دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

لوازم آرایشیمد و زیبایی

کرم روز و کرم شب با فرمولاسیون‌های جدید و نحوه استفاده از آن

کدام کرم روز و کرم شب مناسب پوست ماست؟ کدام کرم را برای مصرف روزانه استفاده کنیم؟ کدام مرطوب‌کننده و کرم شب با فرمولاسیون جدید ارائه‌شده است؟ کرم‌های روز و شب بسیاری توسط کمپانی‌های مشهور آرایشی ارائه می‌شود. معروف‌ترین آن‌ها توسط کمپانی لورال، استی‌لادر، کلینیک و لانکوم به بازار عرضه شده و به خاطر قیمت و کیفیت خود طرفداران بسیاری دارد. برندهای ویشی، کدلی، اوسرین و اون نیز در ایران کرم‌های روز و شب مناسبی عرضه می‌کنند. در سال‌های اخیر فرمول‌های جدیدتری در تهیه این کرم‌های روز و کرم شب ارائه شده است. چند نکته برای استفاده از این کرم‌ها ضروری است. کرم صورت را چطور باید استفاده کرد؟ می‌توان از کرم شب برای مصرف روزانه نیز استفاده کرد؟ فرق این کرم‌ها با یکدیگر چیست؟ در این مطلب به تمامی این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

انواع کرم شب و کرم روز

معرفی چند نوع کرم شب جدید و خواص آن

کرم‌های مرطوب کننده صورت استی لادر، لانکوم و کلینیک سال‌هاست که در بین بانوان محبوب هستند. در سال 2018 برندهای کمتر شناخته شده‌تری مانند نیرتروژنا به تولید کرم‌های روز و شب پرداخته‌اند. از جمله پرطرفدارترین کرم‌های جدید می‌توان به کرم مرطوب کننده از برند  Amarte Aqua  اشاره کرد.همچنین کرم جادویی Charlotte Tilbury و کرم Dr. Jart Ceramidin نیز مرطوب‌کننده‌های نامداری هستند. کرم مرطوب کننده Hydro Boost از برند نیتروژنا نیز با ترکیب جدید خود بازار این کرم‌ها را دچار شگفتی کرده است.

کرم شب آب‌رسان از برند your

این کرم ضد چروک و ضد لک است، برای صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای اسید هیالورونیک، ویتامین E و روغن آواکادو است. این کرم با ترکیبات خاص خود شادابی را در پوست افزایش داده و به آب‌رسانی آن کمک می‌کند. این کرم حاوی آنتی‌اکسیدان و کودیوم تومنتوسم است که از بروز پیری و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

کرم شب لویی ویدمر Pro Active Light

کرم شب مدل Pro Active Light کرم مرطوب‌کننده‌ای حاوی ویتامین E و A است که با خاصیت ارتجاعی که به پوست می‌دهد آن را همواره جوان نگاه داشته و از بروز چروک‌های ریز پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین اسید هیالورونیک درون این کرم شب باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

کرم شب کدلی

کرم شب کدلی Resveratrol مناسب لیفتینگ پوست است، این کرم ضد چروک بوده و خاصیت سفت کنندگی دارد. از کرم شب کدلی برای رطوبت رسانی به پوست در هنگام شب و بازسازی پوست استفاده می‌شود. مصرف‌کنندگان این کرم از شفافیت پوست خود پس از استفاده از این کرم ابراز رضایت داشته‌اند.

کرم مرطوب کننده روز صورت

معرفی چند نوع کرم روز جدید و خواص آن

کرم روز  لیراک Premium

این کرم در دو بسته کرم روز و کرم شب ارائه می‌شود و ضد چروک قوی محسوب شده و مناسب پوست‌های خشک است. در فرمولاسیون این کرم از مواد طبیعی و کمیابی مانند رز، شقایق، شیرین‌بیان و ارکیده استفاده‌شده است و هر نوع چروک و افتادگی را از بین می‌برد. استفاده مرتب از این مدل کرم برند لیراک تمامی نشانه‌های پیری را از بین خواهد برد. 
خواص ضدچروک این کرم به نظر مصرف‌کنندگان آن خارق‎‌العاده است.

کرم روز لورال پاریس مدل Revitalift

این مدل از کرم‌های روز ضد چروک لورال پاریس که از معتبرترین برندهای آرایشی جهان محسوب می‌شود دارای خواص جوان‌سازی و ضد پیری است و همچنین به جهت فرمولاسیون دارای SPF آن خاصیت ضد آفتاب نیز دارد و در برابر اشعه‌ مضر نور خورشید از پوست شما محافظت می‌کند.
این کرم مرطوب کننده مخصوص پوست صورت است و برای انواع پوست خشک و چرب و مختلط به بازار عرضه شده و علاوه بر آب‌رسانی و خاصیت ضد چروکی به شادابی پوست نیز کمک می‌کند.

کرم شب و کرم روز

نحوه استفاده صحیح از کرم‌های روز ضد چروک

کرم‌های ضد چروک را تنها نمی‌توان روی چروک‌ها مصرف کرد؛ بنابراین باید برای کل صورت از آن‌ها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید جهت جلوگیری از ایجاد چروک‌های دیگر نواحی بدن نظیر گردن، پشت کف دست و… از این کرم‌ها کمک بگیرید تا سلامت پوستتان حفظ شود. برخی به‌اشتباه بر این باورند که باید کرم را تنها روی خط چروک مالید؛ اما این کار بی‌فایده است. در واقع با مالیدن کرم روی کل پوست باعث تحریک کلاژن‌سازی به‌صورت یکنواخت خواهید شد. شما باید از استعمال کرم در بالای چشم اجتناب کنید و تنها آن‌ها را در ناحیه زیر چشم مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که این نوع کرم‌ها از نقش درمانی کمتری نسبت به نقش پیشگیری‌کننده برخوردارند و فقط از ایجاد چروک‌ها جلوگیری می‌کنند.

استفاده از کرم روز

تفاوت‌های کرم روز و شب

کرم‌های روز اغلب حاوی مواد ضد آفتاب هستند و ترکیبات آب‌رسان پوست هستند، همچنین از  اسید هیالورونیک نیز در ترکیب کرم‌های روز استفاده می‌شود. کرم‌های روز ضد چروک نیز حاوی مواد و ترکیباتی هستند که خاصیت جوان‌سازی دارد. بسته به سیاست کاری و فرمول برند سازنده کرم مواد شیمیایی یا مواد طبیعی در این کرم‌ها استفاده می‌شود.

کرم‌های شب اغلب دارای ترکیباتی مانند تینوئیک اسید یا گلیکلواسید هستند. این ترکیبات را در کرم شب استفاده می‌کنند زیرا استفاده آن‌ها در هنگامی‌که نور خورشید با صورت شما برخورد می‌کند باعث بروز حساسیت پوستی می‌شود. در کرم شب از مواد آب‌رسان استفاده می‌شود. عدم تحرک ماهیچه‌های صورت منجر به آب‌رسانی عمیق به سلول‌های پوست می‌شود.

زمان مصرف کرم روز و کرم شب

چرا بهتر است از کرم روز در روز و از کرم شب در شب استفاده کنیم؟ کمپانی‌های مشهور آرایشی در فرمولاسیون کرم‌های روز مقداری SPF نیز قرار می‌دهند. به این ترتیبت استفاده از این کرم در روز از آسیب‌های نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کند. همچنین در کرم شب نیز از مواد اولیه سرم‌های ضد چروک و ترمیم‌کننده استفاده می‌شود که بهتر است در زمانی که پوست از نور خورشید دور است استفاده شود. دانشمندان معتقدند که پوست انسان در طول شب خود را بازسازی می‌کند و افزودن سرم‌های تقویتی در این زمان بهتر است؛ بنابراین فرمولاسیون کرم روز و کرم شب منحصر به زمان خود است و همان‌طور که از نام هر کدام مشخص است بهتر است در زمان مشخص شده مصرف شود.

کرم شب

اگر کرم شب شما دارای رتینول باشد چه‌کار کنید؟

برترین کرم‌های شب اصولاً دارای مقداری از ماده رتینول هستند که ماده لایه‌بردار است. لایه‌برداری که فرآیند طبیعی پوست برای زدودن سلول‌های مرده گفته می‌شود و اگر مواد شیمیایی مانند رتینول به این فرآیند کمک کنند سطح پوست شما درخشان خواهد شد. از بین بردن مواد مرده روی پوست که پوست را کدر و حتی دارای لک می‌کند با استفاده از مواد لایه‌بردار از بین خواهد رفت. کرم دارای رتینول مانند همه سرم‌ها یا کرم‌ها لایه‌بردار پوست را در برابر اشعه آفتاب حساس کرده و می‌تواند منجر به قرمزی پوست شود؛ بنابراین اگر کرم شب شما دارای مقداری رتینول بود از استفاده آن در هنگام روز جا خودداری کنید.

سن مناسب استفاده از کرم روز ضد چروک

کرم‌های ضد چروک از ایجاد و عمیق‌تر شدن چروک‌ها پیشگیری می‌کنند؛ بنابراین پیش از ایجاد چروک‌ها باید به فکر آن‌ها باشید. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، بهترین سن جهت استفاده از کرم‌های ضد چروک، 30 سالگی است؛ درعین‌حال استفاده از آن‌ها نباید محدود به همین سن شود. تعیین دقیق سن مصرف کرم به مجموعه‌ای از عوامل نظیر ژنتیک، مؤلفه‌های محیطی، نوع پوست، عادات غذایی، میزان مصرف محصولات مراقبتی از پوست، داروها و… بستگی دارد؛ به‌طور مثال با توجه به شرایط، افراد ممکن است در سنین بسیار کمتر از 30 سالگی، کرم ضد چروک را مورد استفاده قرار دهند.

از اینکه با پروماگ تا انتهای این مطلب همراه بودید سپاسگزاریم

منبع :

 مرطوب کننده های برتر سال 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا