار متر طول در شصت و چهار متر عرض بنا شده بود.

کلیسای آب انبار باسیلیکا


پیشنهاد مجله آنلاین پروماگ برای مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا