دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

معماری نوین

طراحی ساختمان مسکونی با نمای پاناروما و پنجره های سه بعدی

شرکت بریتانیایی هیادرویک استودیو برنامه ای برای ساخت دو ساختمان جدید مسکونی در شهر منهتن ارائه کرده این ساختمانها در دوطرف مسیر پیاده روی و پل تاریخی خط آهن این شهر که هم اینک به یک مکان تفریحی تبدیل شده احداث می شوند. آنچه این ساختمان ها  را متمایز کرده استفاده از شیشه های غیر معمولی در نمای آن است که به گفته مدیر استودیو طراحی هیادرویک آنها یکسری پنجره سه بعدی هستند که نمای پاناروما برای ساکنان واحدهای مسکونی ایجاد می کنند و ساکنان هر واحد مسکونی می توانند براحتی از پنجره سه بعدی خود بخش عظیمی از منظره مقابل را مشاهده نمایند و این بخشی از معماری مدرن و تلفیق آن با معماری سنتی است.

اصلی ترین پارامتر طراحی این ساختمان ها برقراری ارتباط تصویری ساکنان با فضای زیبای محله چلسی منهتن که قرار است این ساختمانها در آنجا احداث شوند بوده است.

برای نمای بیرون بخش ستونها از آجرهای کوچک صنعتی که نمادی از معماری کلاسیک این محله است استفاده شده که تحت تاثیر میراث فرهنگی و ظریف منطقه با القاء حس دست ساز و سنتی در طراحی در نظر گرفته شده اند.

بلندی این ساختمانها متفاوت است و تعداد طبقات یکی از آنها 21 و دیگری 10 طبقه در نظر گرفته شده است . پشت بام این ساختمانها بصورت روف گاردن طراحی گردیده و نمای آن از اطراف به چشم میخورد ، در بعضی از طبقات تراسی برای گل و گیاه تعبیه گردیده بگونه ای که هم از نمای بیرونی قابل مشاهده هستند و هم از داخل طبقات پنجره هایی رو به آنها تعبیه شده است.

در این ساختمانها در مجموع  180 سوئیت که تعداد اتاق خوابهای آنها از 1 تا 4 عدد متغیر است که بعضی از آنها رو به رودخانه هادسون هستند و از نمای زیبایی آن بهره می برند  وجود دارد. سالن های ورزشی ، استخر شنا ، SPA و 175 پارکینگ داخلی برای آنها تعبیه شده است.

این ساختمانها قرار است تا پایان سال 2020 احداث گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا