دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشی

پنکک چیست و چه فوایدی دارد؟

وقتی در مورد آرایش با پوشش دهی کامل صحبت می کنیم، پنکک آرایشی به عنوان اولین گزینه در ذهنمان خطور می کند. گاهی این پوشانندگی از سمت پنکک مان به حدی قوی است که در قرارهای فوری از بین تمام کرم پودرها و لوازم آرایشی، این محصول را برای آرایش صورت خود بر می گزینیم. یکی از دلایل دیگر این انتخاب، اعمال سریع محصول بر روی پوست است. هر چند که اکثر افراد نحوه درست اعمال محصول را نمی دانند، رعایت نمی کنند و تمام تلاش شان منجر به یک فاجعه خواهد شد. اینجاییم تا به سوال هایی همچون موارد زیر پاسخ دهیم  و نحوه اعمال محصول بر روی پوست برای رسیدن به نتیجه بهتر را آموزش دهیم.

  • پنکک چیست؟
  • مواد مورد نیاز برای یک پوشش دهی عالی با پنکک چیست؟
  • کاربرد اصلی پنکک ها در چه زمان هایی است؟
  • پنکک ها چگونه بر روی پوست اعمال می شوند؟
  • ویژگی یک پنکک خوب چیست؟

پنکک چیست؟

آرایش با پنکک نوعی عمل فونداسیون است که پوشش کاملی ایجاد می کند، رنگ پوست را یکدست می کند و می تواند نقایص پوستی مانند لکه ها، تغییر رنگ، جای زخم و حتی تاتو را بپوشاند.

فواید پنکک چیست

نوشته های مشابه

چرا باید پنکک در کیف لوازم آرایشم باشد؟

پنکک نواقص را به خوبی می پوشاند و پوستی با ظاهر زیبا به شما هدیه می دهد. اما سوال اینجاست که افراد متخصص در حوزه میکاپ مثل بیوتی بلاگرها از پنکک در چه مواقعی استفاده می کنند؟

  • پوشش دهی و زیر سازی : در بخش “نحوه استفاده صحیح از پنکک” که در ادامه اشاره شده، به طور کامل توضیح داده ایم که چگونه می توانید پنکک را در زیر سازی و پوشش دهی به خوبی اعمال کنید.
  • محافظی در برابر نور : وجود SPF در برخی پنکک ها خاصیت ضد آفتابی به آنها می دهد. پوشش دهی و محافظت از پوست شما در برابر آفتاب، تمام آن چیزی است که می خواهید.
  • ظاهری مات به رژ لب می دهد : رژ بزنید و پنکک را روی آن اعمال کنید، حال شما لب هایی مات خواهید داشت.

محصولاتی که برای آرایش صحیح از طریق پنکک نیاز دارید :

  • پنکک
  • پودر تثبیت کننده
  • اسفنج
  • اسپری آب

پنکک و طرز اعمال درست آن را یاد بگیریم!

1- صورت خود را با پاک کننده ای ملایم بشویید تا چربی، عرق و آلودگی را از بین ببرد. صورت خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده یا تونر صورت گودورچو بدون روغن استفاده کنید. اجازه دهید مرطوب کننده حدود 5 دقیقه جذب پوست شود.

اگر آب، چربی یا عرق روی صورت شما باشد، آرایش پنکک به درستی به پوست شما نمی چسبد، به همین دلیل است که شما باید پوست تمیز و بدون چربی را شروع به آرایش کنید. قبل از آرایش با پنکک، بهتر است پوست را لایه برداری کنید، سلول های مرده پوست را از بین ببرید تا آرایش به خوبی پیش برود.

2- اسفنج خود را خیس کنید. آرایش با پنکک باید با آب همراه شود و باید با اسفنج متراکم اعمال شود. نکته مهم در مورد آرایش با پنکک این است که با کنترل میزان خیسی اسفنج می توانید میزان پوششی که می خواهید را به دست آورید (آب کم، پوشش بیشتر و آب زیاد پوششی سبک تر به پوست می دهد).

برای ایجاد یک پوشش سنگین با پنکک، اسفنج خود را با آب خیس کنید و سپس مقدار اضافی آب آن را با فشار بگیرید تا اسفنج حالت مرطوب به خود بگیرد.

برای پوشش سبک تر، اسفنج را خیس کنید و سپس به آن فشار ملایم وارد کنید تا آب آن تماماً حذف نشود. در حالی که استفاده از آب بیشتر به شما امکان می دهد تا پوشش نازکی ایجاد کنید، اما استفاده بیش از حد آب می تواند منجر به نا پایداری و شکل گیری پوششی ناهموار شود.

3- اسفنج را به پنکک بمالید. از فشار ملایم اسفنج بر روی پنکک به حالت چرخشی استفاده کنید تا یک طرف اسفنج را با ماده آرایشی بپوشانید. برای پوشش سبک تر، میزان فشار را کمتر کنید.

طرز استفاده از پنکک

4- با مقدار پنککی که روی اسفنج دارید، آرایش صورت خود را شروع کنید. قبل از تمدید اسفنج برای موارد بیشتر ماده آرایشی، تا آنجا که ممکن است صورت خود را بپوشانید. وقتی تمام شد، اسفنج را دوباره به ماده آرایشی بمالید و دوباره کار پوشش دهی بر صورت خود را ادامه دهید.

پنکک را به صورت، گونه ها، بینی، پیشانی و حتی پلک های خود بمالید. اگر از پوششی استفاده می کنید که کاملاً متفاوت با رنگ طبیعی پوست شما است، کل گلو و گردن خود را تا نواحی گوش های خود بپوشانید. برای پوشش سبک تر، از ضربه های سبک و سریع استفاده کنید تا یک لایه نازک پنکک ایجاد کنید. همچنین، بهتر است از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید، زیرا بازده رنگ بهتری خواهید داشت.

5- وقتی صورت خود را با پنکک پوشاندید، آب اضافی اسفنج را بگیرید. از فشار ملایم سمت تمیز اسفنج برای ترکیب کردن آرایش با پوست استفاده کنید. نواحی بین چشم و گوشه های بینی، دهان و چشم های خود را فراموش نکنید. هنگام ترکیب، بر یکنواخت کردن پوشش و از بین بردن رگه ها تمرکز کنید.

6- پس از اتمام عمل ترکیب آرایش و پوست، بگذارید آرایشتان خشک شود. اگر می خواهید پوشش کمتری داشته باشید، تا پوستتان مرطوب است صورت خود را با پارچه یا دستمال پاک کنید تا آرایش و آب اضافی را جذب کند.

7- صورت خود را با پودر تثبیت کننده آغشته کنید. از یک براش، پد یا اسفنج تمیز استفاده کنید تا یک لایه نازک از پودر تثبیت کننده را روی پنکک قرار دهید. قبل از استفاده از پودر مطمئن شوید که پنکک کاملاً خشک شده است. سپس کانتور کنید و مراحل بعدی میکاپ را ادامه دهید.

پنکک با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

  • هنگام انتخاب این محصول برای آرایش، به دنبال مارکی باشید که در برابر آب مقاوم باشد و بتواند در برابر شرایط بد آب و هوایی مقاومت کند.
  • در حالی که برخی از مارک ها می توانند ضخیم و تا حدودی غیر طبیعی به نظر برسند، مارک هایی وجود دارد که به نظر سنگین یا مات نیستند. برندهایی همچون پنکک آینه دار لیدو پیشنهاد ما برای شماست. در بحث معرفی پنکک خوب، برند لیدو در نظر ما پنکک خوبی ارائه داده است.

پنکک آینه دار لیدو

  • در نظر گرفتن میزان پوشش مورد نیاز هنگام انتخاب و خرید پنکک بسیار مهم است. کسانی که به پوشش زیادی احتیاج دارند، باید یک پنکک با مقدار زیادی رنگدانه انتخاب کنند، در حالی که دیگران ممکن است آرایش سبکتر و مات تر را ترجیح دهند.
  • اگر پنککی که دارای مواد معدنی است را انتخاب کنید، بهتر است؛ زیرا به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.
  • در حالی که انتخاب برند مناسب پنکک اولین قدم مهم است، انتخاب اسفنج هم پر اهمیت خواهد بود. اسفنج های لاتکس برای یکدست سازی و صاف نشان دادن آرایش تان مناسب اند. کسانی که به لاتکس حساسیت دارند می توانند اسفنج های مشابه ساخته شده از جنس های دیگر مانند سلولز یا پلی اورتان را استفاده کنند. اسفنج هایHydra دارای منافذ بزرگتر و بافت خشن تری نسبت به اسفنج های لاتکس هستند.

سخن پایانی

لطفاً به جای اعمال پنکک در یک لایه ضخیم، چندین لایه سبک بزنید که آرایش تان طبیعی تر به نظر برسد. از این نوع آرایش می توان در هر نقطه از بدن، از جمله صورت، گردن، سینه و کمر استفاده کرد.

از آرایش پنکک می توان برای پوشاندن تغییر رنگ پوست ناشی از *ویتیلیگو و خال کوبی ها استفاده کرد. عدم پاکسازی صحیح آرایش پنکک ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود.

*ویتیلیگو این است که این بیماری به دلیل حمله سیستم ایمنی بدن به سلول هایی که مسئول ساختن رنگدانه ها در پوست هستند، جلوی عملکرد آنها را می گیرد و در نهایت پوستی با لکه های سفید بر روی آن ایجاد می شود.


پیشنهاد پروماگ جهت مطالعه بیشتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا