دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزش

شبکه های اجتماعی ؛ نگاهی طنز آمیز به رفتار های ممنوعه در شبکه های اجتماعی.

شبکه های اجتماعی پا را در میان سفره های ما نیز گذاشته اند! شاید کمتر جایی از زندگی مان باشد که در شبکه های اجتماعی قابل نمایش نباشد. اگر قدیمی تر ها، خیلی چیز ها را اکران عمومی نمی کردند، امروزه همان ها، نشانه ای ست از متجدد بودن. اگر پدران ما به مادرمانمان می گفتند منزل! امروزه عکس های دو نفره نُقل بادامی پروفایل های مختلف است. با یک سر کشی ساده در شبکه های اجتماعی دوستان مجازی مان، اطلاعات بسیار زیادی حتی اطلاعات خصوصی را می توانیم از زندگی هایشان استنباط کنیم. به راستی چه اطلاعاتی را باید در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذاریم؟ چه باید بگوییم و چه چیز را نباید؟ با چه کسانی باید دوستی کنیم و با چه کسانی نباید؟ پرسش در مجله آنلاین پروماگ و این مقاله نهفته است: رفتارهای ممنوعه در شبکه های اجتماعی . بخوانید و همراه ما باشید.

تعریف شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی در واقع بستری مجازی در دنیای وب هستند که دنیای بزرگ گذشته را که کریستف کلمب با تحمل مصائب فراوان، بخشی از آن را کشف کرد، به دنیای کوچک تری تبدیل کرده اند. امروزه به راحتی می توانیم با افراد متعددی، خارج از مرز های بین المللی، دوستی و مصاحبت کنیم، نقطه نظراتمان را با آن ها در میان بگذاریم و البته عکس دنده کبابی را که قرار است به دندان بکشیم را با آن ها به اشتراک بگذاریم. اثرات شبکه های اجتماعی بر زندگی امروز ما، بر کسی پوشیده نیست. در باب مزایا و معایب شبکه های اجتماعی ، چه سخن ها که گفته نشده و چه میزگرد ها و سخنرانی ها که انجام نگرفته است. 

 

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی و هویت ما در قرن حاضر هستند…

چیزی که با قطعیت می توان راجع به شبکه های اجتماعی بیان کرد این است که زندگی بدون حضور آن ها ناممکن خواهد بود. بدون اظهار نظر فالوور های ریز و درشت مان در اینستاگرام، انگار پیتزایمان کشدار نمی شود و یا بدون لایک و کوباندن قلب های اینستاگرامی، نمی شود کودکمان را از پوشک بگیریم. افزایش فالوور های اینستاگرام دغدغه ی  سلیبریتی های ماست و افزایش لایک اینستاگرام عامل رقابت مسئولین ما…. به راستی فیسبوک ، تلگرام ، اینستاگرام ، توییتر ، واتس اپ و  یا سایر شبکه های اجتماعی با ما چه کرده اند که باید همواره آلبوم عکس خوشی ها یا نا خوشی های ما باشند؟ 

رفتارهای ممنوعه در شبکه های اجتماعی


  • دوستی با همکاران:

پای همکارانتان را در شبکه های اجتماعی خود باز نکنید. اگر اکانت شما خصوصی و خانوادگی است واقعا چه لزومی دارد همکاران شما نیز در آن باشند؟ البته این که شبکه ی اجتماعی شما چه کاربردی دارد می تواند در این قضیه، موثر باشد اما در هر صورت بهتر است که احتیاط را از دست ندهید. حضور همکاران در اکانت های خانوادگی و خصوصی، می تواند به اعتبار اجتماعی و حرفه ای شما در محیط کار لطمه بزند. اگر خیلی تمایل دارید با همکارانتان سفره یکی باشید، به شما پیشنهاد می دهیم یا از گذاشتن اطلاعات خصوصی و عکس های خانوادگی چشم پوشی کنید و همواره گل و بلبل را به اشتراک بگذارید و یا دو اکانت مجزا خصوصی و عمومی داشته باشید.

  • عدم قبول دوستی افرادی که شناس نیستند:

اکانت های شبکه های اجتماعی ما، حریم خصوصی ما محسوب می شوند و لزومی ندارد افرادی که برای ما شناس نیستند، در آن حضور  داشته باشند. به خاطر داشته باشید که همواره افراد سودجو در کمین شما هستند و هر روزه روش های بروز تری برای سودجویی و اخاذی اختراع می شود!

  • عدم نمایش تعهد:

امروزه اگر معاشقه ها در شبکه های اجتماعی نمایش داده نشود، یعنی شما یا با شریک عاطفی تان در حال جنگ هستید یا زیادی محافظه کارید. در هر صورت افراط و تفریط لازم نیست. از آنجا که شبکه های اجتماعی با هویت ما عجین شده اند و شناسنامه های آنلاین ما محسوب می شوند، لازم است نشان دهید که متاهل و متعهد هستید. حتما لابلای عکس های لاکچری در رستوران های گردان و جشن های هالوین، عکسی خانوادگی با همسرتان و احتمالا فرزندانتان انتشار دهید. نشان دهید که شریک عاطفی دارید و به او متعهدید، البته اگر واقعا چنین است!!!

 

شبکه های اجتماعی
ما اجازه نداریم هر محتوایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

 

  • نمایش لوس بازی های عاشقانه:

اینکه همسرتان را دوست دارید، را در خانه فریاد بزنید! اما در شبکه های اجتماعی جار نزنید. همین قدر که نشان دهید همسری دارید و به وفاداری او پایبندید کافی است. اگر اینقدر خوش شانس هستید که به همسرتان عشق می ورزید و خیلی هم ازین بابت خوشحالید، از همین تریبون به شما تبریک می گوییم! اما به جای نشان دادن روابط عشقولانه به خیل کسانی که ازین موهبت محرومند، وقت خود را بیشتر به استحکام رابطه با همسرتان اختصاص دهید تا نمایش عشق بازی در شبکه های اجتماعی!!! وگرنه به زودی به جرگه ی دیگر خواهید پیوست. بارها صفحات کسانی را دیده ام که از عکس های عاشقانه پر بوده است اما یک دفعه تمام عکس ها ناپدید شده اند، چرا که پای لنگ نمایان شده است. اگر دو ماه است که ازدواج کرده اید، کمی صبور تر باشید، شب دراز است و قلندر بیدار!!!

  • تبریک و شاد باش:

تولد دختر خاله تان است؟ گوشی تلفن را بردارید و به او زنگ بزنید و تبریک بگویید! برادرتان دوره سربازی را به اتمام رسانده؟ مهمانی و جشن بگیرید و او را غافلگیر کنید! چرا فکر می کنید تبریک گفتن شما برای زادروز خواهر یا برادرتان برای دیگران جذاب است؟ باز هم از همین تریبون اعلام می کنیم که برای کسی جذاب نخواهد بود، پس زحمت نکشید عکس پروفایلتان را تغییر دهید.

  • غذا یا قهوه ای که قرار است نوش جان کنید:

وضعیت اقتصادی امروز جامعه ما به گونه ای ست که ترجیح می دهم این آیتم را جدی تر بنویسم. خیلی از دوستان یا اقوام ما از خوردن آن چه که ما می خوریم محرومند. امروزه سفره های ما کوچک تر شده است و شاید آن چیزی که قرار است میل کنید، هوس زن بارداری را بر انگیزد یا کودکی دهانش آب بیفتد. به جای عکس گرفتن از کیک خیس شکلاتی، قهوه تان را سریع نوش جان کنید تا از دهان نیفتد.

 

شبکه های اجتماعی
مسئولیت رفتارهای ما در شبکه های اجتماعی ، بر عهده ی خود ماست.

 

  • اشتراک گذاری اطلاعات شخصی:

اطلاعات شخصی مانند آدرس منزل، شماره تلفن یا شماره کد ملی و … را به اشتراک نگذارید. حتما برایتان این سوال پیش آمده که چه کسی کد ملی را به نمایش می گذارد؟ پاسخ آن کسی ست که عکس کارت دانشجویی اش را به نمایش می گذارد یا عکس بلیت هواپیمایش را….

  • فرستادن پیغام های مجهول برای مخاطبان خاص:

اگر مخاطب خاصی دارید که ترجیح داده اید رابطه ی کدورت بار خود را در واقعیت علنی نکنید، پس آن را به فضای مجازی هم نکشانید. اگر می خواهید به طور نامحسوس برای او پیام بفرستید و بگویید که اصلا وجودش برایتان مهم نیست، این کار غیر حرفه ای را نکنید. این رفتار شما نشان می دهد که اتفاقا آن شخص چقدر برایتان مهم بوده است….

  • ابراز افسردگی:

اگر شکست عشقی خورده اید یا ازین دنیای نامرد دلتان گرفته، نفسی عمیق بکشید و هوایی تازه کنید. پیاده روی کنید و شکلات تلخ بخورید. آه کشیدن در شبکه های اجتماعی دردی را از شما درمان نخواهد کرد.

 

خواندن این مقالات را به شما پیشنهاد می دهیم:

زندگی اسلایسی در شبکه های اجتماعی در تقابل با زندگی های واقعی …!!!

محافظت کودکان از فضای مجازی با راهکار هایی که پروماگ به شما پیشنهاد می دهد…

تعریف شبکه اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی می توانند بهترین دوستان ما یا بدترین دشمنان ما باشند…

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم با نگاهی طنز آمیز به رفتارهای ممنوعه در شبکه های اجتماعی بنگریم. شبکه های اجتماعی بخشی از هویت ما هستند. به یاد داشته باشید که آن چه به نمایش می گذارید یا لایک می کنید برای شما مسئولیت به همراه خواهد داشت. مسئولیت رفتار مجازی شما و تبعات آن، تنها بر عهده شخص شماست. هوشمندانه رفتار کنید و از نشان دادن آن چیزی که باعث شکستن دلی می شود یا آسیبی به شخصیت شما یا اطرافیانتان می زند و یا اعتبار اجتماعی شما را کاهش می دهید، بپرهیزید. یادتان باشد رفتار شما در شبکه های اجتماعی، رفتار و منش اجتماعی شماست.

ازین که این محتوا را در بخش آموزش پروماگ دنبال کردید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم نظرات خود را برای ما بنویسید و این مقاله لبخندی بر لب شما آورده باشد و البته برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا